Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 02 sep 2020 23:08

Dennis_S schreef:Afschuwelijk zeg, die Butia. Zal ik m ff komen uitspitten, hoef je m ook niet meer in te pakken komende winter. Enne, inderdaad een bruine kikker, maar wel een beste jongen!

:lol:

Thanks voor de info heren. Genoeg naaktslakken in de tuin dus dat verklaart die vette pens :applaus:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor derfske op 06 sep 2020 21:32

met zo een knoeperts kun je gewoon nooit meer verhuizen :roll: ik denk dat ik net op tijd ben
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 07 sep 2020 16:18

derfske schreef:met zo een knoeperts kun je gewoon nooit meer verhuizen :roll: ik denk dat ik net op tijd ben


Als ik ga verhuizen dan huur ik een flinke shovel. De boompjes gaan mooi mee inclusief heel wat kuub paarse hoofddorpse voedzame stinkklei :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 17 sep 2020 16:32

Mn eerste voorspelling is uitgekomen:
Afbeelding

Hopelijk komt mn tweede niet uit, namelijk dat hij het loodje gaat leggen :fluiten:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 25 sep 2020 21:29

De bloem groeit gestaag door:
Afbeelding

Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Dennis_S op 25 sep 2020 22:51

Die schiet mooi op! Hier zag ik gisteren ook weer een nieuwe knop komen. Nog niet zo ver als die van jou. Altijd spannend. Die van vorig jaar haalde het niet te bloeien voor de winter, dei van het jaar daarvoor wel.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor draco op 26 sep 2020 01:07

Deze kroon gaat na de bloei uiteindelijk verloren maar zal voordien zijscheuten maken. Als je geluk hebt is dat dicht onder de top waardoor je er naar verloop van tijd weinig meer van zult zien. Ik zal de gloriosa hier ook eens inspecteren. Die krijgt minder zon waardoor de kans op bloei kleiner is.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 26 sep 2020 06:25

@Dennis. Heeft die van jou al zijscheuten?
@Han thanks voor de info. Het is dus zeker dat dat deze kroon als verloren beschouwt mag worden? Moet ik voor de herfst/winter nog maartregelen treffen om bv rot te voorkomen of kan ik het gewoon zijn beloop laten gaan?

De Gloriosa is na de verhuizing van zijn donkere plekje naar volle zon echt helemaal opgebloeit (letterlijk en figuurlijk :lol: )
Hopelijk kunnen we er hier nog lang van genieten want het is echt van een hoopje niets, een eyecatcher vd tuin geworden.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 26 sep 2020 06:30

Voorjaar 2017..net na zijn verhuizing:
Afbeelding
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
330 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor draco op 26 sep 2020 10:32

De verandering heeft de 'gloriosa' goed gedaan Matko. Op termijn zal zich hieruit een cluster van deze exemplaren ontwikkelen tenzij je selecteert. Mijn plant krijgt sinds vorig jaar meer (zon)licht omdat de buren een grote Prunus hebben verwijderd. Die gaat nu misschien ook een keer bloeien. Ik zal vandaag in het dorp eens kijken wat er er geworden van een aantal solitaire planten die enkele jaren geleden gebloeid hebben.
Geniet vooralsnog van je mooie plant in bloei. Als je een 5 cm van de steel van de bloeiwijze laat zitten is de kans op inrotten gering. Het restant verdroogt en wordt hard.
Bijlagen
DSCN8800.jpeg
DSCN8800.jpeg (246.42 KiB) 3048 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten