citrusboompje

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

citrusboompje

Berichtdoor draco op 03 aug 2009 19:44

hoe lang duurt het eer de vruchten van een citrusboompje rijp zijn ??
een maand ( max anderhalve maand ) terug heb ik onderstaand citrusboompje aangekocht ( had 3 reeds vruchten hangen zie foto ) plant staat in volle zon en krijgt voldoende voedsel en water
maar heb de indruk dat de vruchtjes niet veel groter geworden zjn en nog steeds hun groene kleur hebben (worden niet "geler" ) de plant groeit wel goed , want veel nieuwe blaadjes en ook nieuwe vruchtjes

Afbeelding
draco
 

Re: citrusboompje

Berichtdoor Christophe op 03 aug 2009 20:18

Ik heb zo'n vermoeden dat ze deze boompjes in serres opkweken, in bloei trekken, uitvoeren naar tuincentrums en ze dan zo snel mogelijk proberen te verkopen. Eens ze bij de klant thuis staan valt de groei schijnbaar een beetje stil. De plant moet wennen aan zijn nieuwe omgeving, vermoed ik. Hij staat nu ook in een warme serre.

Ik heb dit nogal gelezen en denk dat dat de oorzaak moet zijn, maar kan me vergissen natuurlijk.

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: citrusboompje

Berichtdoor lapalmeraie op 03 aug 2009 21:52

Of zijn het limoenen..? :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: citrusboompje

Berichtdoor videomaster op 04 aug 2009 02:12

Als ik de vruchtjes bekijk, lijken ze veel op de alledaagse citroentjes die bij ons verkocht worden. Ze worden niet groter dan zoals je ze nu aan het boompje ziet en krijgen eveneens ook niet de gele kleur.

Thaise benaming: " มะนาว " waardoor ik de Latijnse benaming Citrus aurantifolia Swing vond.

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: citrusboompje

Berichtdoor dest_planten op 05 aug 2009 09:35

Hoi,

Citrus aurantifolia is een limoensoort.

Ik ken iemand, die heel veel weet over citrussen. Als je wilt, stuur ik zijn e-mailadres wel privé door of anders moet je naar de website van de Nederlandse Orangerievereniging gaan http://www.oranjerievereniging.nl/ en dan onder rubriek 'Informatie door deskundige leden' de link Citrussen aanklikken. De persoon, die ik bedoel is Ben Buynsters.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: citrusboompje

Berichtdoor videomaster op 05 aug 2009 11:05

dest_planten schreef: Citrus aurantifolia is een limoensoort.


Klopt, maar het is ook niet zeker dat de getoonde foto wel degelijk een citroen is (limoen hoort bij mijn weten ook bij de citrus, en het etiketje en plant komen niet altijd juist overeen met de plant)...... de plant wordt zo te lezen goed verzorgt, waar ik dan mijn vergelijk maak de soort die ik beschreef. Afwachten....
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes


Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten