Jos en Saskia tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 08 jun 2015 09:38

Zalige foto die eerste :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Krisser op 08 jun 2015 09:57

Mooie waterpartij en een tuin vol variatie, top!
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Jane op 08 jun 2015 10:33

Prachtig, water voegt ook altijd wat toe in een tuin naar mijn mening. Er valt gewoon meer te beleven. :thumb_up:
Groetjes Dina.

Ik heb me in laten palmen
Avatar gebruiker
Jane
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 22 dec 2013 15:04
Woonplaats: Flevoland
44 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 08 jun 2015 21:45

Bedankt iedereen

ramon van weezep schreef:mooie tuin. vooral die dicksonia is mooi!

Die Dicksonia's (we hebben er inmiddels 3:-) zijn ook onze trots. Het liefs zou ik de hele tuin er mee vol zetten en een soort prehistorisch bos mee creëren.
1 van ruim 2 meter hoog (stomhoogte met bladeren erbij ruim 2,5 meter)
1 van 1.60 hoog (stam)
en een kleintje van 15 cm hoog.
Vier jaar terug tijdens onze vakantie was de sproei installatie uitgevallen en we hadden een extreem droge maand. En toch waren ze nog steeds frisgroen toen we weer terug kwamen. Ik denk dat de vijver zorgt voor een ideaal microklimaat in de zomer. Hoge luchtvochtigheid en relatief koeltje.


wsnbm schreef:Veel variatie in de tuin.
Kleuren, hoogtes, soorten, volgens mij kan je na een uur kijken naar dezelfde plek toch weer iets nieuws ontdekken.


Leuke update.

:thumb_up:

Ik ben nu 6 jaar met de inrichting van de tuin bezig en toch verander ik nog steeds wat omdat ideeen in het hoofd soms anders uitpakken in het echt 8-)
Ik heb wel bewust gekozen voor een "veranderende" tuin. In de winter / voorjaar kijken we vanuit de huiskamer op een groen geraamte. Maar in de zomer als we op het hoofdterras zitten kunnen we het "einde" van de vijver niet zien. Zelfs de 2 meter hoge hedychium forrestii kunnen we vanuit het hoofdterras niet zien. Maar zitten we op het kleine achterterras zien we hem / haar wel. Ook zien we dan de zantedeschia aethiopica crowborough die we ook vanuit het hoofdterras niet zien.
Maar ook zien we niet eens op het echter terras het hoofdterras terwijl de tuin maar 13 bij 9 is.

Vorig jaar zomer was onze M. Basjoo zo groot dat we de D. Antartica van ruim 2 meter met een giga bladerkroon niet eens konden zien vanaf het hoofterras.
Je blijft dus rondlopen en inderdaad elke keer dingen ontdekken die je niet ziet als je lekker bij de open haard zit met een glas wijn.

lapalmeraie schreef:Zalige foto die eerste :)

Hahaha. Ik snap niet helmaal waarom. Misschien omdat er een klein frans bistro zetje achter in de hoek staat?

Krisser schreef:Mooie waterpartij en een tuin vol variatie, top!

Er zwemmen zelfs subtropische vissen in (Macropodus occelatus, Aphanius Mento en chinese danio)

Jane schreef:Prachtig, water voegt ook altijd wat toe in een tuin naar mijn mening. Er valt gewoon meer te beleven. :thumb_up:

Water brengt zoveel leven. Een aantal zomers terug hebben we zelfs meegemaakt dat op een warme zwoele zomeravond toen we nog lekker buiten zaten een egel de tuin doorliep en echteruit het water in liep om te gaan zwemmen (op die manier proberen egels van hun vlooien af te komen).

Maar ook de vogels maken gebruik van de beekloop om in de zomer in te badderen maar ook halen ze regelmatig mos van de stenen voor hun nesten.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor Rob op 08 jun 2015 21:58

Prachtig stukje groen in Huizen! Echt geweldig, heel natuurlijk - met heel grote planten en water. Super.

Die beekloop intrigeerd me Jos. heb het idee al eerder gezien en heb het op mijn lijstje staan voor een volgend project, maar was me niet bewust dat je er al hebt.
Heb je ook iets van een foto van bovenaf of moet ik echt nodig eens op de koffie komen om eea te bekijken van dichterbij?

Rob

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 09 jun 2015 00:30

Rob schreef:Die beekloop intrigeerd me Jos. heb het idee al eerder gezien en heb het op mijn lijstje staan voor een volgend project, maar was me niet bewust dat je er al hebt.
Heb je ook iets van een foto van bovenaf of moet ik echt nodig eens op de koffie komen om eea te bekijken van dichterbij?

Rob



Bedankt. Ik zal ff kijken of ik foto's kan vinden van de aanleg van de beekloop. (ik heb ze maar waar is altijd de vraag.
De beekloop is niet lang ik denk in het totaal zo een 5 of 6 meter met maar 4 hoogte verschillen.
in de zon zie je de schittering van het kabbelende water.

Voor die koffie ben je altijd welkom (of je kan ook later komen pakken we een wijntje of biertje).

Ik wil het liefst dit jaar de hele vijverrand gaan vervangen door ecolat vijverrand (nu is het met hout gedaan. Maar naar 7 jaar begint dat op zijn eind te raken (denk nog 5 of 6 jaar en dan is het hout helemaal weg.
De oorsprong van de beekloop is verstopt onder de grote bladeren van het schildblad. zodat het nog meer een natuurlijke bron lijkt. Samen met het "verdwijnen van het einde van de vijver lijkt de vijver veel groter dan die is.

Dat geldt trouwens ook als ik op het achter terras zit. Dan zie ik wel de "beek" in de vijver stromen maar zie je niet waar die beek vandaan komt.

maar zoals gezegd je bent altijd welkom (iedereen trouwens) geef een PB als je in de buurt bent en we gaan een uurtje zitten en genieten van de tropen.
En ik sta altijd open voor tips.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 09 jun 2015 12:00

jos944 schreef:
Afbeelding

lapalmeraie schreef:Zalige foto die eerste :)

Hahaha. Ik snap niet helmaal waarom. Misschien omdat er een klein frans bistro zetje achter in de hoek staat?



De algemene compositie spreekt me erg aan.
Door de stenen, de waterpartij,... er is veel te ontdekken en te zien terwijl het geheel toch rustig oogt. :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 09 jun 2015 23:14

Niek ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.

De beekloop en stenen ogen inmiddels heel natuurlijk. Alsof het er altijd heeft gelegen.
Ik wil dit jaar de vijverrand nog een keer aanpakken en zorgen dat deze niet meer te zien is.
zodat het een natuurlijk geheel wordt.

Het idee blijft dat als je de tuin in loopt dat je je ergens anders waant dan in Nederland.
Voor mij is dat in ieder geval gelukt.

als ik de tuin inloop voel ik een vakantie gevoel. Samen met het water en de subtropische vissen maakt het voor af.
En ik MOET elke dat de tuin in lopen om te kijken wat er groeit en bloeit. omdat er altijd verborgen plekjes zijn.

zoals al eerder gezegd. een 2 meter hoge dicksonia die naast de vijver staat die niet te zien is vanaf het huis omdat er een grote groep M. Basjoo''s voor staat :mrgreen:

Of achter in de tuin een pad van stapstenen die omringt is mij kruiptijm die roze bloeit terwijl je dat vanaf het hoofdterras niet kan zien.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar ik HOOR regelmatig de vissen hun eieren afzetten in de waterplanten terwijl deze net achter de grote groep schildblad verborgen gaat.

Ach...het is een kleine tuin maar zo nu en dan kom ik thuis en zegt Sas "heb je al gezien dat .... en dan doen we samen een ontdekkingstocht door de tuin en laat ze mij dingen zien en ontdekken we ook nieuwe dingen.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor jos944 op 10 jun 2015 20:52

Het zijn niet de beste kwaliteit panorama shoots.
Maar om een indruk te geven (foto''s zijn klikbaar en uitvergrootbaar)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Jos en Saskia tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 11 jun 2015 12:28

:thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pita en 41 gasten