Album: Nody

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Album: Nody

Berichtdoor Nody op 11 apr 2016 17:05

Na een jaar van lichamelijke klachten en weinig aan de tuin gedaan te hebben ben ik weer terug met een verse update.

Op deze heerlijke dag heb ik wat foto's gemaakt van de tuin hoe het er nu bij staat en het valt reuze mee.
Deze winter heb ik niks ingepakt en helaas een paar speren eruit kunnen trekken om maar niet te spreken van de Cordylines... :(
Ik ben vooral bezorgd over de Jubaea die ik al 5 jaar heb en nu al 3,5 jaar in de volle grond staat.

De eucalyptussen, de steeneik, kurkeik, loquat eik en alle Fortunei's/Waggie's hebben de winter uitstekend doorstaan. :thumb_up:

Afbeelding
De schaduwtuin, met veel varens, slaapkamergeluk, fatsia's en een eucalyptus neglecta.
Afbeelding
Eucalyptus gunnii 'Azura' nu de hoogste boom. Begint al volwassen blad te krijgen in de top.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Links trachycarpus fortunei, rechts fortunei x wagnerianus.
Afbeelding
Gunnera komt alweer uit de grond.
Afbeelding
Chocoladewingerd op voorgrond.
Afbeelding
Eucalyptus perriniana.
Afbeelding
Ook de princeps had geen millimeter schade.
Afbeelding
Colletia paradoxa. Zeldzame rariteit uit Zuid-Amerika.
Afbeelding
Jubaea chilensis. Op het eerste oog niks te zien, helaas de speer eruit getrokken.
Afbeelding
Chamaerops humilis. Als zaailing al in de volle grond doet het nog steeds perfect. De kale stengel erachter is wat er over is van de Cordyline australis 'Red Star'.
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Jozef op 11 apr 2016 20:01

Mooie update, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zoveel palmen in je tuin zag. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Nody op 18 apr 2016 13:47

Jozef schreef:Mooie update, ik kan me niet herinneren dat ik eerder zoveel palmen in je tuin zag. :thumb_up:
Gr. Jozef


Ik heb ze nog niet eens allemaal gefotografeerd! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor erna op 18 apr 2016 15:41

mooie foto's van een mooie tuin !! :thumb_up:

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Jozef op 18 apr 2016 20:33

Dan hebben we wat te goed Nody. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor raf300 op 18 apr 2016 20:50

mooi, interessante planten die ik daar zie! :thumb_up:
Greetz Raf

Mijn tuin: viewtopic.php?f=49&t=13261
Avatar gebruiker
raf300
 
Berichten: 354
Geregistreerd: 15 jan 2012 12:54
Woonplaats: Zingem, Oost-Vlaanderen
35 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Nody op 25 aug 2016 18:15

Hier nog een laatste update tijdens deze heerlijke nazomer die we gelukkig nog gekregen hebben.

De palmen met speerrot zijn gelukkig allemaal terug gekomen. :thai:

Ik had ze niet afgezaagd, maar een beetje ingesneden tussen de bladstelen zodat regenwater er uit kon lopen.

Afbeelding
Mijn Phoenix roebelenii staat sinds april weer buiten en doet het ondanks, of misschien dankzij de natte zomer het goed, eveneens de plantjes die eronder staan. Zij (ja, het is een vrouwtje) was deze winter binnen aan het wegkwijnen en heeft er beter uitgezien. Ik heb haar zojuist voor de tweede keer sinds ze buiten staat water moeten geven. :shock:

Afbeelding
Mijn enige boomvaren, Dicksonia antarctica, heeft alleen dit voorjaar een paar bladeren uitgerold, de hele zomer heeft hij niet meer gegroeid. Is dit normaal? :onzeker:

Afbeelding
De "kamerconifeer" Cypressus macrocarpa 'Goldcrest Wilma' en de Eucalyptus Neglecta zijn ook hard gegroeid.

Afbeelding
Afbeelding
Deze had speerrot, maar is weer de oude. Het is een snelgroeiende Trachycarpus soort, maar weet de naam niet meer.

Afbeelding
Eucalyptus gunnii 'Azura'. Het afdakje is 2,5 meter hoog. Bovenin heeft de boom nu volwassen langwerpig blad.

Afbeelding
Eucalyptus debeuzevillei (mijn oudste en grootste) met daarachter de haag van Fargesia dat is nu zo goed als dichtgegroeid.
Op de voorgrond een stokroos, deze zijn totaal verwilderd in mijn tuin en laat ze staan waar het kan. Ik laat de dode stengels in de winter staan zodat ze zich kunnen uitzaaien. Ik zie elk jaar nieuwe kleuren verschijnen.
De eend is een kunstwerk van mijn vriendin. :D

Afbeelding
De haag vanaf de stoep gezien. Het is makkelijk bijhouden met een elektrische heggeknipper. Mooie afscheiding. :thumb_up:

Afbeelding
Mijn grootste Trachycarpus, een fortunei uiteraard, is niet mijn oudste, hij groeit gewoon het hardst en is ook de meest sterke palm.

Afbeelding
Misschien wel de zeldzaamste eikensoort in Nederland. Quercus rhysophylla 'Maya' ofwel Loquat eik is wintergroen en komt uit Mexico. Je ziet dat hij een nieuwe groeispurt heeft met nieuwe blaadjes die altijd knalrood zijn. Later worden ze groen.

Afbeelding
Steeneik, Quercus ilex is ook weer aan de groei.

Afbeelding
Japanse Keizereik, of Quercus dentata staat er nu twee jaar en heeft dit jaar pas echt grote bladeren gekregen. Vorig jaar leek het nog alsof ik een gewone wintereik had staan.

Afbeelding
Afbeelding
De kurkeik, Quercus suber, schiet sinds vorig jaar de lucht in en krijgt nu al kurk aan de nog dunne stam.

Afbeelding
Trachycarpus princeps. De mooiste van allemaal doet het goed in de zuidelijke voortuin.

Afbeelding
De Eucalyptus perriniana, of Spinning gum, was minder dan 4 jaar geleden nog een sprietje van 50 cm. Nu kan ik hem vanuit bed in mijn slaapkamer boven bewonderen.

Afbeelding
Mijn eerste palm, ik denk dat het een Trachycaprus Wagnerianus is, begint eindelijk een stam te krijgen na 5 jaar.

Afbeelding
Niet echt exotisch, maar een Duindoorn zie je niet zo veel in het oosten van Nederland.

Afbeelding
Colletia paradoxa. Exotischer kan het bijna niet. Komt uit droge gebieden in Zuid-Amerika waar het licht vriest, maar doet het vreemd genoeg erg goed in mijn vochtige kleigrond. Heeft tot nu toe amper schade opgelopen in de winter. Geen bladeren, kijk uit, want hij is scherp!

Afbeelding
Magnolia grandiflora, wintergroen.

Afbeelding
Deze sierbrem en siergras heb ik geplant op een plek waar ik al het losse puin heb gedumpt dat ik tegenkwam toen ik de tuin pas kreeg. Ze doen het er goed op.

Afbeelding
Afbeelding
Het bananenhoekje heeft een nieuwe bewoner, namelijk mijn zelf gezaaide Eucalyptus viminalis (suiker-eucalyptus).

Afbeelding
Onder de bananen staat een Gunnera manicata. Misschien moet ik deze een keer op een zonnigere plek zetten.

Afbeelding
Dat was het weer! Tot de volgende keer! :happy_thai:
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor M.altispinosus op 25 aug 2016 21:45

Mooie foto's van een heerlijke tuin.
Vind de verschillende eucalyptussen wel bijzonder mooi
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Nody op 26 aug 2016 12:24

M.altispinosus schreef:Mooie foto's van een heerlijke tuin.
Vind de verschillende eucalyptussen wel bijzonder mooi


Bedankt! Je kunt wel zien wat mijn favoriete bomen zijn. Eucalyptussen en bijzondere eiken. :tong:
Avatar gebruiker
Nody
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 14 nov 2011 00:12
Woonplaats: Arnhem
23 bedankjes

Re: Album: Nody

Berichtdoor Remy op 27 aug 2016 10:59

Mooie tuin, leuk om die groei-ontwikkelingen te volgen! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Remy
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 14 jul 2012 02:12
Woonplaats: Hoogerheide
82 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten