Brugmansia (geel)

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Brugmansia (geel)

Berichtdoor PalmPat op 30 sep 2014 11:03

Kan iemand mij vertellen wat de exacte volledige naam is van deze Brugmansia?

Als stekkie/zaailing gekregen en nu in 5 maanden tijd een forse plant geworden (over de 2 meter), die eigenlijk nu pas begint te bloeien (met gigantische bloemen naar mijn idee.)

5 mnd geleden:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Bloem:
Afbeelding
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor Itrme op 30 sep 2014 11:56

Als je er geen naam bij hebt ga je waarschijnlijk de juiste naam niet meer vinden.... Het is jammer maar dit noem je dus gewoon een naamloze nu....
Avatar gebruiker
Itrme
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28 sep 2011 17:32
70 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor PalmPat op 30 sep 2014 12:31

BZN dus (Brugmansia zonder naam). Kan er natuurlijk altijd nog een zelf verzinnen als de kenners het niet weten ;)
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor Lampenz op 30 sep 2014 16:27

Hoe komt men toch altijd aan die "gekregen stekjes" Z'n brugmansia is toch wel een superbloem (wat ik er van lees).

Heb jij dit exemplaar in de volle grond staan, zo ja wat doe je er dan in de winter mee?
Waar rook is, is worst
Avatar gebruiker
Lampenz
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 18 aug 2014 15:05
Woonplaats: Doetinchem
37 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor PalmPat op 30 sep 2014 17:13

Stekjes krijgen? Door te vragen of per toeval! ;)
Ik doe ook niet meer anders, vele planten worden al snel te groot en zijn dan makkelijk te splitsen, scheuren en/of stekken. Als ik er dan iemand een plezier mee kan doen en/of kan ruilen tegen iets wat ik nog niet heb, ja dan graag.

Mijn exemplaar heb ik 5 maanden geleden in de volle grond geplaatst met wat extra bemesting. Voor de winter ga ik 'm uitgraven en zet ik de kluit (flink terug gesnoeid) in een grote kuip weg in de berging (koel en vrij donker). Volgend voorjaar plaats ik 'm dan weer terug in de volle grond.
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor s.janssen op 30 sep 2014 22:46

Ik heb ook een paar naamloze brugmansia staan, de meeste soorten zijn zo gekruist dat specifieke naamgeving niet meer mogelijk is. De namen die je ziet zijn bedacht door liefhebbers zelf en verre van officieel.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor Lampenz op 30 sep 2014 23:25

Nou, mocht jij wat stekjes van je brugmansia teveel hebben. Dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Waar rook is, is worst
Avatar gebruiker
Lampenz
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 18 aug 2014 15:05
Woonplaats: Doetinchem
37 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor s.janssen op 30 sep 2014 23:30

Als je interesse hebt in de kleuren wit, geel of roze zou ik zeker stekken van Brugmansia er af kunnen halen. Dit doe ik wel als de planten worden gesnoeid voor de winter.

Pb mij voor interesse.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Brugmansia (geel)

Berichtdoor PalmPat op 01 okt 2014 13:44

Tja, niet meer te herleiden dus.. :? Nou, dan gaat deze (en de stekkies) voortaan maar door als de Brugmansia PalmaePat magno flore luteo ;)

Hoop dat ik die lastige Latijnse namen allemaal kan onthouden! :onzeker: :mrgreen:
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: The Flying Dutchman, Tom1986 en 8 gasten