Rimboe in de polder

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor yme op 17 jul 2019 19:59

wat een heerlijke tuin!!
Blij dat ik je tuin een keer in het echt heb mogen aanschouwen! geeft toch een duidelijker beeld van hoe de tuin nu precies in elkaar zit :mrgreen: :thumb_up:

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor draco op 18 jul 2019 01:43

@ Batdah - schijnpapaver ofwel Meconopsis cambrica bloeit hier meestal geel en is een meerjarig uitzaaiend onuitroeibaar en soms ook ergerlijk gewas dat weinig kieskeurig is wat vestiging betreft. Ik heb een voorliefde voor kleinere bomen en varens maar bloeiende (on)kruiden die zich hier desondanks thuisvoelen zijn ook welkom. :D
@ Jozef - De tuin in L-vorm is ongeveer 4 are (ca. 20 x 30 m).
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor batdah op 18 jul 2019 23:07

draco schreef:@ Batdah - schijnpapaver ofwel Meconopsis cambrica bloeit hier meestal geel en is een meerjarig uitzaaiend onuitroeibaar en soms ook ergerlijk gewas dat weinig kieskeurig is wat vestiging betreft. Ik heb een voorliefde voor kleinere bomen en varens maar bloeiende (on)kruiden die zich hier desondanks thuisvoelen zijn ook welkom. :D



Had ik de Meconopsis toch aangezien voor Papaver nudicaule....(ik kende van de schijnpapaver alleen de blauwe variant )die overigens in Breda overal bij ons op straat groeide langs gevels...en ik dus altijd gedacht dat dat IJslandse papavers waren..in Breda alleen in het oranje. En nu ik beter kijk zie ik dat de stengels bebladerd zijn met ander blad , ik had te vluchtig gekeken na een avondje drinken op de bouwplaats...
Dat je een voorliefde hebt voor groen is bekend...ik had bij jou nauwelijks bloemen verwacht..vandaar.
Je hebt daar een prachtige treurboom met heel fijn groen staan welke me doet denken aan Taxodium of iets dergelijks. Maar het is moeilijk te zien..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor marinus op 19 jul 2019 17:21

Mooie sfeer tuin, heb je geen last van de percicaria dat die woekert?
marinus
 
Berichten: 2430
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
77 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor draco op 20 jul 2019 01:29

marinus schreef:Mooie sfeer tuin, heb je geen last van de percicaria dat die woekert?


De plant die je waarschijnlijk bedoeld Marius, is Polygonum amplexicaule 'Speciosum'. Deze breidt zich heel geleidelijk uit maar ik zou dat geen woekeren noemen. Deze bloeit de ganse zomer en bijen en hommels zijn er verzot op. :D
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor marinus op 20 jul 2019 02:18

marinus
 
Berichten: 2430
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
77 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor Roger op 20 jul 2019 09:26

Prachtige tuin :shock: had ik maar zoveel ruimte in mijn tuin :thumb_up:

Roger
Avatar gebruiker
Roger
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 09 aug 2011 21:33
8 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor draco op 20 jul 2019 11:00

marinus schreef:https://appeltern.nl/nl/tuinadvies/plantenencyclopedie/persicaria_amplexicaulis_-_duizendknoop

Dit vind ik op internet?


Ik haal mijn informatie uit Het Groene Boek een 31-delige encyclopedie van bloemen en planten (Lecturama 1992). Blijkbaar is de plant dankzij nijvere taxonomen van geslacht (genus) gewisseld :D
Laatst bijgewerkt door draco op 20 jul 2019 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor Subwoofer op 20 jul 2019 19:37

Mooi :thumb_up:
Subwoofer
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 23 apr 2014 17:06
Woonplaats: W-vlaanderen
21 bedankjes

Re: Rimboe in de polder

Berichtdoor batdah op 24 jul 2019 13:09

marinus schreef:Mooie sfeer tuin, heb je geen last van de percicaria dat die woekert?


De meeste Persicaria cultivars breiden zich gestaag uit maar zijn geen echte woekeraars...ik heb een aantal verschillende cultivars van kruipers tot hoge typen zelfs met monstrueuze vertakte bloeiwijze...het is een ideale luie tuinders vasteplant..er zijn maar weinig vaste planten die zo lang leven zonder gesplitst te moeten worden en ze bloeien allemaal enorm lang...ook mbt grondsoort zijn ze niet kieskeurig....in Breda had ik al diverse cultivars en nu hier in Portugal ook weer en ondanks de grote overgang na een jaar kwijnen in pot zijn ze na 4 moeilijke weken ineens weer losgegaan...
Ze zijn er in verschillende kleuren en vormen en combineren goed in verschillende tuinstijlen imho zouden ze best vaker toegepast mogen worden...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten