Pinda’s

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Pinda’s

Berichtdoor lily-anne op 25 maart 2021 19:03

Ik heb pinda zaad gekocht . Eerst een dag laten weken in water om te laten zwellen en dan in potjes gezaaid. Nu zijn ze aan het boven komen . Het is een vrij grote soort. Eigenlijk heb ik wat te veel pinda’s gekocht. Wie interesse heeft in verse zaden , stuur persoonlijk bericht . Ik woon in de buurt van Sint-Niklaas.
Ik zou graag hier verslag uit brengen met foto’s, maar die zijn altijd te groot om te plaatsen . Wat kan ik hier aan doen ?
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor Hansvdb op 26 maart 2021 10:17

Als je pinda's te veel hebt dan kun je ze altijd aan de vogels geven, die zijn er dol op. Ik weet niet of je speciaal pinda's hebt gekocht om te zaaien, maar ongebrande pinda's worden ook verkocht als vogelvoer. Die kun je ook zaaien.
Wat het formaat van je foto's betreft, die mogen diet groter zijn dan 300kB. Dat kan je bereiken door het formaat te verkleinen. Als het om hd afbeeldingen gaat dan moet je tot 20% verkleinen. Dat kan bijvoorbeeld met Paint of met Microsoft Office Picture Manager.
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor lily-anne op 26 maart 2021 11:36

Om de zaaipinda’s aan de vogels te geven, vind ik maar een laatste oplossing. Ik heb speciale rauwe pinda’s gekocht om te zaaien. Die pinda’s in de peul voor dieren, zijn vermoedelijk nog extra gedroogd of anders bewerkt om lang te kunnen bewaren. Mijn pinda’s beginnen al goed boven te komen en zijn dus zeker goed vers en geven , hopelijk, meer kans op succes.
Voor de foto’s heb ik het Apple systeem . Spijtig dat dit forum de foto’s niet automatisch aanpast (zoals bv. op het Vlaamse rotsplantenforum) dat is erg praktisch!
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor plantinjetuin op 28 maart 2021 20:04

pindas zijn oliehoudend, en oliehoudende zaden zijn vreselijk lang te bewaren, de pindas uit de vogelnetjes zijn ook prima te zaaien
plantinjetuin
 
Berichten: 230
Geregistreerd: 04 jul 2010 22:41
Woonplaats: luttelgeest
12 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor lily-anne op 28 maart 2021 20:53

@ plantjetuintje :
Heb je ervaringen met het zaaien van pinda’s uit vogelnetjes en wat was het resultaat?
Hier beginnen ze goed boven te komen
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor batdah op 30 maart 2021 01:21

waar koop je rauwe pindas? ik moet er wel bij vermelden dat ik in Portugal woon ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor Hansvdb op 30 maart 2021 09:51

Probeer het eens bij een Chinese winkel waar ze Aziatische producten verkopen. Hier in Nederland een zak van een kilo prachtige pinda's voor Euro 3,90 bij de Orientaalse Supermarkt. In Portugal worden de vogeltjes niet gevoerd maar opgegeten?
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor lily-anne op 30 maart 2021 22:03

batdah schreef:waar koop je rauwe pindas? ik moet er wel bij vermelden dat ik in Portugal woon ;)

Dag Batdah , Ik heb ze in Nederland besteld bij nutamo.nl - wel opletten want ze verkopen ook gebrande pinda soorten . Ik heb de grote soort gekocht en die zijn merkelijk groter dan de normale , meest verkochte , pinda’s .
Groetjes Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor batdah op 06 apr 2021 02:08

Dank je gaan we dat eens proberen ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pinda’s

Berichtdoor batdah op 06 apr 2021 02:11

Hansvdb schreef:Probeer het eens bij een Chinese winkel waar ze Aziatische producten verkopen. Hier in Nederland een zak van een kilo prachtige pinda's voor Euro 3,90 bij de Orientaalse Supermarkt. In Portugal worden de vogeltjes niet gevoerd maar opgegeten?

Grapjas :lol:

De chinese winkels hier verkopen alleen maar non food meuk,

Aziatische produkten bestel ik in Nederland bij Amazing oriental...hier kun je niks kopen op dat gebied..

En nee we eten geen vogeltjes..onze kat daarentegen weer wel..

Ik zie hier wel doppindas liggen maar ik denk dat deze gebrand zijn..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten