Mangoplant

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Mangoplant

Berichtdoor Leondm123 op 03 jan 2017 15:51

Deze zomer heb ik een manhozaadje geplant en deze is uitgegroeit tot en plant van ongeveer 65 cm deze stond voor de ruit maar aangezien het weer kouder werd heb ik ze verzet naar de badkamer daar is het altijd licht de onderste bladeren zijn afgevallan maar in denk dat dit normaal is aangezien de stam nu schors begint te vormen maar nu worden de puntjes van men bovenste bladeren bruln en er is er ook al 1 afgevallen komt dit nog goed of is dit niet erg graag wat hulp en informatie
Leondm123
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 03 jan 2017 15:29
0 bedankjes

Re: Mangoplant

Berichtdoor rice op 03 jan 2017 21:30

Hoi,

je zult wat blad verliezen..gebrek aan licht en droge koele lucht vind ie niet fijn, 't blijft toch tropische boom. Maar als je hem door de winter krijgt zal ie in het voorjaar vanzelf weer uitlopen of een inhaalslag maken zodra temp >25 wordt.
Ik heb ook paar mango's en avocado's en de winter komen ze wel door maar niet geheel van harte. Overigens staan de mijne erg koel en nagenoeg droog, ik verwaarloos ze eigenlijk omdat ze meestal wel bijtrekken en de woonkamer toch niet leuk vinden 's winters.

succes
rice
 
Berichten: 347
Geregistreerd: 21 apr 2014 14:37
Woonplaats: Noord-Brabant
33 bedankjes

Re: Mangoplant

Berichtdoor GeL op 03 jan 2017 22:52

Inderdaad, huiskamer in de winter vinden ze helemaal niet leuk net zoals citrussen trouwens. Nadat ik er al een paar verloor zet ik ze nu in de warme kas. Min. temperatuur is 5°C. In de zomer buiten in de volle zon. Dit jaar had ik 2 vruchten, weliswaar klein maar erg lekker.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten