Batdah

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Batdah

Berichtdoor alloo op 06 jan 2015 20:23

@batdah,als ik mij niet vergis sta op één van de foto's Medinilla magnifica,hoe overwintert gij die ???? .Ik ben er in de loop van jaren al veel kwijt gespeelt ,ik overwinterde bij 12 graden ,en ik denk dat dit te weinig is voor een langen perioden.Nu heb ik ze in de veranda staan (22 graden)en ze doe het uitstekend.

groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor batdah op 06 jan 2015 22:03

@ Fons
het sprookje van de Medinilla is hier ook in het verleden niet goed afgelopen..tientallen keren zelfs..ik gooide meestal de plant daarom gewoon weg na de bloei..

Maar sinds ik deze kas heb schijnt er iets verandert te zijn..het is er altijd minstens 15 graden iets te warm voor de Agave's maar goed voor tropische planten zoals Streptocarpus, Stephanotis, Philodendron en Begonia en mijn Epicactus hybriden(waar ik de kas voor gebouwd heb)

Wat ik tegenwoordig doe is de Medinilla droog houden..ze krijgen pas water als ze gaan hangen van de droogte...dit schijnt te werken want de andere Medinilla's beginnen nu ook met knoppen en nieuwe etage's..(er staan er rechts in de goot als je goed kijkt)..de plant van de foto bloeit voor de tweede keer op dezelfde etage binnen het halfjaar dit heeft mij ook verbaasd...
Ik vermoed dat 12 graden te koud is voor tropische planten..althans langdurig met een natte kluit met droge potkluit kunnen veel planten meer kou verdragen..
Afbeelding
dit is dezelfde plant in Juli was deze voor het eerst uitgebloeid..nu beginnen de bessen eraf te vallen..en kan ze terug de kas in..
Laatst bijgewerkt door batdah op 07 jan 2015 05:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor batdah op 06 jan 2015 22:10

@ Sylvan....die collectie is buiten mijn wil onststaan..er gaat bijna niks dood dus er komt alleen bij..planten die in huis afgeschreven zijn komen meestal weer tot bloei in de kas..

ik heb afgelopen herfst veel weggegooid wegens plaatsgebrek..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor alloo op 06 jan 2015 22:30

batdah schreef:@ Fons
het sprookje van de Medinilla is hier ook in het verleden niet goed afgelopen..tientallen keren zelfs..ik gooide meestal de plant daarom gewoon weg na de bloei..

Maar sinds ik deze kas heb schijnt er iets verandert te zijn..het is er altijd minstens 15 graden iets te warm voor de Agave's maar goed voor tropische planten zoals Streptocarpus, Stephanotis, Philodendron en Begonia en mijn Epicactus hybriden(waar ik de kas voor gebouwd heb)

Wat ik tegenwoordig doe is de Medinilla droog houden..ze krijgen pas water als ze gaan hangen van de droogte...dit schijnt te werken want de andere Medinilla's beginnen nu ook met knoppen en nieuwe etage's..(er staan er rechts in de goot als je goed kijkt)..de plant van de foto bloeit voor de tweede keer op dezelfde etage binnen het halfjaar dit heeft mij ook verbaasd...
Ik vermoed dat 12 graden te koud is voor tropische planten..althans langdurig met een natte kluit met droge potkluit kunnen veel planten meer kou verdragen..
Afbeelding
dit is dezelfde plant in Juli was deze voor het eerst uitgebloied..nu beginnen de bessen eraf te vallen..en kan ze terug de kas in..


Dat is ook een fout die ik de vorige jaren heb gemaakt "te nat bij 12 graden"wij zullen nu maar afwachten ,voorlopig doe ze het goed.
groetjes Fons
alloo
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 04 jul 2009 16:47
Woonplaats: Mol
58 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor s.janssen op 06 jan 2015 23:18

Ja die ervaring heb ik ook, heeft gebloeid ruim voor moederdag tot half oktober. Vervolgens op vakantie geweest en daarna vielen alle bladeren er af, ik vermoedt te veel water gehad op het verkeerde moment. De plant stond gewoon in de woonkamer. Ik baalde er best wel van!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor batdah op 09 aug 2018 02:41

Het is al even geleden dat ik hier geweest ben, en ik heb afgelopen winter mijn stadswonig verkocht. We zijn inmiddels verhuisd naar een huurwoning waar we het komende jaar zullen wonen en we zijn bezig een vrijstaande woning te kopen met een kleine 3000 m2 grond. Het huis zal volledig gerenoveerd moeten wordenen de enorme tuin heraangelegd. We hebben het voorlopig koopcontract al getekend en als alles meezit de overdracht ergens in oktober. Weghebben al wel de sleutel om het enorme terrein schoon te maken en te inventariseren tzt zal ik een nieuw topic aanmaken en kan ik hopelijk ook weer
foto’s plaatsen. Ik neem overigens een kleine 500 bomen en heesters mee die staan nu opgepot op een kwekerij te wachten op het moment supreme. Dus tot lezens :D
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor Mate op 09 aug 2018 07:16

Gefeliciteerd met je nieuwe huis en je lap grond. Daar kan je weer iets heel moois van maken maar als ik je andere tuinen zo zag, komt dat wel goed :thumb_up:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor Jozef op 02 jan 2019 12:19

Alsnog gefeliciteerd met je aankoop, 3000 m2 grond en al veel ervaring, ik ben benieuwd.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Batdah

Berichtdoor batdah op 10 jun 2019 17:02

Jozef schreef:Alsnog gefeliciteerd met je aankoop, 3000 m2 grond en al veel ervaring, ik ben benieuwd.


Dank je, het foto,s plaatsen lukt nog niet echt maar er wordt aan gewerkt..inmiddels is de aanleg in volle gang...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten