Welke boom gaat dit worden? (Portugal)

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Welke boom gaat dit worden? (Portugal)

Berichtdoor Karweicentrale op 03 okt 2017 14:37

Beste Palmvrienden,

Na begin dit jaar zaden te hebben meegenomen van een palm in Corralejo (Fuertaventura) en deze met succes aan het opkweken ben is het virus van de tropische bomen/planten toegeslagen.
Inmiddels verzamel ik tijdens mijn vakantie zaden uit diverse landen en heb een plastic muurkas geplaatst.
In Vila Real San Antonio en Monte Gordo vond ik kleine geel/oranje gekleurde vruchtjes die ik heb schoongemaakt en thuis geplant.
Tot mijn verbazing kwamen er uit het harde pantser/pit van de vrucht meerdere zaailingen uit de grond.
Na een pit in de bankschroef te hebben gekraakt bleek deze 5 zaadjes te bevatten en ook die heb ik met succes geplant.
Maar ik zou graag weten wat voor soort boompjes ik aan het kweken ben, hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. (zie foto)

Vriendelijke groet
Karweicentrale
Bijlagen
IMG_20171003_132747.jpg
IMG_20171003_132747.jpg (64.92 KiB) 2096 keer bekeken
Karweicentrale
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 okt 2017 20:05
0 bedankjes

Re: Welke boom gaat dit worden? (Portugal)

Berichtdoor danny2 op 03 okt 2017 18:20

Melia anzedarach, groeit vrij snel, zal binnenkort wel al zijn blad verliezen en dan in april terug in groei te gaan. Bloei kan je verwachten na 3 à 4 jaar.

groetjes danny
danny2
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 01 nov 2011 00:04
Woonplaats: Hasselt
148 bedankjes

Re: Welke boom gaat dit worden? (Portugal)

Berichtdoor Karweicentrale op 04 okt 2017 09:59

Hartelijk dank voor je hulp Danny nu ben ik een stuk wijzer geworden.
Het is inderdaad een plant die snel groeit!!!

Vriendelijke groet,
René
Karweicentrale
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 okt 2017 20:05
0 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten