granaat appel

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

granaat appel

Berichtdoor prutser 2 op 17 okt 2015 13:56

zoals ik in een eerder topic over de winter hardheid van een granaat appel vroeg, staat hij nu al ruim 3 jaar in volle grond in koude kas.er word niet in gestookt dus, en werkelijk gaat het erg goed met hem en heeft al meerdere malen de nok van de kas bereikt, en maar snoeien, maar nu dan toch maar weer een vraag , hij is verleden jaar voor het eerst in bloei geraakt, we spreken dan over enkele mooie rood oranje bloemen, maar dit jaar was de bloei overvloedig, met een top in late lente, en dan nog blijft het door gaan tot begin september, maar er is maar 1 grote dikke granaat appel uitgekomen, de plant komt uit suriname, dus het ras is onbekent, ik kon ook niet echt een mannelijke of vrouwelijke bloem onderscheiden, er zaten overal al een vrucht beginseltje aan, dus eigelijk zou je aan vrouwelijk denken, dus omdat ik maar 1 dikke vrucht eraan heb ,terwijl de bloei overvloedig was , moet hij dan niet bestoven worden door een ander ?? de minnie granaat appel daarintegen geeft wel veel kleine granaat appeltjes ??die is dus duidelijk zelf bestuivend zou je denken, wie deelt deze ervaring en heeft ervaring hier mee, m.v.g. paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten