Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor PalmPat op 27 maart 2015 10:23

Wat een leuk verslag van je tuin door de jaren heen. Prachtig resultaat! :thumb_up: Maar..... volgens mij kun je niet stil blijven zitten in je tuin en gaat het uiteindelijk nog mooier worden, ook al lijkt dat op het moment niet meer mogelijk. Zo werkt evolutie nu eenmaal ;)
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor Lander op 27 maart 2015 12:17

Heel mooi gedaan, super mooie tuin nu!!
Lander
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 09 feb 2015 14:59
Woonplaats: Sint-Truiden (Limburg - Belgie)
8 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor zuiderwijk op 28 maart 2015 17:53

Hallo rinoceros
Echt een supergave tuin :o ik ben jaloers op de albizia :mrgreen: zo groot al.om het verhaal met de bok moest ik ook lachen :lol: heb ze vroeger ook gehad.en van geiten leer je vloeken zeggen ze :roll:

Groetjes raymond
zuiderwijk
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 09 jan 2011 12:20
4 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor rinoceros54 op 02 sep 2019 21:13

Sinds 2015 niets meer gepost, behoudens wat reacties op wat berichten op het forum.
Heeft te maken met allerlei zaken; o.a. klussen bij de kinderen, oppassen, begeleiden van mijn kleindochter die voetbalt, trainingen etc etc.
Kortom niet van gekomen. Ben sinds kort de zaak toch weer aan het oppakken en wil jullie even op de hoogte brengen van een aantal wijzigingen die betrekking hebben op de tuin.
Veranderd; o.a de Albizia is eruit. Reden; a)hij werd te groot. Gevolg; niets in de buurt groeide nog vanwege de wortels en b) hij nam in de helft van de tuin de zon weg en dat laatste is iets wat vrijwel al mijn planten juist nodig hebben. Afbeelding
Nog een aanpassing is dat ik achterin de tuin voor het kleine schuurtje een stukje tuin heb weggehaald omdat we daar zomers tot half 9 zon hebben en ergens anders niet. Dus daar is een terras voor in de plaats gekomen. Aan de overzijde zijn de coniferen die achter de Albizia stonden eruit en staat een hok waar de tuinkussens en materiaal in staan en daarvoor een houthok waar hout in ligt voor de allesbrander. Afbeelding
M.a.w. niet stil gezeten en ik ga proberen om daar wat foto's van te plaatsen. Als je de foto's die er al op staan bekijkt en vergelijkt met de nieuwe kun je wel zien wat e.e.a als resultaat heeft opgeleverd.
Laatst bijgewerkt door rinoceros54 op 03 sep 2019 14:25, in totaal 4 keer bewerkt.
Rinoceros.
rinoceros54
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 08 jul 2012 11:56
Woonplaats: Steenbergen
11 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor rinoceros54 op 02 sep 2019 21:22

Bij deze ook een paar foto's van de voortuin. Niet groot maar wel Trachy.....
De Trachycarpus naast de deur staat er nu vanaf 2005 in volle grond zonder ooit bescherming gehad te hebben.Mss moeilijk te zien op de foto, maar de omtrek van de stam is 118 cm, gemeten 1.60 mtr vanaf de grond.
Afbeelding
Op de vlg. foto rechtsvoor, een tweestammige Trachy Fortunei waarvan afgelopen winter de kleine stam speerrot vertoonde. Zo goed mogelijk droog gemaakt en maar afwachten, maar vrees ervoor.... :oops:
Afbeelding
In het linkerdeel:
Afbeelding
met een Yucca Glorioso Variegata die 2 jaar terug 3 stammig en ruim 2 mtr hoog was, is afgebroken maar opnieuw gaat uitlopen en tegen de muur een Fatsia Japonica die al 5 jaar zonder bescherming daar staat. En nog een Agave Havardiana die er al 4 jaar staat en waar ik nooit niks overheen doe. Moet gezegd dat er een 40 cm puin onder zit, dus hij staat nooit "nat".
Aan de andere kant van de voortuin:
Afbeelding
met in het midden een Trachy Wagnerianus die er met 30 cm planthoogte bij de aanplant nu voor het 5e jaar in staat (zonder bescherming) Links een Yucca Rostrata (ca.7 jaar)waar ik een vlieshoes overheen trek. Dat was een plantje waar 6 sprietjes uit het potje staken bij aanplant. De kleine palm is een Trachy Martianus. Pas 1 winter in volle grond met vlieshoes zonder schade.
O ja; ik moet de paaltjes schilderen zegt de baas, maar ik wil eigenlijk nieuwe maken. Heb 2 mallen staan, dus als ik me verveel komende winter.... :roll:
Overigens jammer,want ik was vergeten dat ik jaren geleden een topic Voortuin Rinoceros had aangemaakt, dus had dit beter daaronder kunnen staan. Maar om nu alles te gaan verplaatsen.??
Laatst bijgewerkt door rinoceros54 op 03 sep 2019 14:58, in totaal 3 keer bewerkt.
Rinoceros.
rinoceros54
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 08 jul 2012 11:56
Woonplaats: Steenbergen
11 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor Mate op 02 sep 2019 23:29

Wauw ik zie dit topic voor het eerst. Geen woorden voor...ik zie helaas de fotos niet bij de laatste links.
Wat een inspiratiebron jouw tuin zeg...genieten :thai:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor rinoceros54 op 02 sep 2019 23:40

Thx mate. Ik zie de foto's wel dus snap het even niet meer. Ze staan in de cloud bij Google en de links kloppen ook. Someone helps me??
Rinoceros.
rinoceros54
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 08 jul 2012 11:56
Woonplaats: Steenbergen
11 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor batdah op 03 sep 2019 01:29

Prachtig, de nostalgie...een tuin met evolutie...bloemen waar de meeste palmvrienden met helaas een zeker " dedain"..naar kijken..(ik zag die term eens voorbijkomen :mrgreen:)
Waarom ik er niet eerder op gereageerd had....immers ik heb dit topic eerder gezien..ik heb genoten van dit brok sentiment, bloembakken met oostenrijkers, eenjarige bloemen, een kas met zelfgekweekte Pelargoniums, de vele verbouwingen....

Helaas de recente links zijn niet zichtbaar...maar wel meer leden kunnen geen fotos plaatsen helaas...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor Mate op 03 sep 2019 06:49

Misschien ff een mijnalbum.nl account aanmaken :thumb_up:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Ontwikkeling Tuin Rinoceros

Berichtdoor Jozef op 03 sep 2019 08:08

Ja, gave tuin. De links die je hebt geplaatst werken voor palmvrienden helaas niet. Ben zeker heel benieuwd hoe je tuin er nu voor staat..
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten