Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 30 jul 2019 17:59

Jozef nee op het zonnige Texelll..Kroatie hopelijk volgend jaar weer maar dan moet ik ff in therapie voor mn vliegangst want heb geen zin meer om dat takke eind te rijden :D
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Jozef op 02 aug 2019 11:35

Ik durf ook niet te vliegen...succes met je therapie ;)
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor batdah op 03 aug 2019 08:19

Jozef schreef:Ik durf ook niet te vliegen...succes met je therapie ;)

Blikje redbull drinken :lol:

Het scheelt je wel de irritatie van de drukte op de luchthaven.... ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 04 aug 2019 13:47

:lol:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor derfske op 04 aug 2019 21:51

Mate schreef:Hej Gunther Hopelijk jij ook een fijne vakantie gehad en hoe heerlijk is het om weer thuis te komen en weer in onze botanische tuintjes te kunnen rommelen en te genieten. :thai:


ja ik ga op vakantie en denk boh.. palmen kunnen toch groot worden hey.. en dan kom ik thuis en denk .. boh wat zijn mijn palmen toch klein eigenlijk.. en na het kijken wat zo een grote palmen kosten en dan beseffen dat het te duur is. dan duurt dat nog 2 3 weekjes en dan vind ik alles weer goed :lol:


en mijn vriendin durfde ook niet te vliegen. :roll: nu kon ze kiezen of zij moet rijden of we vliegen. nu na 8 vakanties gaat het haar goed af :thumb_up:
gewoon alles invullen op de site en dan 3 2 1 KLIK ja geboekt, en nee geen annulerings verzekering bij boeken dat is vals spelen :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 04 aug 2019 22:34

derfske schreef:
Mate schreef:Hej Gunther Hopelijk jij ook een fijne vakantie gehad en hoe heerlijk is het om weer thuis te komen en weer in onze botanische tuintjes te kunnen rommelen en te genieten. :thai:


ja ik ga op vakantie en denk boh.. palmen kunnen toch groot worden hey.. en dan kom ik thuis en denk .. boh wat zijn mijn palmen toch klein eigenlijk.. en na het kijken wat zo een grote palmen kosten en dan beseffen dat het te duur is. dan duurt dat nog 2 3 weekjes en dan vind ik alles weer goed :lol:


en mijn vriendin durfde ook niet te vliegen. :roll: nu kon ze kiezen of zij moet rijden of we vliegen. nu na 8 vakanties gaat het haar goed af :thumb_up:
gewoon alles invullen op de site en dan 3 2 1 KLIK ja geboekt, en nee geen annulerings verzekering bij boeken dat is vals spelen :lol:


Die plantjes zijn binnen no time groot als ze eenmaal los gaan. Wacht maar over een paar vakanties.

Mn yatays bladeren zitten inmiddels weer tot de tuindeur dus die moet je opzij duwen om de tuin in te lopen. Ik snoei niks totdat de baas hier begint te klagen maar dat is tot op heden nog niet gebeurt :fluiten: Vandaag een hoop visite op bezoek en de rokers zaten weer flink omhoog te turen en met elkaar te discussiëren hoe hoog de canariensis wel niet is en hoe dat toch mogelijk is in ons koude landje.....altijd mooi om te zien en te horen :lol:

Gr Matko
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 02 sep 2019 20:23

Vandaag voor het eerst het oude blad van de, in de tuin geboren, jubaea Chilensis weggehaald. Begint een aardig stammetje te vormen
Afbeelding

De olijf is flink in hoogte en stamomtrek toegenomen. Zitten genoeg olijfjes in dus een druppeltje olie is er wel van te maken:
Afbeelding
Afbeelding
Oleander bloeit nog lekker bovenin en maakt weer nieuwe takken aan..wordt een een nog grotere struik:
Afbeelding
Afbeelding
C.cerifera en humilis:
Afbeelding
Voor het archief:
Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Jozef op 03 sep 2019 08:13

Gaat lekker Mate, ook niet zo gek. Het was weer (behoudens een periode in augustus) een top zomer. En dat is aan je planten te zien. :thumb_up: Als je je olijf in hoogte snoeit wordt deze wellicht nog voller in de breedte. Top die jubaea, extra speciaal denk ik zo.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 03 sep 2019 10:39

Vraagje over mijn Takil...deze is iets aan het ontwikkelen naast het stammetje??? Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Het nieuwe blad van de gewone stam, ontvouwt en groeit wel gewoon.
Afbeelding

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor rinoceros54 op 03 sep 2019 14:50

Hey Matko, Heb je raad opgevolgd en foto's staan nu on line. Bedankt voor de tip dus nogmaals. Daarnaast heb ik bij jouw reactie en tip even iets bijgezet over je Takil. Dat is een 2e stammetje. Zie uitleg bij mijn foto's.
Je hebt eveneens een prachtige tuin. :applaus: :applaus: De Phoenix Canariensis gaat echt als een speer. Ik heb er 1 in pot maar die staat er, denk ik, al 8 jaar in en groeit veel trager. Hoe bescherm je deze in de winter? Zit n.l te twijfelen of ik hem in de volle grond durf plaatsen. Hoor graag je advies m.b.t. vorstbescherming. Alvast dank.
Rinoceros.
rinoceros54
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 08 jul 2012 11:56
Woonplaats: Steenbergen
11 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten