Vijgenskeleteermot

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Vijgenskeleteermot

Berichtdoor JohanS op 14 nov 2021 21:00

Iemand al een succesvol bestrijdingsmiddel gevonden voor dit ongedierte?
Deze zomer voor de eerste keer mee geconfronteerd en mijn halve boom was weggevreten.

Mvg Johan
JohanS
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 19 okt 2018 11:07
0 bedankjes

Re: Vijgenskeleteermot

Berichtdoor krista op 20 jan 2022 10:24

Johan
Ik heb geen ervaring met de bestrijding van deze mot, maar ik wel ervaring mee hèb is een bestrijdingsmiddel wat ik gebruik voor citrusboompjes hetgeen optimaal werkt.Dit product heb ik uit Spanje meegenomen en heet Aramectina. Product is te koop bij soort Boerenbondloodsen.Exacte naam hiervan schiet mij even niet te binnen, ik dacht iets met Agri…. Mogelijk door iemand die daar heen ga mee laten nemen. Daar zijn de wat sterkeremiddelen wat makkelijker verkrijgbaar. Succes!
Chris
krista
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Vijgenskeleteermot

Berichtdoor Dennis_S op 20 jan 2022 11:34

Ben zelf niet zo van het gif. Bij mij zitten ze ook op mijn vijg. Maar elke keer als ik er langsloop, knijp ik ze fijn. Je herkent waar ze zitten doordat er op een gegeven moment spinsel zichtbaar wordt. Gewoon even knijpen en door. Vrijwel geen schade gehad op enkele gaatje na waar ik een blad te laat heb gezien.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten