M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor dj_embé op 29 jun 2016 07:11

Ja inderdaad een mooie schutting!
Wij gaan hier ook nog een deel schutting zetten deze zomer om de tuin achter dicht te maken.
Waar komt jouw schutting vandaan? heb je deze laten plaatsen of zelf gedaan?
Groetjes,
Tim
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 29 jun 2016 09:27

Bedankt voor de reacties. Ben zelf ook erg tevreden met de schutting. Het hout zal nog iets grijzer worden in de loop van de tijd.
De schutting komt van de lokale houthandel en is door hun geplaatst. Mag ik een link plaatsen? anders stuur ik hem wel in een pb.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Krisser op 29 jun 2016 11:35

Het gaat goed vooruit daar! :thumb_up:
Follow your bliss.
Krisser
 
Berichten: 441
Geregistreerd: 11 jan 2014 19:35
Woonplaats: Gistel (West-Vlaanderen BE)
82 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Pieter73 op 29 jun 2016 18:25

Ik zou zelf die het profiel de pol in laten wijzen (zodat je van boven af dus een T ziet). Dan worden de rhizomen terug de pol in geleid. Als je hem zo naar de zijkant vouwt dan heb je kans dat de rhizomen klem komen te zitten en naar boven of naar beneden willen gaan duiken. De aansluiting zit wel stevig dicht zo. Maar dit is inmiddels mosterd na de maaltijd zeker? ;)
Ik heb de Ph. aureosulcata aureocaulis een ruimte van 1,2x1,2 m. gegeven en hij zat het eerste jaar al tegen het folie aan. Het is een enorme woekeraar.

M.altispinosus schreef:De zon schijnt, dus er kan weer gegraven worden :D

Afbeelding

Na enkele voorbeelden op dit forum te hebben gezien heb ik gekozen voor 30*30*3 stalen L profielen. Stevig genoeg zo? Het gat is nog niet dicht nu.
Terwijl ik dit type wacht ik op de levering van 2 kuub compost. Het gat wordt daarna gevuld met zand en compost mengsel. Dacht zelf aan 1 deel compost en 5 delen zand, koemest korrels erdoor en scheppen maar :lol:

- Wat vinden jullie van de mengverhouding zand compost?
- Hoeveel kilo koemest korrels zouden jullie in het plantgat doen, of geen mest toevoegen?
- Ben ik verder nog iets vergeten?

Alvast bedankt voor de reacties ;)
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 29 jun 2016 21:18

Weer een dagje scheppen erop zitten 8-)

Afbeelding

Het hergebruiken van de oude schutting als step-stones is hem niet geworden, ze waren te rot om nog te gebruiken. Daarom heb ik de grootste lei stenen neergelegd. Deze had ik verzameld in de tuin en had ik in eerste instantie gereserveerd voor de vijverrand. Denk dat ze zo beter dienst doen met wat slaapkamergeluk er tussen :lol:
De rechterzijde is nu een schop diep omgespit, zodra alle onkruid eruit is schep ik hem nog een schop dieper om.

@ Pieter, bedankt voor je inbreng en het is zeker geen mosterd na de maaltijd. Kwestie van aan de buitenzijde beschermer wat zand weg scheppen, beschermer opschuiven en de bamboe krijgt iets meer ruimte ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jun 2016 11:38

Of die flap gewoon recht zetten. Is nog minder werk en je verliest er niets mee aangezien de rhizomen links en rechts er toch langs groeien.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 02 jul 2016 18:13

Na overleg gehad te hebben met de bamboe is er voor gekozen om de buitenrand uit te graven en rizoom beschermer iets op te schuiven. Flap met profiel staat nu als een T naar binnen gericht.

Afbeelding

Heb mijn pad naar de schuur met een kronkel gelegd voor wat meer diepte effect

Afbeelding

Boomschors links neergelegd voor de regen/middagpauze

Afbeelding

Toen het weer droog was ook de rechter achterzijde opgeruimd en de vlinderstruik aan de onderkant gesnoeid. Onder de vlinderstruik lagen nog een berg lava stenen en werden bewoond door vele naaktslakken. Erg vochtig hoekje wat hopelijk nu wat opdroogt.

Afbeelding

De linker border is zo goed als af. Wat nu nog in potten staat krijgt nog een plekje in vaste grond. Even nog slepen met de potten voor een mooie compositie.

Zo dat het was het voor vandaag, tijd voor een Jupiler 8-)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Jozef op 03 jul 2016 14:54

Goed bezig. :thumb_up: Die Jupiler is verdiend.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 04 jul 2016 21:43

Vandaag was het tijd om de vijver uit te graven en iets op te schuiven richting de berk. Heb lang nagedacht maar voorlopig blijf de berk staan. Ten eerste geeft ie wat schaduw in mijn tuin en ten tweede maken de koolmezen handig gebruik van de boom als tussenstop naar oa. de tuin en de nestkast tegen het huis.

Afbeelding
Oude plastic beekloop bakjes onder het stof vandaan gehaald.

Afbeelding
Ws dat ik de vijver nog iets draai zodat het ondiepe gedeelte meer naar achteren en de beekloop om de berk heen kom te liggen.

Afbeelding
Gevonden op marktplaats; 10*1m bandjes, op 1 km van mijn huis en nog gratis ook. Wat wil de Hollander nog meer hebben? :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Rob op 05 jul 2016 00:47

Ziet er netjes uit. L profiel is echt professioneel werk man!
Meer compost dan zand, en gooi er maar een hele zak koemest korrels in - bamboe heeft graag veel eten...

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Petert en 30 gasten