Vijgenboom verpotten

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Vijgenboom verpotten

Berichtdoor p e t e r op 26 okt 2009 21:37

Hoi,

Ik zou hem na de winter pas uitplanten. Je kan hem ook in pot houden. Ik heb aan een plantje van 50 cm een 8tal vijgen staan.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Vijgenboom verpotten

Berichtdoor Pietn op 26 okt 2009 23:23

bedankt voor de info, kga hem dan wat houden nog in het tuinhuisje
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Vijgenboom verpotten

Berichtdoor Augustinno op 06 nov 2009 23:43

In het voorjaar in de grond zetten en dan geen probleem, een vriend van mij heeft er een staan
van misschien wel 6 of 7 meters hoog afgelopen jaar is die nog gesnoeid want hij groeide bij de buren de slaapkamerraam binnen is gewoon in de grond gezet met puim en kies . Je ziet hem groeien.
staat er al 11 jaar er komen emmers Vijgen ieder jaar.
Augustinno.
Avatar gebruiker
Augustinno
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 17 aug 2009 14:13
Woonplaats: Halsteren .NL.
4 bedankjes

Re: Vijgenboom verpotten

Berichtdoor Dejagere op 03 maart 2010 19:44

Ik heb hier ook vijgen in volle grond,gaat goed.Ook en vooral in potten,de meeste vijgen die rijpen zitten al op de twijgen als bolletje van 2 a 3 mm van voor de winter en in volle grond vriezen die bolletjes meestal kapot buiten ,zeker als het kouder is dan -10.In pot zet je ze koel of plaats met lichte vorst in tuinhuis of zo. Zo houd je de komende oogst alvast in leven,als je een paar potten maart april bij koude wat in warmer tuinhuis zet vervroeg ik de oogst tot 3 a 4 weken en kan ik in juli aug al volop vijgen smullen,ik hen 11 tal rassen.Brunswijk wil zonder warme start in tuinhuis maar moeilijk lukken en deze vind ik van de lekkerste rassen,dus enkele potten vind ik alleen maar voordeel aan.In pot altijd minimaal bemesten,anders te veel groei en dan moet je de toppen insnoeien ,juist daar zitten vooral de vijgen.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Vijgenboom verpotten

Berichtdoor merlin op 26 maart 2012 13:31

http://www.tuinkrant.com/plantengids/ku ... 15519.html

Beste,
deze site (zie boven) kwam ik tegen op mijn zoektocht i.v.m. dezelfde vraag.
Misschien kan het je van dienst zijn?
Groet,
Merlin
--
merlin
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 maart 2012 13:26
0 bedankjes

Re: Vijgenboom verpotten

Berichtdoor Dejagere op 14 mei 2015 21:06

Nu is een goed moment om te verpotten indien de pot te klein is.Als je na een paar jaar vruchten bij vijg in pot geen vruchten meer ziet moet je verpotten of uitplanten op gunstige plaats in volle grond.Vergeet ook niet zomerstekken of vroeg in de winter winterstekken te nemen voor mocht het mislopen in volle grond.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten