Paw Paw

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 25 aug 2011 20:03

Hey Toon,

Ze zijn nabij Antwerpen gevestigd, in Grobbendonk.
Voor mij is dat helaas een uurtje rijden... net iets te ver uit de buurt.

@ El tropicalgarden, thnx voor het aan bod! Hebben jullie hier toevallig foto's van?

Gr Toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor luc op 25 aug 2011 21:30

Hallo
Voor mij is dit ook ongeveer een uurtje rijden
Maar doe dit toch elk jaar opnieuw , het is en blijft de moeite om te zien
grt Luc
luc's tuin viewtopic.php?f=49&t=9672

2008/09 , min -21
2009/10 , -10
2010/11 , -13
2011/12 , -20
2012/13 , -17
2013/14 , -3
2014/15 , -5
2015/16 , -9
2016/17 , -10
2017/18 , -11
2018/19., -10
Avatar gebruiker
luc
 
Berichten: 1323
Geregistreerd: 11 apr 2010 13:58
Woonplaats: leefdaal
127 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Dejagere op 17 sep 2011 17:12

Zij er ondertussen nog mensen met mooie resultaten of rijpe vruchten.Raar dat ze hier zo weinig gekweekt worden aangezien ze winterhard zijn tot -26° en sommige rassen zelfs -30°.Sunflower is een ras dat zelfbestuivend is.Gr eddy.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 18 sep 2011 09:32

Hey Eddy,

Ik heb de Sunflower, maar het is nog maar een klein plantje!
Als alles goed is krijg ik eind september begin oktober een mail voor rijpe vruchten... Dan ga ik ze eindelijk eens proeven! :D

gr Toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor heroes op 29 sep 2011 12:17

dag,
Ik heb gisteren mijn eerste pawpaw gegeten,vandaag de tweede!
in 1999 heb ik 2 boompjes gekocht Sunflouwer en Overlease , in de serre geplant in
een pvc buis van 30cm lang, na 2 jaar in volle grond mooie planten zeer goed beworteld
helaas zijn ze na het uitplanten depresief geworden en is er 1 afgestorven ik denkt door de woelmuizen.
de Sunflouwer heb ik dan ergens anders verplant, op sterven na dood deze staat nu al 8 jaar op dezelfde
plaats en is nog nauwelijks gegroeid.
Hij staat daar maar er komen ieder jaar wel veel bloempjes aan maar geen vruchten tot ik 4 weken geleden toevallig 2 vruchten zag hangen 1 van 160gr en 1 van 120gr dus! waarschijnlijk is de Sunflouwer zelf bestuivend . Ik ga nu maar proberen om van de zaden boompjes te kweken en zal ook volgend jaar eens proberen met de hand te bestuiven voor de lekkere vruchten.

Groetjes Roger
heroes
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 29 sep 2011 10:56
0 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Dejagere op 29 sep 2011 13:14

@Heroes.Welkom op het forum.En direct al met mooi resultaat met de var.Sunflower.Hoe groot is de Sunflowerplant op dit moment?Om te zaaien mag je de zaden niet laten uitdrogen.Bewaren in vochtig mos en vervolgens koel(koud op 3° of zo) in koelkast bewaren tot de zaaitijd in het voorjaar.Zaaien in warme omstandigheden in diepe potten best minstens 50 cm diep.Zaailingen kunnen niet tegen direct zonlicht(verbranding) tot ze paar jaar oud zijn of minstens 1 m hoog. Plezant ook om te horen dat Sunflower zelfbestuivend is want soms twijfelt men hieraan.Hou ons alvast op de hoogte en bedankt voor uw reactie.Gr Eddy. :applaus:
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 30 sep 2011 12:03

@heroes,

:welkom: op het forum, heb je mischien hier foto's van?

Als alles goed is ga ik het binnen nu en een maand ook proeven... ben er benieuwd naar!
Dit jaar ook 2 plantjes aangeplant! Ik heb de Davids en sunflower... ben benieuwd!

gr Toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor heroes op 03 okt 2011 20:06

Toni schreef:@heroes,

:welkom: op het forum, heb je mischien hier foto's van?

Als alles goed is ga ik het binnen nu en een maand ook proeven... ben er benieuwd naar!
Dit jaar ook 2 plantjes aangeplant! Ik heb de Davids en sunflower... ben benieuwd!

gr Toni
Beste,
Ik heb wat nagedacht over de bevruchting van de bloemen van de Sunflower!
Ik heb ergens gelezen dat de bloemen bestuift worden door een aasvlieg,
nu was ik in de tuin aardbeien aan het plukken toen ik onder de pawpaw boom een kadaver
van een kat zag liggen, zou het kunnen dat de vliegen dan voor de bestuiving gezorgd hebben?
De boom is maar 1.70 m hoog stamdikte 5 cm
Ik heb van de vrucht wel een fotoke genomen, maar hoe plaatsen?
Woonplaats Langdorp (Aarschot)
Groetjes Roger
heroes
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 29 sep 2011 10:56
0 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Dejagere op 03 okt 2011 20:15

@Heroes :in America legt men zelfs speciaal aas onder de Papaw omdat de vliegen dan ook de boom bestuiven;handbestuiving is echter nog efficienter. staan de vruchten in een cluster of is er maar 1 vrucht per bloem geweest.Normaal kan je meerdere vruchten bij elkaar hebben van 1 bloem. Vergeet bij de oogst iedere vrucht als het even kan te wegen,het is allemaal mooie informatie. Het is een vrucht die bij de exotenliiefhebbers meer promotie verdient en alle informatie is welkom om goede resultaten te hebben,belangerijkste fout is teveel zon tot ze 1m zijn,ook ondiepe potten geven problemen.ALVAST BEDANKT?In fotos plaatsenben ik zelf geen crak ,anderen kunnen dit beter uitleggen.Ik hoop dat je de zaden van uw Pawpaw gaat gebruiken om te zaaien(zaden nooit laten uitdrogen en beare in vochtig mos in plasteik in de frigo),mocht je een paar (of meer )zaden overhebben,je mag mij altijd een Pb sturen,misschien kan ik er dan overnemen en het ook eens proberen om wat meer informatie te hebben over het zaaien van deze soort)Gr Eddy.
Dejagere
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: 18 nov 2009 19:01
Woonplaats: Ingooigem West Vl
45 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor p e t e r op 03 okt 2011 23:51

Zou een Amorphophallus ,arisaema of een dracunulus Vulgaris in de buurt ook helpen?
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten