Pita's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Mate op 03 nov 2019 08:26

Wat een klote werk zeg..helemaal nog met die temperaturen...kzou voor geen goud willen ruilen...ahum :fluiten:

Wat zal die olie lekker smaken zeg :thai:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor batdah op 03 nov 2019 16:11

Succes met de oogst, gelukkig hebben wij maar 8 bomen laten staan waarvan er nu 5 dragen...wat er aan kilos aanhangt kan ik niet inschatten..eerdaag moet dat hier ook gaan gebeuren...ik kijk er niet echt naar uit....mijn vrouw wilde een boom..welnu voorloig zijn het er nog 8...
Mocht ik ons terrein nodig hebben voor sierteelt aarzel ik niet ze te verwijderen..op die ene na dan..wij gaan ze inmaken..wij eten dagelijks olijven hier..het regent hier al vele dagen dus het terrein is amper begaanbaar....
Bij jou is het een stuk droger en met grotere temperatuurs verschillen...trouwens veel geld voor dat palmpje....import?
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor batdah op 03 nov 2019 16:13

Mate schreef:Wat een klote werk zeg..helemaal nog met die temperaturen...kzou voor geen goud willen ruilen...ahum :fluiten:

Wat zal die olie lekker smaken zeg :thai:

Gr Matko.


:mrgreen: :lol: ik denk dat Pita ook niet naar Hoofddorp wil.... : :lol: :roll:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 03 nov 2019 19:59

Haha Hoofddorp is zo slecht nog niet hoor. Kwam uit Almere. :lol:

@ batdah: wij hadden gister 3 bomen gedaan (vandaag nog eens 3 maar niet gewogen). Van 3 bomen gister hadden we ruim 70kg. Er komt dus echr wel wat vanaf. Mn schoonvader hewft een italiaanse kennis en die vertelde 4.5kg is 1L olie. We verwachten dus 100-150L olie te hebben uiteindelijk. In Italië schijnt de oogst trouwens heel slecht te zijn ivm een bacterie. Hier voor alsnog nergens last van
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Mate op 03 nov 2019 20:19

Sjooo lekkere oogst hoor.. :applaus:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 01 apr 2020 21:10

Pita schreef:Haha Hoofddorp is zo slecht nog niet hoor. Kwam uit Almere. :lol:

@ batdah: wij hadden gister 3 bomen gedaan (vandaag nog eens 3 maar niet gewogen). Van 3 bomen gister hadden we ruim 70kg. Er komt dus echr wel wat vanaf. Mn schoonvader hewft een italiaanse kennis en die vertelde 4.5kg is 1L olie. We verwachten dus 100-150L olie te hebben uiteindelijk. In Italië schijnt de oogst trouwens heel slecht te zijn ivm een bacterie. Hier voor alsnog nergens last van


Uiteindelijk 123L olie ervoor 'gekregen'. Moeten er zo'n €100 voor betalen. Ach ja in de winkel zou het duurder zijn maar heel rendabel is het dus niet die olijven...

Zal ook nog wat fotos plaatsen van de planten. Excuus dat de fotos zijn gedraaid, had ze eigenlijk via Whatsapp naar een vriend gestuurd maar kan ze hier ook wel even plaatsen
Laatst bijgewerkt door Pita op 01 apr 2020 21:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 01 apr 2020 21:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor derfske op 02 apr 2020 19:12

die regen is een geschenk in die halve woestijn daar :lol:

wat ik mij eigenlijk af vraag he, wat kosten palmen daar eigenlijk?
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 02 apr 2020 21:31

Haha ja klopt. Het regent nu zo'n 2 weken. Deze fotos zijn van afgelopen weekend. Enige moment dat het droog en zonnig was :lol: heb dus bij de olijven maar wat mest rond gestrooid en bij de palmen slow release korrels en nog een open zak compost die ik had staan.

Voeding/mest is hier toch lastig te vinden, had ik niet verwacht. De palmen zijn hier overigens niet veel goedkoper dan bij de NL/BE webshops derfske. Check de eerdere pagina's in dit album, bij sommige heb ik de prijs vermeld.

Kijk ook eens op deze site.
https://jardineriakuka.com/
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Mate op 02 apr 2020 23:03

Mooie plaatjes :applaus:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten