citroenenboompje plakt

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

citroenenboompje plakt

Berichtdoor cape op 11 dec 2015 09:51

Hallo, mijn Citroenenboompje heeft afgelopen zomer ontzettend veel citroenen gehad. Nu heb ik hem binnen (in de woonkamer gezet) en beginnen de bladeren (en de citroenen) allemaal te plakken/het pikt. Ook op de vloer. Ik heb toen bijna alle citroenen eraf gehaald (limoncello van gemaakt) maar nu vallen die plakkerige bladeren er af. wat moet ik doen?
cape
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 dec 2015 09:42
0 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor Hitch op 11 dec 2015 12:44

Zit jij dan niet massaal met Spint? Ik zie anders niet wat de oorzaak kan zijn van dat plakkerige waar je van spreekt.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (Belgiƫ)
156 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor AIREMULP op 11 dec 2015 15:31

Als het plakt is het van luis ,de afscheiding die de luizen produceren valt op het blad en there you go .
Ik heb het laats ook ontdekt in mijn buddhas hand en bleek vol met schildluis te zitten op de takjes ..

Edwin
One life, live it !!
Avatar gebruiker
AIREMULP
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 02 mei 2010 17:41
Woonplaats: Apeldoorn
135 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor prutser 2 op 18 dec 2015 01:36

klopt lijkt mij ook dat het luis moet zijn, ( bladluis ) deze geven dat plakkerige spul , ook wat naast de plant valt, gelukkig kan je die luis makkelijk bestrijden, de aangetaste bladeren zullen inderdaad afvallen, maar als de plant luis vrij is, ( en blijft ) zal de plant zeker weer helemaal goed herstellen, citroenen zijn toch wel erge sterke planten, heb hier ook enkele staan, vandaar, staan nog in koude kas, want pas als het echt koud gaat worden ,( vorst ) dan gaan ze tijdelijk naar de koele kamer, m,v,g, paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor Hanselman op 18 dec 2015 12:16

Goedemorgen,

luizen scheiden het teveel aan suikers uit, wat een plakkerige boel geeft. Bij sommige bomen buiten gaat ook nog een schimmel, roetdouwschimmel hierop zitten, wat een zwarte aanslag afgeeft. :?

m.v.g.
Hans. :mrgreen:
Hanselman
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 07 jan 2013 23:31
Woonplaats: Heerlen
30 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor cape op 18 dec 2015 20:41

Bedankt voor jullie reactie. Hoe kan ik deze schimmel t beste behandelen? Liefst zo biologisch mogelijk
cape
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 dec 2015 09:42
0 bedankjes

Re: citroenenboompje plakt

Berichtdoor de Haan op 18 dec 2015 22:07

De luizen doodknijpen, dan verdwijnt de roetdauwschimmel op den duur vanzelf.
de Haan
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jan 2013 01:42
Woonplaats: Emst
39 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten