M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Pieter73 op 25 apr 2017 13:15

Zooo, al helemaal klaar voor koningsdag.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Eduard op 25 apr 2017 18:21

Dit is afro-caribisch! En het "beton grijs" is nu echt trend, nu zetten ze onbehandelde gladde betonnen panelen gecombineerd met glas voor douches in badkamers en losse badkuipen en ben je super hip :roll:

Ronald doe lekker je ding zoals aangegeven als jij het mooi vind is het goed en daar gaat het om ;)

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10296
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
997 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 25 apr 2017 20:44

Is straks weer helemaal anders met planten ervoor hoor. Geen zorgen ;)
Wij hadden vroeger zo'n knal oranje Ikea bank. Heftig toen hij er net stond in het lege huis maar eens verder aangekleed klopte het plaatje helemaal :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Niels op 26 apr 2017 23:30

In een lege 'kamer' is het geel en oranje erg fel, maar als daar een portie groen voor staat met grote bananenbladeren ed gaat het echt wel mooi worden.

Het lijkt me wel tricky om die kleuren fris te houden in ons druilerige algen en mos klimaat.
Niels
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 02 maart 2017 10:32
9 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 02 mei 2017 20:17

Bedankt alle voor jullie reacties, meningen en adviezen. Als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden zou het maar een saaie boel worden ;)

De betonnen schutting zal tzt ook vervangen worden door ws een houten schutting, idem aan de andere zijde. Echter was ik mijn betonnen schutting behoorlijk beu en ik werd er bijna droevig van.
Dit is dus een tijdelijke oplossing totdat er een nieuwe schutting staat.
In een creatieve bui is dit ontwerp ontstaan en als je niks probeert .... stoot je ook nooit je neus ;)

De schutting zal nog verder gedecoreerd worden met "prullaria" en andere zelfbouw creaties. Na hier het woord "tiki" te hebben gelezen en daarna afbeeldingen "ge-googled" te hebben ging er een nieuwe wereld open. Veel creatieve zelfbouw ideeen :lol: :lol:

Wat betreft de kleuren beginnen ze steeds meer te wennen, muw van het oranje. Dit had meer terra moeten zijn en minder oranje, zeker op zonnige dagen. Eventueel een rij oranje, geel en/of bruin te verven en er een laag oranje af te halen. Voorlopig laat ik het zo en kijk het aan.
Het bruin vind ik wel mooi aansluiten bij het boomschors en geeft een mooi contrast met het groen.
Genoeg gekletst oordeelt u zelf .....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rechterzijde is sinds gisteren beplant met een deel van de knollen, zaden en planten die ik hier heb gekiemt, voorgetrokken of overwinterd. Heb nog een flink aantal exemplaren als reserve in pot staan. Het staat wat mij betreft nu vol genoeg en wil het zo laten groeien.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 02 mei 2017 20:40

Groot gelijk hoor ;)
Desnoods breek je het oranje wat meer door met de bruin en de lichtere kleur wat meer naar het midden te gaan en een glooiender lijn. Dat breekt die vlakken dan ook een beetje en houd je toch een mooie frisse maar dus fijnere lijn oranje over.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 02 mei 2017 20:59

lapalmeraie schreef:Groot gelijk hoor ;)
Desnoods breek je het oranje wat meer door met de bruin en de lichtere kleur wat meer naar het midden te gaan en een glooiender lijn. Dat breekt die vlakken dan ook een beetje en houd je toch een mooie frisse maar dus fijnere lijn oranje over.

Dat bedoel ik inderdaad, de rij oranje dunner maken (1 plank dikte) door er bruin en/of geel overheen te schilderen.
Dat vloeiende zie ik niet zo zitten, maar zeg nooit nooit. Mijn inziens geeft het nu wat meer diepte aan de tuin, zo per plank een kleur.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 03 mei 2017 08:02

:thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor guardian1967 op 04 mei 2017 10:32

Ronald het is en blijft JOUW tuin en jij doet wat jij mooi vind. Wij geven gewoon onze mening en meer moet je daar niet over denken.
Misschien is het inderdaad zo dat als de planten groter zijn het allemaal wel super eruit gaat zien.
:thai: :thai:
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1799
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Lieven op 04 mei 2017 14:58

Lekker retro op deze manier,
staat ook niet slecht met het riet van de berging.

ik heb het echter zo niet voor de "kunstzinnige" objecten, die gaan hier geen meerwaarde
bieden maar de tuin enkel kitscherig maken.

Zoals reeds vermeld, veel groen ervoor en je hebt in mijn ogen een prachtige combinatie.

Ieder zijn ding natuurlijk maar ik ben fan van je concept :thumb_up:

Mvg, Lieven
Lieven
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 26 jul 2013 11:20
Woonplaats: Oostham
50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron