Paw Paw

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toon op 01 aug 2011 23:32

Ik ga verhuizen volgend jaar. Daar heb ik bijna geen plek om bomen te zetten, maar de pawpaw wil ik zeker en vast meenemen. Vandaar dat ik ofwel de 2 planten bij elkaar ga zetten, of ik koop er nieuwe en zet deze bij elkaar. Wel met genoeg ruimte tussen en scheef natuurlijk.. Momenteel staan ze verspreid omdat de boom toch ook wel aardig groot kan worden.. Als je wil zoek ik wel even een foto van hoe ik mijn planten zou willen zetten..

Van de mest was ik even vergeten, maar goed om terug te weten. Zo ga ik misschien wel de slechtste grond gebruiken die ze onderaan hebben uitgegraven voor het nieuwe huis..

Kevin, weet jij iets van de soorten die palme verde heeft?
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 01 aug 2011 23:46

Dat zou ik wel leuk vinden, zo krijg ik vanzelf ook weer nieuwe ideeën!

Ik zelf heb een redelijke tuin maar het "probleem" is dat ik alleen de border wil gebruiken en dat ik daardoor ook niet heel veel ruimte heb voor veel planten. Maar jah, wie weet wat de toekomst brengt..... ;)

Gr Toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toon op 02 aug 2011 00:03

oke, deze link vind ik wel een leuke boom. En lijkt het toch ook maar 1..

http://www.google.be/imgres?q=meerstamm ... 80&bih=685

En waarom gebruik je maar een klein stukje van je tuin?
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 02 aug 2011 09:07

Dat is idd een super idee, alleen zoals ik het leest is het van 1 en de zelfde plant, dus meerdere stammen maar 1 wortelgestel... Zoals jij ze wil planten zijn het 2 planten met 2 verschillende wortelgestel... Gaan die niet "vechten" om voeding? Wet van de sterkste?
Ja ik weet het niet zeker, maar denk alleen ff met je mee ;) .
Maar als het lukt dan is het een super idee!

En ff over de tuin... Met kinderen in de planning moet ik toch wel een beetje speel ruimte hebben voor ze. Met gras en tegels, en ruimte voor ons zelf natuurlijk!
Dus vandaar.

Gr toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Yellow op 02 aug 2011 13:07

Ik heb al enkele jaren 2 planten staan, ze stonden op maar 2 meter van elkaar voor de bevruchting, was belangrijk hadden ze tegen mij gezegd. Ik heb verscheiden jaren veel vruchten gehad,maar ik zorgde wel dat ik de bloempjes met een penseel bevruchte. Nu dit jaar heb ik in het voorjaar de bomen verplant met als gevolg dat er nog heel veel bloempjes opkwamen maar die zijn er dan na een tijdje afgevallen en de blaadjes die er dan nadien opkwamen groeiden niet verder dus ik vermoed nu dat ze kapot zijn. Ik had er wel nog wat gezaaid waardoor ik nu opnieuw kan beginnen.
Toni schreef:Ben sinds kort de trotse eigenaar van 2 (2 jarige) Paw Paw's.
Was er al een tijdje naar opzoek en heb ze nu dus eindelijk gevonden!

Nu had ik als vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze boompjes? Ik weet dat je 2 verschillende planten moet hebben om vruchten te krijgen, maar verdere verzorging is mij niet helemaal duidelijk.

Wie heeft hier ervaring mee?

Gr Toni
Yellow
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 21 apr 2010 20:08
Woonplaats: geel
21 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 02 aug 2011 13:39

@ Jef B.

Jammer als ze nu dood zouden gaan... maar het is wel een robuste plant/boom. Ik zou de hoop nog zeker niet opgeven!
Heb je toevallig nog foto's van de bomen. Ben benieuwd hoe ze hier in NL er uit komen te zien!

Gr Toni

(PS welk soort heb je?)
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toon op 04 aug 2011 19:13

Hallo Toni,

Ik denk dat dat allemaal best gaat meevallen. Als je een haag bekijkt van vb. beuk, een zeer grote boom, dan denkik dat het niet zoveel kwaad kan als ik ze genoeg plaats tussen heb.

Groeten
Toon
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toni op 06 aug 2011 11:31

Ik heb er twee die hier in NL zijn opgekweekt door een hobby kweker..., had er zelf 3 in de tuin staan en zijn broer zou er een aantal al tien jaar of zo in een boomgaard hebben staan. Ga binnen kort eens ff kijken of hij ook vruchten verkoopt?


Ik deze meneer van de week gemaild en heb vandaag bericht terug gehad. Hij verkoopt ook vruchten. Dus ik zal ze zeker gaan bestellen zodra ze rijp zijn :mrgreen: !! Dat zal op z'n vroegst pas eind September zijn....

Gr Toni
Toni
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 29 jul 2011 21:08
Woonplaats: Meerssen, Zuid Lmb
16 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor el tropicalgarden op 25 aug 2011 00:06

wij hebben zondag openexoten tuindag , je kan onze dragende pawpaws bekijken tevens hebben we een aantal pawpaw klaar staan kleine en grote planten

groetjes johan en lina
el tropicalgarden
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 aug 2011 23:32
0 bedankjes

Re: Paw Paw

Berichtdoor Toon op 25 aug 2011 00:40

Waar zijn jullie ergens gevestigd?

Groeten
Toon
Toon
 
Berichten: 292
Geregistreerd: 22 aug 2008 23:15
Woonplaats: Berlaar
8 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten