M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 07 jun 2016 12:47

Leuke afwatering van de buren... :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor draco op 07 jun 2016 15:44

lapalmeraie schreef:Leuke afwatering van de buren... :roll:


Het lijkt me ook in strijd met de voorschriften voor de afvoer van hemelwater. Maar je bamboe zal er op de zandgrond (?) des te beter door groeien. ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 07 jun 2016 16:23

Wel dat dacht ik eerst ook.... maar in de wintermaanden lijkt het me géén humor?

Nu zag ik deze aanbouw bij derfske en dacht dat hij misschien de buurman in kwestie is? :lol:

Afbeelding
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor derfske op 07 jun 2016 20:37

hey hallllooo :lol: eerst de glas platen en dan de waterafvoer gemaakt. ik zij nog tegen de buurman.. volgens mij met sneeuw dan schuift het toch echt naar jou als de serre opwarmt. toen zij die.. jah dan is het zo he :lol:

maar die waterval van jou is wel echt erg ;) ik zou een 180 graden hoek erop zetten :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 08 jun 2016 00:48

Hallo en bedankt voor jullie reacties,

De verstandhouding met de buurman is goed en wil ik ook zo houden. tzt worden beide schuurtje nog opgemetseld en voorzien van een nieuw dak. Daarom is er, hoe Nederlands dan ook, gekeken naar het watermanagement :lol:

Gisteren en vandaag samengevat in wat plaatjes, veel kijkplezier ;)

Afbeelding
Putje uitgraven

Afbeelding
Schutting plat

Afbeelding
Vijver leeg gegraven

Afbeelding
Bij een van de eerste steken om de gele lis op de delen in potten zag ik in een flits een enigzins bekend blad wat ik door stak. Bij nadere inspectie vond ik dit tussen de lissen, palm toch, maar hoe? :o

Afbeelding
De waterval, van beide daken komt het hemelwater door een enkele pijp naar beneden. 40-50 afvoer pijpje in de pilaar verstopt en voila met een vrolijke boog mijn tuin in :fluiten:

Afbeelding
De pijp op mijn plat dak gelegd, bladvanger en sifon, laat maar komen dat water :lol: Aansluiting terrasgoot, Water en gas naar de schuur om in de toekomst schuur warmpjes te knutselen uhh dan ook maar de schuur als over winterplaats voor wat planten gebruiken :roll:

Afbeelding
Achterzijde hetzelfde, bladvanger, sifon en aansluiting voor toekomstige terras goot.

Afbeelding
Wel alles netjes opruimen

Afbeelding
Morgen weer verder er staat nog wat op het lijstje voor de laatste 3 vrije dagen, schutting komt over 2 weken.

O, ja..hoe zorg ik ervoor dat de schrale zandgrond, na 4 dagen zon en geen regen, niet veranderd in een droge stof bak en wat beter water vasthoud. De vijver vult zich nu weer met water uit de zandheuvel. een paar bigbags/kuub compost, potgrond,stalmest, champignonmest of roep eens wat :?:
Laatst bijgewerkt door M.altispinosus op 01 jul 2016 22:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 19 jun 2016 13:59

Zo, de leidingen liggen in de grond op 80 cm diepte. Water, gas, elektra en riool onder de fundering doorgetrokken naar de schuur. 2 aansluitingen voor terrasgoten en 5 aardige grondkabel voor de 3 dubbele stopcontacten aan de linkerzijde liggen klaar.

Zand, oude schutting en alle 30*30 tegels die in mijn tuin lagen zijn afgevoerd. En de linker border is omgespit. Aan de rechterzijde staan de planten te wachten en wordt er koffie gedronken ;)
Afbeelding
Afbeelding
In de eerste week van juli gaat alles na links en gaat mijn gras/onkruid veldje eruit, wordt de vijver verder uitgegraven en verplaatst tbv het iets grotere terras.

Inmiddels ook mijn eerste huisdieren in de maurelli en canna gehad; bladluizen. succelvol bestreden met groene zeep, spiritus en water echter hebben de canna's hierdoor bladschade opgelopen.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Jozef op 21 jun 2016 20:41

Hard gewerkt, jammer van de visite.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Rob op 21 jun 2016 22:30

M.altispinosus schreef:Bij een van de eerste steken om de gele lis op de delen in potten zag ik in een flits een enigzins bekend blad wat ik door stak. Bij nadere inspectie vond ik dit tussen de lissen, palm toch, maar hoe? :o

.....

O, ja..hoe zorg ik ervoor dat de schrale zandgrond, na 4 dagen zon en geen regen, niet veranderd in een droge stof bak en wat beter water vasthoud. De vijver vult zich nu weer met water uit de zandheuvel. een paar bigbags/kuub compost, potgrond,stalmest, champignonmest of roep eens wat :?:


Als je doorgaat met dit moordend tempo, watervallen, slagregens en dergelijke trotserend, dan staat er binnen no time iets moois! Duidelijk plan, hard werk, Top!
Die Palm zaailingen zouden wel eens Trachycarpus kunnen blijken te zijn Ronald.

Vwb de grond verbetering: alle genoemde producten zijn OK - grof en organisch. Potgrond is te duur dunkt me en doet weinig extra's
Het is maar net wat je gemakkelijk en goedkoop kunt krijgen. Ik zou zeker ook de bodem eens goed omzetten als je eraan begint, want hij lijkt behoorlijk aangelopen.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 21 jun 2016 23:31

Gestaag wordt er verder gegraven tussen de regenbuien en verplichtingen bij de baas.

Vandaag weer een stukje verder gespit en een begin gemaakt met het verwijderen van wat ooit gras was. Immers waar gras ligt kunnen geen planten staan ;)

Afbeelding

@ Rob, bedankt voor je antwoorden. Aan het omzetten van de grond is gedacht. Na het leggen van het nieuwe riool en verwijderen van de oude leidingen had ik aan de linkerzijde een flinke greppel liggen. De greppel gevuld door het zand van rechts. De tuin wordt nu gestaag naar links omgespit.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 22 jun 2016 07:29

M.altispinosus schreef:Sinds juni 2014 ben ik in het bezit van een jaren 60 huis waar veel opgeknapt dient te worden, zeg maar gerust alles. Voor dit sparen, klussen, sparen, etc projectje heb ik 5 jaar uitgetrokken. Daarna zou de tuin aan de beurt komen.


Ik geloof géén woord meer van wat jij allemaal zegt!! :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten