Tuin in Thailand

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Tuin in Thailand

Berichtdoor tester op 30 aug 2016 18:39

Dag forumvrienden,

Mijn nonkel leeft sinds een paar jaar in Thailand. Soms stuur ik eens wat zaden op en die plant hij dan in zijn tuin. Nu heeft hij nog een stuk grond gekocht en zou hij dit graag vol zetten met fruit bomen, planten en struiken. Nu ben ik opzoek naar wat hij allemaal zo kunnen planten daar... heeft iemand ideeen ? Graag zou ik ook nog vragen of iemand betrouwbare sites kent waar je online zaden kan bestellen van exotisch fruit graag wel sites waar je zelf positieve ervaring mee hebt.
Alvast bedankt.

Groeten tester ;)
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor lapalmeraie op 31 aug 2016 07:35

Dag tester

Kijk anders even links in het menu. Daar vind je een link naar alle bedrijven en webshops die een "Goedgekeurd door Palmvrienden"-label verdienden. Daar kun je maw met een gerust hart de zaden bestellen.

Grt
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14408
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor peter b op 31 aug 2016 11:24

Volgens mij ga je in Thailand op de markt goedkoper planten kunnen kopen dan hier zaden. En keuze hebben ze daar ook genoeg. Of gewoon fruit daar op de markt en je hebt tig zaden.....
Groeten,
Peter

Mijn tuintje: viewtopic.php?f=68&t=17770
peter b
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 03 jan 2015 14:39
Woonplaats: Gent
15 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor lapalmeraie op 31 aug 2016 11:25

Ik dacht zal eerder "hoe kun je die zaden van daar makkelijk hier krijgen" :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14408
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor Carlo op 31 aug 2016 12:20

Precies mijn idee :thumb_up:

Een beetje bijklussen door de Palmvrienden van de meest bijzondere en vooral verse zaden te voorzien. (Geen grapje)
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor tester op 31 aug 2016 15:35

peter b schreef:Volgens mij ga je in Thailand op de markt goedkoper planten kunnen kopen dan hier zaden. En keuze hebben ze daar ook genoeg. Of gewoon fruit daar op de markt en je hebt tig zaden.....


Je kan daar idd makkelijk bomen kopen. Mijn nonkel heeft onlangs 230 bananen bij geplant. Maar hij was opzoek naar enkele soorten zoals Musa velutina. Deze soorten kan hij maar niet vinden dus heb ik hem beloofd om de zaden te versturen. En als ik dan tog bezig ben kan ik evengoed nog wat zaden versturen he.

Groeten tester
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Tuin in Thailand

Berichtdoor peter b op 31 aug 2016 17:53

Gekko Enterprise zit in Thailand en heeft een miljoen soorten bananen :D . En de eigenaar is zelfs een Belg.
Ik heb ook wel een wenslijstje mocht je eens een grote hoop spullen willen importeren van daar ;)
Groeten,
Peter

Mijn tuintje: viewtopic.php?f=68&t=17770
peter b
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 03 jan 2015 14:39
Woonplaats: Gent
15 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten