M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 27 maart 2017 11:51

Hey Ronald,

je kan ze ook terracotta schilderen maar inderdaad denk er maar eens goed over na.
Voor de rest super zoals altijd alleen nog een dikke maand voor alle planten beginnen.
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 27 maart 2017 11:55

Verf kan inderdaad maar dan moet je dat na X-jaar weer doen omdat het verweert. Je kan er ook een leuke klimmer tegen zetten. Al dan niet geleid door lijnen ijzerdraad op enkele cm's van de muur. Wilde wingerd is leuk omwille van de bladvorm of een wintergroene Kamperfoelie. Ik zou dan wel voor iets wintergroens gaan iig.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Rob op 28 maart 2017 01:17

Voor inspiratie voor die betonnen wand: een van de andere leden heeft zon wand onlangs gestucced met terracotta, en het resultaat mocht er zijn.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Jozef op 28 maart 2017 19:40

+1 :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 28 maart 2017 20:21

Rob schreef:Voor inspiratie voor die betonnen wand: een van de andere leden heeft zon wand onlangs gestucced met terracotta, en het resultaat mocht er zijn.

Ja had die gestucte muur van "mitchells tuinverbouwing project" ook al gezien en die ziet er idd schitterend uit, echt een meerwaarde voor de tuin.
Echter is dat geen oplossing voor hier. De betonnen schutting zal ws over een jaar of 4/5 eruit gaan en dan vind ik het een te grote investering voor een relatief korte tijd. Het zal dus schilderen worden. Tegen de tijd dat de verf los begint te laten, is het tijd voor de nieuwe schutting. :lol:

Nadat jij eind vorig jaar een keer "Havanna geel" hebt geroepen heb ik de kleur grijs laten varen en ben ik gaan spelen met een foto van de schutting en paint.

lapalmeraie schreef:Voor die stenen muur vind je vast ook wel een gezelliger oplossing? ;)

Roept u maar; gezellig of niet? het is iig wel kleurrijk ;)

Afbeelding
Het idee voor de schutting na vele paint creaties en vast niet de laatste

De schutting bestaat uit 9 rijen met ieders 8 planken hoog. De 2 stukken bij het terras (rode vlak) zijn zoals op de tekening breder dan de 7 rijen in de tuin. De planten die tegen de schutting aan staan zijn getekend.
Ik wil gebruik gaan maken van 3 of 4 verschillende kleuren verf. Van aarde/terra bruin naar oranje/bruin, oranje/geel en laatste iets geels. Dit alle in terra kleuren.

Gedachtes achter het idee zijn;
- De gehele schutting "havana geel" vind ik persoonlijk te veel geel :shock: daarom alleen het terras gedeelte ;)
- De kleur bruin komt zoveel mogelijk overeen met het schors in de tuin, grond lijkt door te lopen in de schutting en de tuin iets breder/dieper
- Zoals Eddy al eerder schreef "structuur in alles" daarom geen vloeiende lijnen maar per paneel 1 kleur :lol: ;)

Tot zo ver de ideeen, echter is niks zeker tot de derde week van april wanneer ik met een kwast voor de schutting sta.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 04 apr 2017 13:57

Creatief met bamboe ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Mate op 04 apr 2017 16:10

Idd crea . Leuk :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 18 apr 2017 17:50

Ik had voor deze week wat beter weer en zeker geen nachtvorst besteld zodat ik kon gaan schilderen. Tevens als de voorspellingen voor de komende weken goed waren, dan had ik ook een deel willen aanplanten.

De zaden en knollen die ik had voorgetrokken stonden tot eergisteren buiten af te harden. Met de voorspellingen van de komende nachten neem ik geen risico en staat alles weer (vorstvrij) in de huiskamer ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De planten en potten op zijn plaatst gezet hoe ik het wil gaan aanplanten, denk nooit dat alles gaat passen. Zeker als de reserve exemplaren die nog niet buiten zijn geweest er aan toegevoegd worden :P Aan de andere kant hoef ik dit jaar niet met lege handen naar Haps te komen ;)

Afbeelding

Tot slot mijn insectenflat wat verder aangekleed met hooi en een plankje met sleuven voor de vlinders. Voor de woningzoekende onder ons, vanaf heden kan er ingeschreven worden :lol:
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 19 apr 2017 08:02

:lol: leuk man.

Wat betreft de temperatuur; ijsheiligen geloof ik niet meer zo in, dat was van voor de klimaatsopwarming i.m.o. Wel wacht ik altijd tot half april. We hebben nu al jaren een (te) prachtige maart met bijna zomerse dagen en dan een sterke terugval in april met niet zelden half april enkele dagen lichte nachtvorst. Voor de meeste planten is dat zeker geen probleem en bovendien warmt het nu itt de winter overdag wel relatief goed en snel op, maar voor de planten die je vorstvrij hebt overwinterd is het natuurlijk geek humor.
Later deze week kunnen we voorzichtig al een 2-weken voorspelling maken waarbij de nachttemperatuur vrij waarschijnlijk alleen maar zal stijgen. Die gaat dan niet meer onder nul dit seizoen en voor mij is dat dan het teken dat alles (eindelijk) naar buiten kan. Eerst een week of twee/drie in de schaduw en vervolgens geleidelijk naar de definitieve plek. Zeker deze stap wil ik niet overhaasten, ik heb de gewenningsperiode van een Dypsis pembana zo eens een stuk verkort onder het mom "joh, gaat wel" en die verbrandde lelijk en heb nu 3 jaar later pas weer voorzichtig een toonbaar exemplaar...
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Eduard op 19 apr 2017 10:37

Vind het erg riskant i.v.m. de nachttemperatuur dat je alles zo hebt uitgestalt! afgelopen nacht was het op sommige plaatsen in het Oosten van het land tot -8ºC aan de grond :? ik heb gisteren uit voorzorg 24 potplanten weer de stalling in gesleept :fluiten:

De achterwand ziet super uit :thumb_up:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10307
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten