Tuin raymond Senden

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Tuin raymond Senden

Berichtdoor RaymondSenden op 28 mei 2015 17:51

Bij deze dan ook een topic gemaakt voor de verbouwing van de tuin waar we binnenkort aan gaan beginnen.
Vandaag een bezoekje gebracht aan tropical center in Panningen.
Ondanks dat de tuin nog verre van af is kon ik het toch niet weerstaan om 2 banaantjes mee te nemen.
Als eerste een musa basjoo en een Maurelli.beide zijn nu zo'n 30cm en heb ik geplant in 50 liter potten.
image.jpg
Musa basjoo
image.jpg (231.35 KiB) 6129 keer bekeken
Bijlagen
image.jpg
Maurelli
image.jpg (218.57 KiB) 6129 keer bekeken
RaymondSenden
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 mei 2015 13:23
Woonplaats: Brunssum
1 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor RaymondSenden op 28 mei 2015 18:14

Afgelopen week de flagstones voor het terras binnen gekregen.
Het is de brazilian yellow zoals onderstaand op de voorbeeld foto.
Iemand nog tips of ervaring met het leggen van deze?

Gr raymond
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (267.42 KiB) 6123 keer bekeken
RaymondSenden
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 mei 2015 13:23
Woonplaats: Brunssum
1 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor Esther op 28 mei 2015 22:27

:welkom: op het forum plaatsgenoot. Mooie keus die flagstones, ik ben benieuwd hoe het gaat worden en welke planten er nog meer in de tuin komen.
Avatar gebruiker
Esther
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 18 jul 2010 11:03
Woonplaats: Zuid-Limburg
93 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor wsnbm op 28 mei 2015 22:38

:welkom:

Ik zou de tekening niet uit het oog verliezen, anders ben je het motief wel kwijt :lol:

Prachtig mooi, zeldzaam mooie kleuren combinatie, kom je niet vaak tegen, je waant je in Portugal/Brazilië of iets dergelijks.

Wordt weer een tuintje om te volgen.

:thumb_up:
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor plasta op 28 mei 2015 23:32

:welkom: op het forum.

Mooie flagstones :!: Op die foto is een top vakman bezig geweest, perfect gelegd :thumb_up:
Ik heb een aantal jaren geleden ook zelf de flagstones gelegd (alta kwartsiet) en ben daar een paar weken mee bezig geweest. In mijn beleving komt er heel wat bij kijken om zo'n vloer goed te leggen.
Hopelijk heb je wat ervaring met bestrating en tegelen.
In het kort: eerst de oppervlakte zeker 30 cm uitgraven, dan voldoende zandbed, daarop zo'n 15 cm mortel met gewapende vezels, daarop pure cement en daarin de tegels leggen. Rekening houden met een eventuele dilatatievoeg en die vullen met kit. De voegen met speciaal voegmiddel dichten, anders gaat het zeker scheuren. Het uitzoeken van welke tegel het beste aansluit op de andere kost nog de meeste tijd, want zagen moet je zoveel mogelijk vermijden (mijn mening) om een natuurlijk effect te creëren.
Op youtube zijn ook veel filmpjes te vinden met instructies en hier het draadje van mijn tuin http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=4028.
Succes ermee.

een naamgenoot uit Geleen.
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor voschke op 29 mei 2015 00:13

ik heb dezelfde steen 2 jaar geleden bij een klant gelegd. nu ben ik er bij mij een openhaard mee aan het bekleden en de bestrating in de binnentuin wordt ook hiervan gemaakt

ik leg ze altijd als volgt.

20 cm korrelmix aanbrengen en verdichten. hierop komt een laag van 15 cm beton, voorzien van bouwstaalmat, langs de muren zet ik eerst een schuimrubber band.

vervolgens als de beton hard is , goed natmaken en er wat trass cement overheen strooien. dan zand cement maken 1 deel trass cement 4 delen zand.
dit in een laag van 5-7 cm aanbrengen en dan hierin gelijk de flagstone kloppen.

eerst de lijnen langs de muren. hierover touwen spannen en dan het vlak opvullen met flagstones

veel puzzelwerk maar wel mooi. en inderdaad geen stenen zagen want dat ziet er dan niet uit.

afvoegen met ardex. een waterdichte voeg.

mvg,

Rob
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor RaymondSenden op 29 mei 2015 08:35

Iedereen bedankt voor de reactie's en adviezen.
Ik zal tzt wat foto's plaatsen van de puzzel. :lol:
Die trass cement wat is daar anders aan dan gewone cement?

Gr raymond.
RaymondSenden
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 27 mei 2015 13:23
Woonplaats: Brunssum
1 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor plasta op 29 mei 2015 11:02

Als je gewone cement gebruikt, lopen flagstones grote kans te verkleuren.
Dit nog van internet
C/p:
Trass

Het natuurproduct Trass is een fijngemalen, vulkanisch gesteente. Het wordt in oorsprong als "trass" geschreven, maar in het nederlands gebruiken we meer en meer het eenvoudiger "tras" in traskalk, traspleister, trascement,..

Trass voldoet aan de hoge eisen voor het rationeel en effectief inzetten bij nieuwbouw, saneren en restaureren. Trasbindmiddelen bestaan uit een mengsel van tras met kalk. Door het gezamelijk vermalen van de ingredienten wordt een optimale reactie gewaarborgd. Door de reactie van trass met kalk en water ontstaat het in water onoplosbare calcium-silicaathydraat. Het wordt al honderden jaren gebruikt.

Toepassingen :

Met trass aangemaakte metsel of voegmortel is bijzonder geschikt voor:
- metsel- en tegelwerk dat gevoelig is voor uitslag via de voegen
- stabilisatie van wegen en paden
- weervaste en dampdoorlatende buitenbepleistering
- natuursteen die gevoelig is voor verkleuring

Kenmerken :

De belangrijkste eigenschappen zijn
- hoog waterwerend vermogen
- verminderde kalkuitbloeing
- hoge mechanische weerstand
- goede hechting
- dampdoorlatend
- hoge elastisticiteit
- bestand tegen agressieve gassen

Raymond
Avatar gebruiker
plasta
 
Berichten: 2789
Geregistreerd: 09 maart 2010 14:00
Woonplaats: Geleen (Limburg Nl)
146 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor Rutger35 op 30 mei 2015 10:20

Mooie keuze flagstones! Ooit een bankje van deze stenen gemaakt. Voor de toekomst wil ik ooit ook zo'n terras. Ik zou wel rekening houden dat je de voeg op het terras niet te diep maakt, anders blijft het water staan in de voeg. Ben benieuwd naar het resultaat.

Succes
Bijlagen
10407468_326752997502612_8744656646604491637_n.jpg
10407468_326752997502612_8744656646604491637_n.jpg (140.07 KiB) 5987 keer bekeken
Rutger35
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 dec 2014 22:28
0 bedankjes

Re: Tuin raymond Senden

Berichtdoor iwanito op 30 mei 2015 10:57

Ik heb alle paden en terrassen in mijn tuin van deze Braziliaanse flagstones gelegd. Geweldig resultaat. Wel veel werk aan gehad. Alles in de specie gelegd en ervoor gezorgd dat alles perfect vlak ligt. Volgens mij heb ik hier op het forum nog wat foto's staan waarop je een stukje van de terrassen kunt zien. Zal zo eens even zoeken en de foto's toevoegen.
iwanito
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 17 jul 2012 19:45
23 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron