Tuin van Tim en Ellen

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: caelo et in terra

Berichtdoor pepeverstreken op 07 aug 2014 10:39

mooi , voor je het weet staat alles er super groot bij :thumb_up:

grts

Pepe
pepeverstreken
 
Berichten: 1238
Geregistreerd: 22 nov 2010 17:04
Woonplaats: kontich
104 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 07 aug 2014 15:01

Zal nog even geduld moeten hebben.
Ondertussen geniet ik van wat hier allemaal gepost wordt, veel lezen, kijken, opzoeken, ...
En als ik dat zo zie heb ik ook nog wat te doen tegen dat de winter daar is...
Amai. Moet hier het werkhuis nog opruimen. Was aan't denken omdat volledig leeg te halen en te isoleren, zodat dat de winterverblijfplaats kan worden....
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 10 aug 2014 14:27

Leuk cadeautje gekregen gisteren van vrienden.
Afbeelding
Afbeelding

Tetrapanax gaat goed.
Afbeelding

En de gunnera manicata ook.
Afbeelding

Veel bloemen op de geredde oleander nerium
Afbeelding

En natuurlijk ... mijn jacaranda-zaailingen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 11 aug 2014 13:24

Hoppa nieuwe aanwinst (ficus garica) in de grond gezet.
Laat hem zich nu maar lekker nestelen.

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 11 aug 2014 13:35

Toch effe wat tussendoorfotootjes .... met de dochter door de tuin.

Strilitzia Nicolae als klein scheutje gekocht in Haps.
Afbeelding

Ons Renée hare meloen (orange beauty)
Afbeelding

En mn tetrapanax steroidal giant
Afbeelding
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 15 aug 2014 13:49

Gisteren de tuin nog eens een flinke beurt gegeven ... liefde is ... samen in de tuin ravotten.

Ik heb net een fototourtje gedaan.
Hier en daar heb ik enkele vraagjes. Zowiezo ben ik er mij bewust van dat de winter ook voorbereidend werk gaat vragen, wat voor mij grotendeels nieuw is.
Ben hier aant starten aan een berghuisje dat ik volledig wil isoleren om de planten in te kn zetten die moeten worden uitgegraven.
Zou leuk zijn om eens met iemand een toer te doen in mijn tuin voor tips naar het najaar toe om alles zo goed mogelijk te kunnen laten overwinteren. Ik heb nog niet veel ervaring en zit met heel wat vragen dus.
Terras achter.
Afbeelding

Fargesia Rufa (werd mij verteld) en gunnera
Afbeelding

Mijn boubri bulkt van het leven!
Afbeelding

Afbeelding

Mijn cactussenhoekje. De voorste zou een aloë vera moeten zijn.
Bij de linker vraag ik me af of die grote uitgroeiende stulp een bloem herbergt of wat is dit. Sorry weet het echt niet, heb deze cactussen pas gekregen. Nooit eerder cactussen gehad.
Afbeelding

Mijn canna striata (ben ik behoorlijk fier op) Kimbé, de mijne is much higher... haha.
Afbeelding

En deze ... wil iemand mij de naam nog eens geven, dan schrijf ik het deze keer op want ondertussen heb ik een logboek bij mn computer ... verstand komt met de planten ...
Afbeelding

Afbeelding

voor deze geldt hetzelfde .... alvast bedankt voor de naam en hoe ik hem best verzorg.
Heb er onlangs alle buitenste bladeren afgeknipt omdat hij er slecht uitzag.
Staat in de zon en krijgt matig water tot nu toe...
Komt ie misschien beter tot zijn recht in de volle grond? Want dan kan hij daar in volgend voorjaar.
Afbeelding

Fargesia Rufa, zoals me verteld werd, haalde ik 3 weekjes geleden ergens achterin weg bij mijn neef in de tuin. Hij staat in een kuip (voorlopig). Naar mijn mening doet hij het goed ondertussen.
Afbeelding

Sub T's cadeautjes. Heb ze toch nog maar even in lekker gevoedde verse aarde gezet.
En een scheut van mijn striata afgestoken onder lichte druk van m'n lief vrouwke. Sjiek zoals ze seffes nog erger wordt dan ikke.
Afbeelding

En natuurlijk mijn gunnera tinctoria alias gekocht als manicata...
Does'nt really matter ik vind hem prachtig en erg stoer zoals hij z'n bladeren optilt!
Afbeelding

Mijn zaailingen Jacaranda Mimosifolia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nerium Oleander
Afbeelding

en zijn buurman
Afbeelding

en mijn pepino. Kreeg ik cadeau van een verkoper in Haps omdat hij geen wisselgeld had.
Ben benieuwd. Weet niet eens of te huidige stand van zaken normaal is. Hij heeft flink last gehad van slakken.
Heeft er bij deze misschien nog iemand een pepino in zijn tuin en heb je misschien daar een foto van? Zou ik interessant en leuk vinden.
Afbeelding

achter in de tuin, waar we dus aan't opbouwen zijn ...
de maurelli kreeg ik ook zomaar van Sub T.
Afbeelding

Afbeelding

ons nieuwe hoekje sinds deze zomer .. gaan we wel veranderen volgend jaar. de bananen staan hier eerder om gewoon alvast wortel te vormen en gaan er zowiezo uit gedurende de winter.
By the way hoe is de juiste naam van de allervoorste (linksvooraan de kleine met rode vlekken op zijn bladeren)? In de pot een strilitzia nicolae.
De cordyline australis moest Ellen persé hebben.
Afbeelding

Een andere border die we gisteren hebben zuiver gemaakt om sub T's planten toch nog even in de grond te kunnen zetten .
Afbeelding

dit stukje moeten we nog aanpakken..
Afbeelding

Herkansing voor mijn Albizia summer chocolate. Heb hem omhoog geleid. Komt wel goed denk ik.
Afbeelding

Dit vijgenboompje (alez een takje ervan) stond hier ergens onderin te verkommeren toen we hier kwamen wonen.
Ondertussen heeft hij de nodige zorgen en wat meer licht gekregen. Hij hangt toch vol vruchten, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat hij steviger zal worden.
Afbeelding

en de vlinderstruik mag er ook best wezen. Thanx nog voor de tip.
Afbeelding

mijn yucca heeft een kleine kappersbeurt gehad... ook een beetje omdat de meisjes er vaak met hun bal spelen....
oogt best gelukt vind ik. Als iemand interesse heeft in een scheut of is deze niet zo erg gegeerd...
Afbeelding

en ook eentje waar ik erg trots op ben onze nog jonge spruit tetrapanax papyrifera steroidal giant.
Afbeelding

Ik denk dat ik alles wel gehad heb nu. Want ik merk dat twooba soms niet alle foto's mee uplaadt. En als het dan meerdere foto's zijn raak ik in de war mmmm...

Ik hoop hier en daar wat tips te krijgen en enkele ontbrekende namen. De 2 palmen en de cactussen met die knoppen ook onder andere. Hoe ze heten, wat ijn die leuke lange uitstulpsels.
Moest er iemand zin hebben om eens met mij door onze tuin te gaan...
Wij zouden het erg leuk vinden om zo aan tips te komen naar voorbereiding najaar en winter van onze planten en tuin. En ook wel over de juiste verzorging. Want volgens mij heb ik wat dingetjes verkeerd bij elkaar staan....
Dus be our guest.

Groetjes
Tim & Ellen
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor StefanH op 15 aug 2014 15:17

dj_embé schreef:
En deze ... wil iemand mij de naam nog eens geven, dan schrijf ik het deze keer op want ondertussen heb ik een logboek bij mn computer ... verstand komt met de planten ...
Afbeelding

Afbeelding

voor deze geldt hetzelfde .... alvast bedankt voor de naam en hoe ik hem best verzorg.
Heb er onlangs alle buitenste bladeren afgeknipt omdat hij er slecht uitzag.
Staat in de zon en krijgt matig water tot nu toe...
Komt ie misschien beter tot zijn recht in de volle grond? Want dan kan hij daar in volgend voorjaar.
Afbeelding

ons nieuwe hoekje sinds deze zomer .. gaan we wel veranderen volgend jaar. de bananen staan hier eerder om gewoon alvast wortel te vormen en gaan er zowiezo uit gedurende de winter.
By the way hoe is de juiste naam van de allervoorste (linksvooraan de kleine met rode vlekken op zijn bladeren)? In de pot een strilitzia nicolae.
De cordyline australis moest Ellen persé hebben.
Afbeelding

Groetjes
Tim & Ellen


De eerste palm is een Chinese windmolenpalm (Trachycarpus fortunei), de tweede een Canarische dadelpalm (Phoenix canariensis) en het gras is Japans bloedgras (Imperata cylindrica 'Red Baron').

Ziet er trouwens goed uit!
Groeten,
Stefan
StefanH
 
Berichten: 287
Geregistreerd: 05 feb 2013 14:37
28 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor dj_embé op 15 aug 2014 15:48

Hey Stefan ik bedoelde niet het Japans bloedgras maar net erachter die kleine banaan, volgens mij een musa acuminata (dwarf cavendish).
En leuk jouw reactie, zat ik toch redelijk goed met wat ik dacht dat het zou zijn (die andere 2).
Dus de banaan weet ik niet met zekerheid.
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor StefanH op 15 aug 2014 23:35

dj_embé schreef:Hey Stefan ik bedoelde niet het Japans bloedgras maar net erachter die kleine banaan, volgens mij een musa acuminata (dwarf cavendish).
En leuk jouw reactie, zat ik toch redelijk goed met wat ik dacht dat het zou zijn (die andere 2).
Dus de banaan weet ik niet met zekerheid.


Lijkt mij ook een Dwarf Cavendish.
Groeten,
Stefan
StefanH
 
Berichten: 287
Geregistreerd: 05 feb 2013 14:37
28 bedankjes

Re: caelo et in terra

Berichtdoor Sub T op 16 aug 2014 10:40

Heel knap al Tim! :thumb_up: die campsis ziet er ook goed uit.
Dat belooft voor de komende jaren rekening houdend met jouw supercreatieve talenten ;)
O ja en ik zie nu dat die P. canariensis in een stenen pot staat, daarin wordt de grond nog sneller droog, en daar houden die niet zo van.
Wil je toch een terracotta pot gebruiken kan je er wel, voor het vullen, een plastic zak in hangen. (vanonder wel een gat uitknippen bij het afwateringsgat)
Avatar gebruiker
Sub T
 
Berichten: 991
Geregistreerd: 15 jan 2013 03:01
Woonplaats: Lommel (B)
136 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten