Eddy's tropische tuintje en huisje.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor Jozef op 01 feb 2020 19:39

Hier niet langskomen dan. Ik heb zo'n Japanse tempel verschillende Boeddha varianten, een plastic krokodil en ook nog stokstaartjes. :lol:
Eddy fraaie Boedda heb je aangeschaft, :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor guardian1967 op 02 feb 2020 10:11

Jozef schreef:Hier niet langskomen dan. Ik heb zo'n Japanse tempel verschillende Boeddha varianten, een plastic krokodil en ook nog stokstaartjes. :lol:
Eddy fraaie Boedda heb je aangeschaft, :thumb_up:


Inderdaad ieder zijn ding. Ik vind beelden in een jungle wat hebben
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor leroy op 02 feb 2020 14:17

Eduard schreef:Ik vind die dingen tuin ontsierend zou er het liefste hard tegen willen schoppen of op de kop de grond in trappen dat geld ook voor die Griekse beelden waar Han het over heeft, snap niet wat dat met tuin te maken heeft :fluiten: dan nog liever een echte tuinkabouter daar kan een kind nog wat fantasie mee opdoen, alhoewel ;)


Ligt natuurlijk ook aan de tuin die je maakt ( en een heel klein beetje je eigen afkomst haha) bij mij begint bij de buddha ( in de handen ) de beekloop
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 855
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
63 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor batdah op 02 feb 2020 14:53

draco schreef:Een boeddha beeld als eigentijdse tuinkabouter.
"Volgens de laatste schattingen wonen er zo'n vijftigduizend boeddhisten in Nederland. Maar dat staat in geen verhouding tot het aantal boeddha beelden. De schatting loopt in de miljoenen. Vooral in bloemkool en volkswijken zit in elke straat wel een boeddha zen te zijn, vaak naast de voordeur, regenpijp of klikobak.
Tot zover een fragment van de tekst in het NRC van vandaag bij een fotoreportage van de Fotograaf des Vaderlands Jan Dirk van der Burg.
In de tuincentra is de hausse met boeddha beelden ondertussen alweer over.
Mijn verzameling tuinbeelden stamt nog uit de vorige eeuw toen beelden en ornamenten uit de Griekse en Romeinse oudheid nog in trek waren. ;)



Inderdaad, ze doen mij ook denken aan de bredase achterbuurten....het is een kwestie van smaak of beter het ontbreken daarvan....en dan bedoel ik die afgodsbeelden in het algemeen....en dat moet je dan betrekken op de bredase volksbuurten........maar ieder zijn meug...deze gedachte gaat over volksbuurten niet over de tuin van Eddy....
Deze reactie is een reactie op de reactie van draco....
Ps,
Ik persoonlijk heb helemaal niks met ornamenten en ook niet met de meeste kunst..(mijn voorkeur zou dan uitgaan naar blote of halfblote) vrouwenbeeltenissen ..maar dat vindt mijn vrouw dan weer niets..ik had in Breda destijds een van tempex ontluikend meisje op straat gevonden en die wilde ik cementeren en in de rhododendrontuin plaatsen maar dat is destijds afgekeurd..

Hier in Portugal staan vooral veel heiligenbeelden in de tuinen soms manshoog ik als ras atheïst heb hier ook helemaal niks mee..manshoge beelden van een suicidale Jezusfiguur met de armen weid gespreid alsof deze elk moment van het eerste het beste Hilton dak kan gaan springen na een verkeerde trip...of gewoon teveel redbull :mrgreen:
En dan de Maria tenmidden van betonnen schaapjes en de vele chanfana's hier in de tuinen...Portugezen houden veelal van extreem foute kitch..... :cry:

Wat hebben we zelf,
Nu hebben wij 6 creepy vazen gekocht van meer dan een meter hoog(Louvre type) met bokkenkoppen/ramshoofden erop afgebeeld...net zoiets als vroeger bij Vila volta in de Efteling maar dan nog iets meer creepy...
De vazen zullen in onze zijtuin komen te staan en zullen net als op een italiaans landgoed gevuld worden met roze oostenrijkers...
Ik heb al gehoord dat velen de vazen eng vinden..(.lelijk vinden mag ook....)een juiste plaats heb ik nog niet dus voorlopig staan ze nog in de opslag...
Laatst bijgewerkt door batdah op 03 feb 2020 11:12, in totaal 3 keer bewerkt.
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor Lieven op 02 feb 2020 16:04

:D :D amusant hier :D :D

Sorry voor de Topic-vervuiling Eddy, beloftevolle tuin en veel doorzettingsvermogen heb je daar,
enkele jaren verder en het is je ware jungle ;)

:off_topic:

Waarom niet met zen allen terug rotsgrotjes metselen met Maria en kaarsje erin....

:off_topic:

Mvg, Lieven
Lieven
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 26 jul 2013 11:20
Woonplaats: Oostham
50 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor guardian1967 op 02 feb 2020 16:12

Lieven schreef::D :D amusant hier :D :D

Sorry voor de Topic-vervuiling Eddy, beloftevolle tuin en veel doorzettingsvermogen heb je daar,
enkele jaren verder en het is je ware jungle ;)

:off_topic:

Waarom niet met zen allen terug rotsgrotjes metselen met Maria en kaarsje erin....

:off_topic:

Mvg, Lieven


Inderdaad begint toch een beetje respectloos te worden. Als je het niet graag in je eigen tuin ziet of zet tot daar toe maar praten als smakeloos is erover aan het gaan. Waar zijn jullie mee bezig
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor Mate op 02 feb 2020 16:23

Ieder zijn ding en daarom staat het in je tuin of niet..Eddy alles staat er prima en schitterend bij. Je schiet lekker op. Respect voor het harde werk. Keep it up :thai:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor Eduard op 02 feb 2020 16:37

Zijn planten hobby en keuze respecteer ik zeker, de rest doet voor mij niet ter zake ;)
Eddy heb me teveel laten gaan dit was niet de bedoeling maar ja kans is groot dat dit een sleep krijgt wat het ook deed, back to the plants :mrgreen:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10307
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor jaak op 02 feb 2020 18:14

Eddy goed bezig met de wederopbouw van je tuin , helemaal van nul terug begonnen , ziet er al mooi uit zelfs met de beeldjes wat ieder zijn keuze is , dat word deze zomer weer genieten.
Lieve Palmvrienden,laten we ook vooral dit mooie topic niet bevuilen en ieders keuze respecteren , zelf heb ik ook enkele beeldjes in de tuin staan die totaal niet samen passen maar die ik wel mooi vind staan in mijn tuin.

Groeten , Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Eddy's tropische tuintje en huisje.

Berichtdoor draco op 02 feb 2020 18:36

Een passend ornament of een mooie sierkuip kan de tuin ook verfraaien en niet iedereen heeft de ruimte en het budget voor een kunstwerk. :mrgreen:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PI56 en 26 gasten