Lulo Naranjilla krijgt bloemen

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Lulo Naranjilla krijgt bloemen

Berichtdoor knalkop op 18 apr 2023 14:20

Mijn naranjilla heeft opeens bloemen. Weet iemand of deze bloemen zelfbestuivend zijn? Ik zou graag het fruit eens willen zien/ proeven.
Bijlagen
naranjilla.jpg
naranjilla.jpg (210.4 KiB) 1984 keer bekeken
knalkop
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 24 jul 2015 10:08
Woonplaats: Herkenbosch
7 bedankjes

Re: Lulo Naranjilla krijgt bloemen

Berichtdoor Hansvdb op 18 apr 2023 18:54

De Naranjila is een lid van de tomatenfamilie. Die zijn allemaal zelfbestuivend. Tomatenkwekers gebruiken tegenwoordig hommels voor de bestuiving van de tomaten in de kassen, maar vroeger deden ze dat met een soort trillertje. Die hielden ze tegen de stam van de tomaat en dan viel het stuifmeel uit de bloem op de stamper.
Als er geen hommels of bijen beschikbaar zijn kan je het wellicht met een elektrische tandenborstel proberen of desnoods gewoon tegen de stam tikken. Deze planten zijn niet zo moeilijk als het op bestuiven aankomt.

Of de Naranjila echt een delicatesse is vraag ik mij af, maar succes er mee en wie weet?
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Lulo Naranjilla krijgt bloemen

Berichtdoor knalkop op 18 apr 2023 20:13

Dank voor de info. Aankomend weekend wil ik ook de kwetsbare planten naar buiten halen dus dan kunnen de hommels het bestuiven.
knalkop
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 24 jul 2015 10:08
Woonplaats: Herkenbosch
7 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten