Tuintje PalmPat.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor aralia op 23 jun 2016 22:07

:shock: :shock: :shock:
Veel sterkte toegewenst!
aralia
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 10 apr 2014 17:26
Woonplaats: West-Vlaanderen
36 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor palmgek op 24 jun 2016 07:24

Wow... dat zijn wel hele grote ijskogels. Veel sterkte gewenst, hopelijk valt de schade mee!
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor lapalmeraie op 24 jun 2016 08:38

Zooo, ik dacht ook meteen aan je auto. De planten is natuurlijk balen maar schade aan de carrosserie is natuurlijk van hele andere orde.
Ik heb er zelf ook al vaker aan gedacht. Ik héb een garage maar daar past door de opslag van de winterbescherming geen auto meer bij... toch iets om over na te denken.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 24 jun 2016 09:59

Nou, the day after! :shock: :cry:

Idd, de auto heeft ook forse schade... niet gewoon wat putjes, maar echte deuken!
Verder dus een ruit in de badkamer aan diggelen, het afdak (houtopslag) helemaal kapot, overal gaten in het (bitumen) golfdak én dan natuurlijk nog de tuin.
Ook in de omgeving overal veel schade aan natuur, maar ook aan goederen (auto's/huizen). Diverse straten staan hier uren later nog steeds blank.
Toen ik vanmorgen in de tuin een rondje maakte vond ik ook een dode merel, toen ik vervolgens de honden even ging uitlaten, nog een paar dode vogels tegengekomen... Die beestjes koppen een ijsbal ter grootte van een tennisbal niet terug. :(

Nou, paar fotootjes van de tuin nu...

De Brugmansia gehalveerd in grootte en blad...
Afbeelding

Eigenlijk helemaal niet zo goed te zien, maar de vijg ligt ook behoorlijk in de kreukels...
Afbeelding

Uiteraard de zwaar gehavende Musa's. Zo'n beetje alles geknakt en kapot...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Riet- en gras-soorten liggen ook allemaal geknakt op de grond...
Afbeelding

Veel buxusvormen met gaten en geknakte takken...
Afbeelding

De Ensete zowat vernietigd...
Afbeelding


Tot zover de tuin, ik ga puin ruimen en de verzekeringen maar eens bellen.
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2016 11:06

Heel erg Patrick, gisteren nog je tuin aan het bewonderen! heb het een paar jaar geleden gehad maar niet zo fel! Weet dus wel hoe je het ervaart, wens je veel sterkte en goede moed toe om uit dit dal te komen.

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 24 jun 2016 20:57

Dank je Eduard.

Nou met jouw tuin is het ook meer dan goed gekomen, dus houd ik de moed er ook maar in. ;)
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor ick op 25 jun 2016 14:09

pfff, da's balen zeg! Gelukkig zullen de meeste planten weer redelijk snel herstellen, maar ik kan me je gevoel nu zeker voorstellen! Alsof er een groep hooligans door je tuin is gerend!

groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 25 jun 2016 14:33

Dank voor het medeleven Rick.

De meeste planten zullen zich natuurlijk gewoon weer herstellen en/of opnieuw uitlopen, maar toch... Het was (en is) voorlopig even een "waardeloze" aanblik, idd een beetje alsof de Russen tegen de Engelsen in mijn tuin hun vetes hebben uitgevochten.
Maar ja, het is niet anders en ik pak de draad gewoon weer op, komt gewoon goed! ;)
Wat wel niet echt meehelpt is dat het nu ALWEER geruime tijd aan het regenen is én dat als ik buienradar en weeronline bekijk, het voorlopig ook op de langere termijn weer overvloedig zal blijven regenen. Ik heb (we hebben) hier al zoveel regen gehad en het gaat er na die ene "bijzondere" dag weer gewoon mee door.
Al met al zal ik dus nog even geduldig ( :?: ) moeten afwachten, voordat ik weer echt zinnige dingen kan gaan doen in de tuin. Ik zal oa ook een nieuw afdak moeten bouwen, want dat is nu zo lek als een mandje.

Mijn auto is gelukkig verzekerd tegen hagelschade, het enige wat ik daar nog van hoop is dat ie niet total loss is :onzeker:
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor PalmPat op 09 mei 2019 21:04

Na lange tijd ( :oops: ) ook maar weer eens hier wat neerzetten.. Geen echte update van mijn tuin, die komt later dit jaar wel weer eens.
Veel planten (alle bamboe soorten) heb ik uit de tuin verwijderd, het spul kwam overal (ja, ik weet het, de kluiten hadden idd afgeschermd moeten worden :mrgreen: ) Ook alle buxus haagjes en snoeivormen zijn weg, alles vernietigd/opgevreten door die vervloekte buxusrups. Verder nog alle hosta's weggedaan.. Die dingen waren zo'n slakkenmagneet, we werden gek van dat zigzag gehuppel op je tenen door de tuin.

In het kader van, je moet alles eens gedaan/geprobeerd hebben om erover mee te kunnen praten, heb ik vandaag een Trachy gestript. Het begon eigenlijk per ongeluk, aan de onderzijde zat wat van die vezel een beetje los, dus wilde ik die eraf trekken én dat werd iets te veel. Besloten om dan maar eens de gok te wagen om een exemplaar echt te strippen. Op internet, YT en hier wat info gezocht én begonnen.. Wat baalde ik na zo'n cm of 20/30... lelijk werd het! Maar eenmaal begonnen, dus de klus ook afmaken. Hoe verder ik kwam, hoe tevredener ik toch werd, de verhouding ging weer beter kloppen. Uiteindelijk vind ik het persoonlijk een geslaagd experiment, het is een andere palm geworden, Ik ben dik tevreden, al zal ik de andere exemplaren voorlopig onaangetast laten!

Enkele plaatjes ter verduidelijking ;)


IMG_5142.jpg
IMG_5142.jpg (294.89 KiB) 4231 keer bekeken


IMG_5138.jpg
IMG_5138.jpg (271.64 KiB) 4231 keer bekeken


IMG_5135.jpg
IMG_5135.jpg (272.05 KiB) 4231 keer bekeken
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: hortus PalmPat (mijn tuintje dus)

Berichtdoor draco op 09 mei 2019 21:26

De stam kleurt nog bij, dat was tenminste het geval met mijn gestripte Howea. Die kwam geel tevoorschijn en verkleurde binnen enkele weken naar groen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stekel en 22 gasten