Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor derfske op 14 jun 2018 23:27

ik knip sowieso de puntjes van de yuccas.. en de palm stekels (phoenix) die knip ik ook weg.

ik heb nog geen kinderen ofzo, maar ik besef me wel dat ik zelf een groot kind ben.. :lol: nou ja. je zou daar maar eens in blijven hangen met je oog. Blehhh..moet daar niet aan denken :shock:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 15 jun 2018 09:34

De onderste naalden vd canariensis haal ik idd ook weg, levensgevaarlijk.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Eduard op 15 jun 2018 10:33

Dat brengt wel bladschade met zich mee! Ze zitten er niet voor niets :roll: ik haalde ze vroeger ook weg bij de agave Americana met bladverschrompeling tot gevolg.
Handschoenen aan bij de verzorging van dit soort planten en ja een veiligheidsbril is dan ook geen overbodige luxe.
En ja kinderen moet je opvoeden, ik volgde als kind ook de harde school "alles vastpakken" incl hommels! Dat doe je maar een keertje :lol:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10304
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor derfske op 15 jun 2018 11:38

volgens mij valt dat wel mee andere planten dan.. mijn enorme yucca gloriosa die ik had uitgegraven die veel wortelschade had. had ik alsnog alle puntjes geknipt. leek hem niet echt te deren. en hier op heerlerbaan heeft iemand ook een paar yuccas staan. die gaat elk jaar met de snoeischaar erin. en die knipt halve bladeren weg. :lol:

maar kinderen moet je sowieso opvoeden he. zo mocht ik ook niet aan de machines komen in de werkkamer. en dat heb ik ook nooit gedaan.. maar dan ga ik alsnog voor knippen want je wilt het niet meemaken .. en ook voor als vriendjes komen spelen na school. :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 15 jun 2018 12:27

Eduard ik heb het echt over die paar vlijmscherpe naalden aan het begin vd tak. Als ik het top veilig wil maken, zou ik alles eruit moeten rukken en een groot grasveld moeten aanleggen maar die eerste naalden aan het begin vd canariensis takken, hebben geen enkele moeite om een paar cm je hand of arm in te prikken. Helaas wel eens gehad als ik snel ff iets wou weghalen of checken, zonder handschoenen aan te trekken.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor palmgek op 17 jun 2018 23:46

Mate schreef: die eerste naalden aan het begin vd canariensis takken, hebben geen enkele moeite om een paar cm je hand of arm in te prikken. Helaas wel eens gehad als ik snel ff iets wou weghalen of checken, zonder handschoenen aan te trekken.

Gr Matko.


Slechts een paar millimeter door de huid is al genoeg voor enkele dagen een pijnlijke vinger. Ik weet niet wat het precies is wat zich op die naalden bevindt, maar het geeft eerst enorm veel pijn en is daarna meteen ontstoken....
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3684
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 26 jun 2018 10:10

Ik liep laatst door het tuincentrum en zag een paar agave montanas staan. Interessante agave maar een beetje duur dus een pup eruit gepulkt :roll:
Nu heb ik hem op het droogste en zonnigstr plekje gezet in mijn tuin maar gewoon tussen en in de stenen waar pas na een centimer of 10 iets van aarde zit. Is dit een probleem voor deze agave soort? Ik weet dat de americanas in kroatie op hele arme grond en zelfs op nagenoeg steen groeien maar weet dus niet of deze soort agaves dat ook prettig vinden.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 26 jun 2018 10:11

Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor derfske op 30 jun 2018 00:33

kunnen de kids later lezen hoe papa plantjes steelt :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 28 jul 2018 20:27

Yatay power :thumb_up:

Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2882
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten