M.alti tuintje

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor lapalmeraie op 23 mei 2018 10:39

Ik schrik me een ongeluk. Al een tijdje niet meer gevolgd in ineens zie ik helemaal geen tuin meer :lol: :lol: :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor hanscazan op 23 mei 2018 23:14

Ronald, nu de namen erbij... en ik ben blij de kleine plantjes in "slechts" 2 potten te hebben geplant 8-) , nu al wetende dat dit ook hier volledig uit de hand gaat lopen. Gelukkig heb ik meerdere tuintjes die ik nog vol proppen kan :).
Machtig gezicht, vooral nu ik de man achter dit alles heb kunnen zien :thumb_up:
We will meet again!
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 24 mei 2018 22:07

De infectie met het tropenvirus heeft hier goed huisgehouden. :lol: Ik heb het afgelopen jaar vele reacties uit de buurt gehad. Niet over de kleur van de schutting maar over het "groen". Geen ambtenaar of rijdende rechter ;)

Buurvrouw; "je vind het toch niet erg als ik iedere ochtend in je tuin kijk, ik wordt zo vrolijk van al dat groen"
Buurman drie deuren verder stond aan de voordeur; "mag ik ff kijken" ikke; huh? "Ja, van boven kan ik de tuin niet zo goed zien"
Het leukste was wel verstoppertje spelen met mijn petekind van toen vier. Ze was echt verstopt in de tuin en ik had echt moeite om haar te vinden :D

De tuin op zijn "top" 18 oktober 2017

Afbeelding
hierna ben ik canna's gaan kappen
Afbeelding
8 grote kliko's gevuld met fijn gesneden canna's afgevoerd. Met dank aan de buren (en hun kliko's) die al het groen zo mooi vonden.

Het wordt een druk tuin-jaar; nieuwe moestuin van 200m² erbij, over 2 weken komt de metselaar de schuur van de buurman en mij opmetselen. Daarnaast komt er een nieuw groen/sedum dak op beide schuren te liggen.
Heb daarom dit jaar nog niet veel canna's in de grond gezet, achterste deel van de tuin wordt vrijgehouden voor de metselaar. Maar er staan hier nog een kleine 400 zaailingen te wachten ;)
Oja en als laatste gaat de voortuin ook op de schop en maak ik er een copie van mijn achtertuin van. Een kleinere vijver met albizia jubi.., colocasia pink china langs de rand van de vijver en de rest aangevuld met canna's. Altensteinii langs het pad naar de voordeur :fluiten:

Zodra het een beetje toonbaar is volgen nieuwe foto''s ;)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor hanscazan op 11 sep 2018 15:35

Zeer geinteresseerd hoe het er nu dan uitziet Ronald wetende dat 5 plantjes 1 m2 is :)
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 16 sep 2018 00:42

Helaas moet ik je teleurstellen Hans, er zijn dit jaar maar weinig canna's de grond ingegaan. Dit komt omdat de verbouw van de schuur wat langer heeft geduurd. Je kent dat wel; ben je bezig, bedenk je weer nieuwe dingen om er ook maar bij te doen ;)

Afbeelding

De huidige schuur, die dus leeg moest en gestript diende te worden. Ja alle bamboestokken moesten er dus afgehaald worden. Deed wel even zeer maar dat duurde niet langer dan een half uur. Toen waren ze er allemaal afgetrokken.

Afbeelding
Bamboe gesnoeid. alleen de nieuwe uitlopers laten staan. Deze zijn bij elkaar gebonden met sisaltouw en afgebogen van de schuur.

Edit: ben bezig met de foto's te knippen en uploaden, stonden niet in goede volgorde en sommige gedraaid.
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor Mate op 16 sep 2018 20:06

:thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor M.altispinosus op 18 sep 2018 23:54

Het idee van de schuur ophogen kwam van de buren, zij gingen hun tuin volledig verharden met tegels en kunstgras. Geen planten? was mijn reactie, ja in potten :cry:

Of ik mee wilde doen? Ja, maar dan leggen we een groen/sedum dak op beide daken. :D

Eerst de boel plat ;)

Afbeelding

Nieuw fundament

Afbeelding

Afbeelding

Beide schuurtje gestript en klaar voor de metselaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast de bamboe is ook de albizia "mishandeld" door hem samen te binden met spanbanden en de verankering aan de muur te verwijderen. Hierdoor hing hij ver genoeg in de tuin om het werk niet te hinderen.

Afbeelding

Afbeelding

wordt vervolgd.....
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: M.alti tuintje

Berichtdoor leroy op 19 sep 2018 09:48

ziet er goed uit Ronald! lijkt ook allemaal erg snel te gaan

gr
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 853
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
62 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten