koffieplant bladvergeling

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

koffieplant bladvergeling

Berichtdoor koffie op 19 dec 2015 23:54

Palmvrienden,
Mijn zelfgezaaide koffieboompje is al enkele jaren oud en zo'n 60 cm hoog. Deze zomer heeft het zijn dagen in de serre doorgebracht. In november begon het blad geel te verkleuren; ook begonnen bladeren te vallen. Ik dacht door de koude. De plant werd in huis in de (verwarmde) veranda geplaatst en dagelijks met water bestoven. Geelverkleuring en bladval zette zich door. Dus verhuisde de plant naar een frissere kamer waar ze voor het raam staat.
Nu is mijn vraag: wat zou de reden hiervan kunnen zijn?
groetjes en bedankt!
koffie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 07 jan 2014 18:46
0 bedankjes

Re: koffieplant bladvergeling

Berichtdoor Hitch op 20 dec 2015 12:14

Ik heb deze plant ook al enkele keren geprobeerd en dit liep bij mij ook telkens op een sisser af. Ik vind het al heel sterk van je dat jij deze plant al enkele jaren hebt want langer dan 1 jaar kon ik ze nooit in leven houden. Altijd gingen ze bij mij plots zonder verklaarbare reden van de ene op de andere dag achteruit en dat proces bleek altijd onomkeerbaar met als gevolg dat de planten afstierven.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: koffieplant bladvergeling

Berichtdoor s.janssen op 20 dec 2015 23:05

Ik heb nu 1,5 jaar een koffieplant staan en heb er geen problemen mee, ja af en toe is een blaadje wat geel wordt. Plant houd absoluut niet van uitdrogen, lekker vochtig houden tegen het natte aan in de zomer. In de winter ietsjes droger houden maar nog steeds goed vochtig.

Ben wel benieuwd wat hier de reden van is.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: koffieplant bladvergeling

Berichtdoor GeL op 21 dec 2015 00:22

Ik heb er hier ook één staan, groeit als kool en geeft bessen. Klopt wat Sylvan zegt maar één belangrijk ding mag zeker niet vergeten worden: zure grond anders gaat het zeker verkeerd, dus liefst turf door de potgrond mengen, mag 50/50 zijn.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten