Delaerea odorata

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Delaerea odorata

Berichtdoor draco op 09 jan 2020 17:05

Zojuist verworven deze als woekereraar bekend staande klimplant (California, Zuid Engeland). De naam bij deze succulent is Senecio mikanoides een oudere synoniem voor Delaerea odorata. Afbeeldingen hiervan op internet hebben niet deze bladtekening dus wellicht is dit een andere soort? Heeft iemand kennis van en ervaring met deze plant? Wat is bijvoorbeeld de minimum temperatuur.
Bijlagen
Delarea odorata.jpeg
Delarea odorata.jpeg (219.21 KiB) 1442 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door draco op 12 jun 2020 01:01, in totaal 2 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Delarea odorata

Berichtdoor batdah op 10 jan 2020 01:36

Han,
Het is goed dat je de oude naam noemt....daarom weet ik nu meteen welke plant dit is...de huidige naam zegt mij helemaal niets, maar goed ik ben dan ook al oud en loop achter ;) ...ik heb deze plant ooit moeten kennen als onderdeel van de verplichte plantenkennis(op school in de 80 er jaren ) ik heb deze zelf nooit verkocht maar herken ze wel uit de vele verzamelingen van mijn succulentenvrienden die ik bezocht heb en ook in de nostalgische " Verkade albums " wordt deze beschreven...deze plant zal nagenoeg geheel droog moeten staan gedurende de koele rustperiode of permanent in de tropische kas moeten staan... en ik denk voor 80% dat 10 a 12 graden kritiek is bij jou in Nederland....dus niet in je kas.... :mrgreen:

Ps de broertjes en zusjes van deze zuidafrikaan groeien hier gewoon in de tuinen en bloeien rijkelijk in de nazomer....(met imho (lelijke) ;) gele bloemetjes waar de inlandse bevolking alhier dol op is)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Plantenidentificatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten