Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 22 dec 2022 21:08

Voor mij is de nr 1 aloe nog steeds de Aristata..uiteraard geen zekerheid maar zoals het er nu uitziet, geen schade..de rosetten zitten goed vast, zijn nog mooi van kleur en voelen lekker stevig aan. Dit plantje verbaasd mij al zo 14/15jaar..

Ik heb af en toe (vooral na de winter) wel eens een roset die er af valt en ik dan weggooi omdat de blaadjes er gewoon afvallen maar na vorig winter heb ik zo een verloren roset herplant...met als resultaat dat deze is gaan doorgroeien en een kern heeft gevormd. Ben benieuwd hoe dit nieuwe exemplaar deze winter onbeschermd is doorgekomen.

Als blijkt dat wederom alleen de stammen vd basjoos (as usuall) en de aloe arborescens deze winter het loodje hebben gelegd, dan ben ik weer een hele positieve ervaring rijker wat betreft niet beschermen in mijn tuintje maar we wachten nog even af wat de winter gaat brengen en hoe alles eruitziet in de lente :fluiten: :thumb_up:
Laatst bijgewerkt door Mate op 22 dec 2022 21:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Axel Amsterdam op 22 dec 2022 21:11

Ik heb door dit topic ook een aristata geplant. Die ziet er ook prima uit. Ben ook benieuwd hoe het er bij jou uitziet in de lente.
Axel Amsterdam
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 30 aug 2011 22:38
34 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 28 dec 2022 19:28

Axel Amsterdam schreef:Ik heb door dit topic ook een aristata geplant. Die ziet er ook prima uit. Ben ook benieuwd hoe het er bij jou uitziet in de lente.

Kzag hem bij de EPS voorbij komen :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Axel Amsterdam op 28 dec 2022 20:39

Is je aloe arborescens echt al helemaal verloren? Kun je misschien een foto maken, bij mij heeft de striatula ook enkele slappe bladeren maar lijkt verder ok. Die zijn natuurlijk wel winterharder dan arborescens maar toch is aristata wel echt van een andere categorie vind ik dan striatula.
Axel Amsterdam
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 30 aug 2011 22:38
34 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 29 dec 2022 15:02

Echt klaar:
Afbeelding

Tis ook niet echt een plantje voor ons klimaat (onbeschermd)
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Axel Amsterdam op 29 dec 2022 15:15

ah ja, duidelijk. En kijk eens hoe mooi die aristata er naast staat. Dat is echt een prima bodembedekker voor het westen van NL.
Axel Amsterdam
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 30 aug 2011 22:38
34 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 29 dec 2022 17:53

Axel Amsterdam schreef:ah ja, duidelijk. En kijk eens hoe mooi die aristata er naast staat. Dat is echt een prima bodembedekker voor het westen van NL.


Echt he..ik zag.ook positieve resultaten op de EPS over de Aloe Polyphylla..dat wordt een nieuwe bewoner in mn tuin :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor guardian1967 op 10 jan 2023 17:59

Mate schreef:
Axel Amsterdam schreef:ah ja, duidelijk. En kijk eens hoe mooi die aristata er naast staat. Dat is echt een prima bodembedekker voor het westen van NL.


Echt he..ik zag.ook positieve resultaten op de EPS over de Aloe Polyphylla..dat wordt een nieuwe bewoner in mn tuin :thumb_up:


Euuh dan wel KURKDROOG Mate want is hier als test niet de winter doorgelkomen, zelfs niet met kap erboven Ik heb er nog een 10-tal staan
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor Mate op 10 jan 2023 18:08

guardian1967 schreef:
Mate schreef:
Axel Amsterdam schreef:ah ja, duidelijk. En kijk eens hoe mooi die aristata er naast staat. Dat is echt een prima bodembedekker voor het westen van NL.


Echt he..ik zag.ook positieve resultaten op de EPS over de Aloe Polyphylla..dat wordt een nieuwe bewoner in mn tuin :thumb_up:


Euuh dan wel KURKDROOG Mate want is hier als test niet de winter doorgelkomen, zelfs niet met kap erboven Ik heb er nog een 10-tal staan

Interessant, wat heb jij als minima gezien deze winter?. Ken jij btw een goede kweker die plantjes en of zaden hiervan verkoopt?

Thanks voor de info :thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Mijn mediterraanse jungle in hoofddorp

Berichtdoor guardian1967 op 10 jan 2023 18:12

De dode pier
Bijlagen
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (862.19 KiB) 2066 keer bekeken
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron