Pita's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 24 jul 2019 09:48

Ja het vriest hier zelden. En als get dan vriest is het hooguit lichte vorst aan de grond. Vanmorgen om 7u de jubaea chilensis in de grond gezet. Op dat tijdsstip is het nog enigszins uit te houden omdat de zon niet fel is. Gisteren ook het zwembad in zn geheel geschilderd. Toen ik klaar was, was ik gewoon bevangen door de hitte haha. Was 36gr in de schaduw. Ben ook 4 tinten bruiner geworden :lol:
Pita
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 24 jul 2019 09:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Jozef op 24 jul 2019 11:59

Hier een opblaasbadje :lol:
Laat de foto's maar komen. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 24 jul 2019 22:07

En de canariensis staat ook :thumb_up:

Afbeelding
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Dennis_S op 24 jul 2019 22:51

Ziet er goed uit zeg! Ik wist niet dat er zulke mooie tinten blauw bestonden! Maar mocht je nog energie over hebben, misschien toch de Jubaea wat verder van de Phoenix afzetten. Ik ben bang dat over drie, vier jaar, je Jubaea volledig onder de bladeren van de Phoenix verstopt raakt. Anyway, ik ben benieuwd naar het vervolg!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 25 jul 2019 09:18

Had ik mij idd ook al bedacht Dennis. Als dat drijgt te gebeuren kort ik de nodige bladeren in. Rechts van de canariensis staan 3 sinasappels. Die wil ik ook graag vol houden jaarlijks. We zien wel hoe het loopt. Een gat graven is hier een grotere klus dan in NL. Eerste 5 cm iss zand, daarna veel keien. Dus veel hak werk :roll:
Pita
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor draco op 25 jul 2019 10:18

Pita schreef:Had ik mij idd ook al bedacht Dennis. Als dat drijgt te gebeuren kort ik de nodige bladeren in. Rechts van de canariensis staan 3 sinasappels. Die wil ik ook graag vol houden jaarlijks. We zien wel hoe het loopt. Een gat graven is hier een grotere klus dan in NL. Eerste 5 cm iss zand, daarna veel keien. Dus veel hak werk :roll:

Die rode aarde/klei met stenen is hier niet onbekend van de uit Spanje geïmporteerde palmen. :lol:
Voordeel voor jullie is wel dat als zo'n palm eenmaal staat je er verder weinig omkijken naar hebt. Ik sjouw me hier momenteel suf met gieters, tenminste zolang de voorraad regenwater nog niet is uitgeput.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 25 jul 2019 12:35

Ja zeker de canariensis staat hier overal... je zou haast denken dat het onkruid is :lol:

Zal van de week is wat fotos nemen van dr vele palmen, bananen en andere exoten/mediterrane die hier in de omgeving staan.... zoveel moois te zien 8-)
Pita
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor palmgek op 26 jul 2019 09:44

Is mooi geworden dat zwembad!

Dennis_S schreef:Maar mocht je nog energie over hebben, misschien toch de Jubaea wat verder van de Phoenix afzetten. Ik ben bang dat over drie, vier jaar, je Jubaea volledig onder de bladeren van de Phoenix verstopt raakt


Goed advies, ik zou dit zeker opvolgen Pita, je hebt ruimte genoeg, daarnaast kost het nu nog relatief weinig moeite. Doe je dit niet, krijg je hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat spijt! Ook voor je sinaasappelboompjes staat de palm te dichtbij vrees ik.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3685
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor batdah op 26 jul 2019 13:02

batdah schreef:Val je dan niet want zo te zien staat deze op een wel zeer steile helling :lol:


Ik doelde erop dat bijna alle foto’s op de kant staan !!

Je zwembad heeft een bijzondere kleur, en ik zou je ook adviseren de Phoenix op te schuiven....je kan dat later bijna onmogelijk nog veranderen..voor de ruimte zou je daar toch minstens een cirkel van 8 meter voor reserveren maar ik denk dat 10 beter is....een volwassen Phoenixs heeft een kroondiameter van 7 meter minstens?....ook een citrus heeft al snel 6 meter nodig...dwz 3 aan alle kanten...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

cron