welke strelitzia reginae is dit ?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

welke strelitzia reginae is dit ?

Berichtdoor CasperCitrus op 23 nov 2019 20:06

Goedenavond allemaal,

Ik kon het vandaag niet laten eindelijk een strelitzia reginae te kopen voor niet teveel geld die toch al bloeit :) .
De plant heb ik gekocht bij intratuin en is +/- denk ik 1 meter hoog hier heb ik € 35,- voor betaald.
Nu staat er op het kaartje alleen Estrelicia en daaronder Strelitzia reginae, echter via internet ben ik erachter gekomen dat er meerdere ondersoorten van de Strelitzia reginae schijnen te zijn , zo zouden er ook 2 dwergsoorten zijn.
Aangezien dit mijn eerste Strelitzia reginae plant is en deze al wel bloeit maar verder nog niet echt groot lijkt ben ik erg benieuwd welke ondersoort het betreft.
Kan iemand mij gelijk een inidicatie geven hoe oud mijn net gekocht plant zal zijn?
Verder zou ik graag een foto van de plant toevoegen maar ik weet nog niet hoe dit moet weet iemand dit ?

Met vriendelijke groeten,
Casper
CasperCitrus
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 19 aug 2015 19:12
5 bedankjes

Re: welke strelitzia reginae is dit ?

Berichtdoor draco op 23 nov 2019 22:10

Dwergvormen van Strelitzia reginae zijn vermoedelijk jonge planten waar een plastic bloem is bijgestoken. Maar ik neem aan dat je daar niet het slachtoffer van bent. ;) 'Ondersoorten' zijn in dit geval meestal veredelde kweekproducten die niet in de natuur voorkomen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6746
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: welke strelitzia reginae is dit ?

Berichtdoor batdah op 24 nov 2019 19:40

Ik denk gewone regina uit spanje....o veel keuze biedt de handel niet in deze tijd van het jaar
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten