Mango Laten bloeien hoe doe je dat?

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: Mango Laten bloeien hoe doe je dat?

Berichtdoor krista op 31 dec 2012 10:38

Daanny2
Leg eens wat meer uit over jouw plant.
Uit welk land komt deze plant?
Toen je over mango sprak hoe kwam die ander zomaar aan een onderstam en te enten tak?
Ik ga s'winters altijd naar Spanje en neem dan elk jaar wel wat planten mee. Ik denk dat jouw plant
ook daar vandaan komt. Ik wil er dit jaar bij "Viveros", plantenbedrijven, om vragen.
Laat het maar eens horen.
Dank alvast
Chris
krista
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 24 apr 2012 20:29
4 bedankjes

Re: Mango Laten bloeien hoe doe je dat?

Berichtdoor danny2 op 01 jan 2013 22:39

Daar wij meestal eind september of oktober op vakantie gaan, was dat ook het ideale tijdstip(volgens die man ) om te enten. Heb wat liggen zoeken tussen de foto's maar vind hierover niks terug. Het was wel op La Palma, die man had een zestigtal mangoplanten(bomen) in zijn tuin. Er stonden ook een 50-tal zaailingen die hij nog moest enten en daarvan heeft hij mij er eentje klaargemaakt.
Hij was in zijn tuin bezig toen wij daar voorbijkwamen en ik uit nieuwsgierigheid zijn planten ging bewonderen, hij geen vlaams en ik geen spaans toch zijn we er een uurtje bezig geweest en ben ik uiteindelijk met een plant verder gegaan.

groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes

Re: Mango Laten bloeien hoe doe je dat?

Berichtdoor Exotengek op 02 jan 2013 16:56

Haha dat is wel leuk.. geen vlaams en geen spaans kunnen spreken en toch met een plant ervan door gaan.. ik heb het op facebook gezien.. het is wel een mooi staaltje werk dat enten..
Exotengek
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 23 sep 2012 17:50
Woonplaats: Utrecht - Overvecht / Eindhoven.
11 bedankjes

Mangoboompjes in bloei

Berichtdoor Harp op 31 jul 2020 14:53

Geachte leden,
Ik heb een jaar geleden 2 mangoboompjes gekregen uit Spanje en sinds een maand staan deze in bloei.
Denk niet dat er mango's uit zullen komen maar vind het wel erg leuk.
Wellicht heeft iemand ervaring met mangoboompjes.
Adviezen zijn welkom.
Bijlagen
Mangoboompjes in bloei.jpg
Mangoboompjes in bloei.jpg (121.38 KiB) 4906 keer bekeken
Harp
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 jul 2020 14:22
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten