Granaatappel wel bloemen maar geen vruchten

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Granaatappel wel bloemen maar geen vruchten

Berichtdoor krista op 17 aug 2018 12:10

Weet iemand hoe het komt dat mijn prachtige granaatappelboom wel de mooiste bloemen geeft maar geen vruchtaanzetting heeft.
Is deze boom mogelijk niet zelfbestuivend ?
Wacht antwoord af,
Chris
krista
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Granaatappel wel bloemen maar geen vruchten

Berichtdoor prutser 2 op 06 nov 2018 23:45

hallo . een beetje een late reactie, maar toch,
hoe lang heb je de granaatappel boom ,het duurt enkele jaren voor dat ze vruchten geven, maar je schreef al dat het al bloeide, is dit het eerste jaar van bloei ?? als dat zo is ,kan het wel kloppen dat het geen vruchten geeft, het jaar daarop ( het komende jaar dus ) kan er al een enkele aan zitten ,ook al is de bloei uitbundig ,daarna komen ze met meerdere vruchten , en natuurlijk hangt ook af van het soort, de boom is zelf stuivend, ik heb er namelijk ook een staan ( al vele jaren ) is dus volkomen winter hard, maar staat in de winter wel droog en in volle grond, het grappige is dat de pant uit suriname komt , en hier totaal heeft aangepast aan ons klimaat, wand in suriname blijft het de jaar rond groen met hier en daar bloemen en vruchten door elkaar, hier verliest het in herft zijn blad ,en in vroege lente massale bloei en op dit moment hagen er nog granaat appels aan , ik ben de enige in huis hier die ze eet, dus ja :lol: :lol: ze zijn ook heel erg groot,en rijpen volledig, mooi geel en rood van kleur,moet wel bekennen dat het een zeer snelle groeier is, hij is inmiddels 3 meter hoog en pols dikke stam. moet hem werkelijk in toom houden, ik heb een stek van hem in een potje staan , en die groeid een stuk rustiger, staat die van u in een pot ?? of ook in volle grond ?? M.V.G. paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: Granaatappel wel bloemen maar geen vruchten

Berichtdoor krista op 12 nov 2018 21:55

Hallo
Mijn granaatappelboom heb ik uit z Frankrijk meegebracht en ik denk ongeveer 5 jaar geleden. S toen ik deze kocht ik denk ongeveer 180 cm. Ik snoei deze regelmatig omdat hij snel groeit. Afgelopen jaar uitlopers van wel 50 a 60 cm. Wil in het voorjaar trachten te stekken, maar schijnt wel moeilijk te zijn.
Chris
krista
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Granaatappel wel bloemen maar geen vruchten

Berichtdoor sunsetbeno op 26 nov 2018 12:38

Hoi Fons, als ze rijp zijn, zijn ze mooi geel tot oranje, ze zijn al eetbaar als ze licht groen zijn maar nog niet zo sappig en zoet.
sunsetbeno
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 nov 2018 12:33
0 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten