Pieter's planten- en tuinfoto's

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor trachypalm op 09 maart 2013 19:29

wauw dit is mooi
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
Avatar gebruiker
trachypalm
 
Berichten: 455
Geregistreerd: 04 feb 2013 20:17
Woonplaats: Friesland
8 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 09 maart 2013 19:59

En nu groeit er nog amper wat, moet er nog getegeld worden rond de schuur, moet ik nog een muurtje van Ardenner breuksteen langs het pad maken, enz....
Op het terras staat mijn eerste Trachycarpus fortunei zijn eerste winter te trotseren. Valt tot nu toe nog niet tegen. Er staan er ook nog 3 binnen en 2 Musa sikkimensis. Die gaan in mei pas naar buiten.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor iwanito op 09 maart 2013 20:15

Heel leuk om te lezen. Gaat de goede kant op!
iwanito
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 17 jul 2012 19:45
23 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor ruudkim op 10 maart 2013 12:30

Die heb ik ook al jaren, en ook mooie dikke stam
gr.Ruud

.
je heb daar een paar mooie exemplaren staan.
Gr.Ron[/quote]
ruudkim
 

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 10 maart 2013 15:07

Heb je daar ook foto's van Ruud? Ik kan ze hier zo gauw nog niet vinden.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 17 apr 2013 21:49

Eindelijk voorjaar. Afgelopen zaterdag dus eerst eens naar de markt gegaan en Colocasia knollen gekocht. Ik heb ze tussen de vijver en het heuveltje gepoot (het natte deel op de foto). Als ik hier op de site lees heb ik ze misschien wat diep gepoot maar dan kan de laatste nachtvorst er hopelijk niet bij. Ik heb de algemene plantregel voor het poten van bollen aangehouden (2 a 3 keer de bolhoogte) dus ze zitten zo'n 10 a 15 cm. diep. Ik verwacht dat ze opkomen tegen de tijd dat er geen nachtvorst meer is (half mei).
Verder heb ik eindelijk de bamboefolie naast mijn huis helemaal ingegraven. Toen 3 zakken potgrond door de aarde gemengd. Daarna wat Phyllostachys vivax aureocaulis uit mijn oude tuin gehaald en geplant. Behalve de zichtbare planten heb ik ook nog rhizomen ingegraven. Ik ben erg benieuwd wat er in juni aan nieuwe scheuten gaat komen. Zal vast nog niet veel zijn zo vlak na de aanplant. Maar ze staan er erg goed bij. Blijkbaar weinig wortelschade want het blad krult zelfs nauwelijks op. Rechts van de vivax wil ik nog een Musa sikkimensis en of M. basjoo zetten. En een Trachy.
De laatste foto is van mijn Musa sikkimensis en Trachycarpus fortunei die binnen staan te wachten tot hun plaatsje in de tuin beschikbaar is en/of de temperatuur wat aangenamer is.
Bijlagen
Colocasia esculenta.JPG
Colocasia-knollen van de markt
Colocasia esculenta.JPG (173.83 KiB) 4573 keer bekeken
Colocasia gepoot 13 april 2013.JPG
Colocasia gepoot tussen vijver en heuveltje
Colocasia gepoot 13 april 2013.JPG (249.35 KiB) 4573 keer bekeken
Phyllostachys vivax aureocaulis.JPG
Phyllostachys vivax aureocaulis.JPG (282.7 KiB) 4573 keer bekeken
Zijkant huis.JPG
Phyllostachys vivax aureocaulis aangeplant
Zijkant huis.JPG (192.51 KiB) 4573 keer bekeken
Musa sikkimensis en Trachycarpus fortunei.JPG
Musa sikkimensis en Trachycarpus fortunei.JPG (157.22 KiB) 4573 keer bekeken
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 18 apr 2013 17:30

Hmmm, was ik zo blij dat de Ph. vivax aureocaulis de verhuizing zo goed door leek te komen, krijgen we ineens windkracht 7 en zon op visite. Nu begint er 1 toch wel aardig uit te drogen.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Remy op 18 apr 2013 19:15

Nat houden die handel!!! ;) Ziet er al goed uit verder. Ga je die bananen ook bij de vijver plaatsen?
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 19 apr 2013 12:55

Er komt een banaan achter de vijver, helemaal links op de foto. Ook komt er een banaan naast het huis daar waar nu de tegels rechtop tegen de muur staan. Misschien nog een tweede er rechts naast want ik wil Musa basjoo en M. Sikkimensis naast elkaar uitproberen.
De Trachy komt bovenop het heuveltje achter de vijver. Ik heb er al 1 neergezet maar daarvan is het blad doodgegaan. Mijn trachys hadden een soort bruin vezelige aanslag op het bad waarvan ik dacht dat het wel eens schildluis kon zijn. Beetje te grondig schoongemaakt denk ik, de wortels zagen er nog wel goed uit. We zullen wel zien of hij nog uit gaat lopen. De andere 2 trachys staan er nog wel goed bij. Naast het huis komt ook een trachy, ongeveer waar nu de struik staat. Die wil ik er alleen nog niet uit halen want dan is het zo erg kaal.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Pieter's planten- en tuinfoto's

Berichtdoor Pieter73 op 26 apr 2013 11:21

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van twee Musa basjoo stekken. De ene heb ik gelijk geplant naast de Phyllostachys vivax aureocaulis. De andere heb ik binnen in een pot gezet. Ik weet nog niet zeker waar ik die ga zetten maar vooral is het risicospreiding. Eigenlijk hebben de planten naast mijn huis allemaal minder ruimte als zou moeten maar het is niet anders. "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan". Dan wordt het tenminste een weelderige jungle zullen we maar denken. Als het er echt niet uit ziet dan kijk ik over een jaar welke van de twee musa's het beter doet, de basjoo of de sikkimensis en dan verplaats ik 1 van de twee.
Achter is nu ook bamboefolie ingegraven. Nu op zoek naar een mooie Phyllostachys aureosulcata aureocaulis. Verder zijn er massa's kikkervisjes geboren, staan mijn appel- en perenboompjes in bloei en loopt mijn vetblad uit. Heerlijk dat voorjaar :)
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten