Tuintje PalmPat.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Tuin P-2

Berichtdoor PalmPat op 16 aug 2013 10:46

Dank je "bol"! Ik zal zo nu en dan wat nieuwe foto's plaatsen en hier de toekomstige uitbreiding van m'n tuintje bijhouden.

Plaats ik gelijk maar even een 2 nieuwe foto's! Ik was zelf naar foto's van afgelopen jaar aan het kijken en zag dat vooral m'n Trachy's een heel goed jaar hebben. Ik heb m'n Trachy's dit jaar van een nieuwe (grotere) pot voorzien, met verse potgrond (en bemesting), nou dat heeft zich geloond!

Jaar geleden...
Afbeelding

Vandaag...
Afbeelding
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor trachypalm op 16 aug 2013 12:38

mooi
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
Avatar gebruiker
trachypalm
 
Berichten: 455
Geregistreerd: 04 feb 2013 20:17
Woonplaats: Friesland
8 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor koen op 16 aug 2013 13:13

Dat ziet er allemaal heel speciaal en gezellig uit, je tuin is zonder de geplande vernieuwingen nu al een streling voor het oog. Ben benieuwd naar volgend jaar. :thumb_up:
exotisch tuinieren is een filosofie.
Avatar gebruiker
koen
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 02 aug 2010 23:40
Woonplaats: Brugge (West - Vlaanderen)
31 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor stefan78 op 16 aug 2013 13:17

Ik sluit me helemaal aan bij de commentaar van Eduard en de andere palmvrienden. Proficiat, Patrick, en geniet van je oase!
stefan78
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 03 jan 2012 01:20
Woonplaats: Kortessem (BE Limburg)
10 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor PalmPat op 17 aug 2013 12:10

Dank jullie!

Na elders op dit forum meer gelezen te hebben, zag ik, dat er steeds gevraagd wordt naar foto's, vandaar dat ik er nog maar een aantal plaats! ;)
De vorige foto-serie was van een paar weken geleden, toen veel planten in m'n tuintje nog in bloei stonden, maar inmiddels is bijna alles al uitgebloeid en wordt de tuin met name weer groener en beginnen langzaam maar zeker de verschillende vruchten weer te rijpen.

Foto's lijken op de vorige serie (ik heb geen tussentijdse veranderingen meer aangebracht in m'n tuintje), alleen nu dus de actuele stand van zaken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grapje.
Afbeelding

Afbeelding

Deze hibiscus bloeit weer rijkelijk dit jaar.
Afbeelding

Deze gele Hemerocallis is de enige van dit soort (in mijn tuin) die 2 keer per jaar bloeit.
Afbeelding

De langzaam maar zeker rijpende vruchten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een van de klusjes voor het volgende jaar, is in ieder geval, dat ik iets doe aan m'n bamboes! Deze zijn inmiddels zo geworteld en gegroeid, dat ze langzaam maar zeker de tuin over willen gaan nemen. Op de foto's is het misschien niet te zien, maar de nieuwe scheuten schieten overal uit de grond!
Laatst bijgewerkt door PalmPat op 20 jun 2014 09:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor Sodiac op 22 aug 2013 19:21

Dat is inderdaad een mooi formaat pot voor die Trachycarpus! Realiseer je wel dat je die palm waarschijnlijk nooit meer uit die pot kunt halen zonder de pot kapot te slaan, of de wortels ernstig te beschadigen? :)
Avatar gebruiker
Sodiac
 
Berichten: 475
Geregistreerd: 06 jun 2010 21:25
Woonplaats: Noord-Brabant, NL
41 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor p e t e r op 22 aug 2013 22:09

Mooie foto's :applaus:

Laat het vervolg maar komen.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor erna op 22 aug 2013 22:39

heel mooi !

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor PalmPat op 02 sep 2013 14:56

Dank jullie allen!

Sodiac schreef:Dat is inderdaad een mooi formaat pot voor die Trachycarpus! Realiseer je wel dat je die palm waarschijnlijk nooit meer uit die pot kunt halen zonder de pot kapot te slaan, of de wortels ernstig te beschadigen? :)


Ja, ik weet het. Die ietwat bolvormige pot gaat het me tzt moeilijk maken! :? Maar, dat mag/kan de pret voorlopig niet drukken. Ik vond het zo'n mooie pot én hij is zo groot, dat ik (of eigenlijk de trachy!) er hopelijk weer een paar jaar mee vooruit kan. Mocht ik dan tzt toch moeten kiezen tussen de trachy of de pot, dan kan ik slechts zeggen; ach, scherven brengen geluk! ;)


Veel eigen tuinnieuws heb ik momenteel niet te melden... Volgend jaar moet de tuin (als eerder besproken) her en der weer wat aangepast worden. Ik wil 'm steeds wat "tropischer" maken, maar met nieuwe planten wacht ik maar tot het voorjaar. Wel heb ik alvast wat musa scheutjes afgestoken en opgepot (eens kijken of ik die kan overhouden) en heb ik mezelf nog getrakteerd op nog een nieuwe Waschingtonia R. Ondertussen ben ik wel bezig met wat meer (betere) verlichting in de tuin. Ik heb wat ideetjes opgedaan vwb tuinverlichting, nu moet ik ze nog zelf gaan bouwen!
Verder begint het eerder getoonde fruit nu ook rijp te worden. Jammer genoeg weten de vogels dat echter ook. Ach ja, het is geven en nemen in de natuur, dus ik laat ze maar. Ik heb geen zin in netten over de planten én al dat bezoek is best wel gezellig! ;)

Nog een paar plaatjes:
Druiven, voor het bezoek...
Afbeelding

Tijdens bezoek van een jonge merel...
Afbeelding

Even een andere merel storen tijdens het eten van een smakelijke zoete vijg...
Afbeelding

En de nieuwe aanwinst...
Afbeelding

Met zon! ;)
Afbeelding
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Tuin P-2

Berichtdoor KRISTOFD op 02 sep 2013 20:14

mooi verzorgde tuin


groeten,

Kristofd
KRISTOFD
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 20 maart 2010 16:48
Woonplaats: Kortrijk (West-Vlaanderen)
8 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten