Thaise vruchten/gewassen

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor lily-anne op 29 maart 2010 10:23

Hallo videomaster
ik wil nog even terugkomen op de krathong bootjes die ze daar maken van bananen .Heb je geen filmpje of info hoe ze dat juist doen ? Als ze dat van stukken bananen stam maken , dan zou ik dat ook wel eens willen proberen als ik een bananenstam afsnijd en dan kan ik ze ook eens op mijn vijver laten drijven -lijkt me wel een leuk idee
bedankt voor al je zeer boeiende bijdragen - steeds de moeite om te lezen !
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor videomaster op 29 maart 2010 14:15

lily-anne schreef:Heb je geen filmpje of info hoe ze dat juist doen ?


Het staat hier ergens op het forum met foto's... je kan ook op mijn Thailand forum terecht door hier en de volgende bladzijden te klikken. Een filmpke hierover heb ik nog niet gemaakt... dat is voor de volgende keer dan. (op 21 november dit jaar)
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor lily-anne op 30 maart 2010 08:50

hartelijke dank voor de info over de krathong - hier kan ik al wat mee - ik kijk al uit naar het filmpje dat je gaat maken in de herfst over de werkwijze om ze te maken .
Wat is Thailand toch een boeiend land - ik zou er ooit naar toe willen geraken , maar de kans is heel klein dat die droom ooit uitkomt .Ik volg jouw droom in ieder geval op de voet
groetjes
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor vanessapalma op 03 apr 2010 10:52

Wat is Thailand toch mooi zeg ik wou dat ik er heen kon om de coltuut te proeven .

Maar goed het zal wel een droom blijven , het is voor mij teduur ik heb een gezin en die gaan voor .
vanessapalma
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 24 maart 2010 21:49
1 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor videomaster op 03 apr 2010 11:03

vanessapalma schreef:Maar goed het zal wel een droom blijven , het is voor mij teduur ik heb een gezin en die gaan voor .


Als vakantiebestemming, en zeker nu met de slechte koers van de Euro, is het met een gezin best duur te noemen, om hier te wonen valt dat best mee hoor....
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor vanessapalma op 03 apr 2010 19:46

hoe is dat om daar te wonen de luxse wat je hier heb dat heb je daar niet of heb je een huis met als er op en er aan ?

En in Tailand is als een stuk goed koper dan hier en er zijn andere wetten dan hier .

Maar de natuur is daar natuurlijk veel mooier dan hier daar heb je nog natuur dat kan je van hier niet zeggen als word toch vol gebouwt en dat heb je daar zeker niet .

Maar het lijk me gewoon erg leuk om een keer naar Thailand tegaan .
vanessapalma
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 24 maart 2010 21:49
1 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor videomaster op 04 apr 2010 00:32

vanessapalma schreef:hoe is dat om daar te wonen de luxe wat je hier heb dat heb je daar niet of heb je een huis met als er op en er aan ?


Thailand is een land met veel contrasten. Streekgebonden leeft een groot percentage van de bevolking nog in houten/blikken barakjes, een kilometer verder heb je dan de knapste resort met riante villa's.

vanessapalma schreef:En in Thailand is als een stuk goed koper dan hier


Dat is, net zoals in ieder land, danig streekgebonden.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor vanessapalma op 04 apr 2010 09:41

Ja dat is zo elke land heeft wel wat .

Maar het gaafste wat ik vind is dat bij jullie planten gewoon in de tuin kan blijven staan als het wat kouder word en bij ons moeten wel alles of inpakken of binnen zetten en als je het inpakt dat is nog maar de vraag of het de kouw heeft overleefd ( bananen ) en bij jullie niet .

En ik zag dat jullie als jullie zaden aan het kwekken zijn dat jullie ze maar buiten hoef tezetten en hier moet wij alles tevoren toveren om de zaden warm te houden .
Echt supper zeg

Jullie hebben een mooi tuin .

Groetjes Vanessa
vanessapalma
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 24 maart 2010 21:49
1 bedankjes

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor fwberg op 25 sep 2010 12:40

waarom vind ik zo weinig info omtrent de annona reticulata ( custard appel ) i.p.v. de Annona cherimola?
het zelfde geldt voor de zaden.... ik ken ze niet vinden op internet
fwberg
 

Re: Thaise vruchten/gewassen

Berichtdoor videomaster op 26 sep 2010 02:56

Wellicht kan je best gaan kijken in een plaatselijke of een online toko om een vers exemplaar te bemachtigen.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten