dave's tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: dave's tuintje

Berichtdoor davediels op 28 mei 2015 22:45

Bryan*75 schreef:Mooi mooi :). Wees wel voorzichtig met blauwe of roze korrel zeer geconcentreerd. Probeer mss een product zoal garden palm booster of iets organisch.

Beter 2x te weinig mest dan 1x te veel :).

Grz bryan


ik heb op aanraden van een verkoper dolomiet (gruis en steentjes) tussen de potgrond aan de wortel gedaan... dit zou helpen voor de voeding van de plant..? kalk afgifte.. ik weet niet wat er waar van is...
met kunstmeststoffen ben ik altijd voorzichtig... je verbrand sneller de plant dan je denk...
die gardenpalmbooster ga ik eens opzoeken... bedankt voor de tip...

mvg Dave
davediels
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 apr 2015 17:37
0 bedankjes

Re: dave's tuintje

Berichtdoor davediels op 08 dec 2015 15:48

nog een beetje voor gedaan aan mijn tuintje...
de dolomiet is ook gelegd, nu hopen dat alles goed aanslaat, de enigste waar ik een beetje bang voor ben is een van de yucca's en een van de Trachycarpus fortunei.. de yucca heeft onderaan een aantal bruine bladeren maar de bovenste zijn nog mooi groen. De Trachycarpus fortunei heeft niet zoveel groen gemaakt als de andere. maar er zijn nieuwe bladeren in die precies niet echt verder groeien... maar ik geef hem nog niet op... zolang er bladeren instaan, zal hij blijven staan...

Afbeelding
davediels
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 apr 2015 17:37
0 bedankjes

Re: dave's tuintje

Berichtdoor Jozef op 09 dec 2015 20:56

Dat is al weer een heel andere aanblik bij jou. Ziet er leuk uit zo. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: dave's tuintje

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 dec 2015 08:58

Ziet er mooi uit Dave :thumb_up: Persoonlijk hou ik niet van planten mooi op een rijtje (onnatuurlijk) maar dat is ieders zijn smaak natuurlijk ;)
Dat er nu geen groei meer is komt natuurlijk door de temperatuur he, het is winter of toch bijna en dan staan de planten zo goed als stil. Geen zorgen over de bruine bladeren onderaan en weinige groei. Weinige groei is normaal de eerste jaren doordat de planten eerst moeten wennen aan buiten en settelen onder de grond, dus ze groeien wel onder de grond (wortels). Het blad dat er al op stond zijn kasbladeren, nu die in de volle grond staan komen de stevige en mooie echte bladeren. Gewoon wat geduld hebben ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: dave's tuintje

Berichtdoor davediels op 13 jul 2017 14:43

Zo even geleden dat ik nog een update gedaan heb...
Ik ben enkele planten verloren... De Japanse esdoorn deed het super goed, maar in het begin van het jaar toen hij al mooi in't blad stond heeft het enkele dagen min gevroren en dat heeft hij niet overleefd... :-( Net als een yucca, die het ook niet zo goed deed in den beginnen, maar, die heeft mij nu 3 nakomers gegeven... dus de wortel was niet geraakt! :-D zou ik ze gewon kunnen laten groeien gelijk ze nu staan? of zou ik ze best uitplanten en verder uit elkaar zetten...? als ik ze gewoon laat doen, gaan ze misschien elkaar uit elkaar duwen...?

En een palm, die heb ik vervangen door een heel jong exemplaar, kan ik het verschil eens zien in de groei kwa stam, men zegt dat als je zo op oudere leeftijd van pot naar volle grond zet, dat je het zou zien aan de stam...
k heb een paar foto's bij gevoegd van de tuin nu, en de jonge yucca's, ik hoop dat ze de winter gaan door geraken, ik ga ze wel afdekken met een grote bloempot denk ik... misschien een beetje van die vliesdoek er bij rond doen, dat ze toch wat meer beschermd zitten...

Al bij al kan ik niet klagen over de vooruitgang van het tuintje... Er zijn palmen bij die het heeel goed gedaan hebben! vind ik zelf...

Mvg Dave

Afbeelding

Afbeelding
davediels
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 apr 2015 17:37
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron