Granaatappel winterhard?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Granaatappel winterhard?

Berichtdoor krista op 18 mei 2017 11:00

IHeb er een al 3 jaar buiten in de volle grond staan en groeit als kool en heeft een zeer mooie vorm .
Nr 2, een zelf gezaaide staat ook al enkele jaren buiten in de volle grond en doet het ook bijzonder goed.
Staan wel in mijn tuin waar de grond redelijk droog is.
Chris
krista
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Granaatappel winterhard?

Berichtdoor prutser 2 op 15 jun 2017 01:05

ook hier heb ik er een geplant in een koude kas ,er wordt dus niet in gestookt, deze granaat appel plantje komt uit suriname, weet dus niet het ras, maar heb hem voor de proef in die kas in volle grond uit geplant, en tot mijn verbazing is hij toen erg snel gaan groeien, en geeft nu werkelijk ook veel granaat appels die ook nog eens zeer goed eetbaar zijn in late herft, dan kleuren ze mooi rood, had dir eigelijk nooit gedacht dat ze ook zo veel kou konden hebben, de tuin is op het noorde en in winter periode dus hier geen zon in de tuin, en de kas is in koude periode bedekt met ijs ,en warmt dus ook niet op door de zon, pas in februarie , komt de zon dan langzaam piepen, het leuke is wel dat het heeft aan gepast aan ons klimaat, in herft verliest hij zijn bladeren, en lente loopt hij weer snel uit, de groei kracht is enorm, moet meerdere malen per jaar snoeien, mvg paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten