Een citroen-mango?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Een citroen-mango?

Berichtdoor Exo op 07 nov 2015 19:04

Ik was vanmiddag bij een toko en daar verkochten ze een kleine mango. Dus die wilde ik wel proberen. Volgens de man achter de kassa was het een citroen-mango.
Ik had er nog nooit van gehoord, dus meegenomen om te proberen. Het dingetje kostte maar €0,69!
Hij was nog niet rijp, structuur was als een echte mango en inderdaad het zuurtje van een citroen. Heerlijk! Hij was nog helemaal groen en ongeveer 10cm (de andere in de mand waren allemaal kleiner +/- 8cm)
Maar wie weet was voor soort het kan zijn, hoe ik de pit moet zaaien enz.
Pit heb ik al uit de harde schaal gehaald en was zo groot als de schaal zelf. En wit, dus waarschijnlijk nog niet goed ontwikkeld.
Volgende week ga ik er nog maar een paar halen en die eerst laten rijpen.

Alvast bedankt.

Groeten Cindy
Exo
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 28 jul 2015 18:39
3 bedankjes

Re: Een citroen-mango?

Berichtdoor prutser 2 op 29 nov 2015 03:10

een citroen kan nooit zijn gekruist met een mango, het zijn totaal verschillende plante soorten
maar het kan wel een soort zijn die wat zoetzuur van smaak is, wand er zijn erg veel zoorten mango in omloop , rood borstje , titai mango, goullette mango, ceyenne mango, suiker mango ,aromanis mango ( nieuwe ras ) maar van citroen mango nooit van gehoord, wie weet ook een nieuw ras, maar is zeker geen kruising met een citroen ,die aromanis heb ik in me tuin in suriname ook aan geplant , maar draagt nog geen vrucht, maar schijnt erg lekker te zijn, m,v,g, paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten