De tuin van derfske =)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 29 mei 2020 22:44

Afbeelding

nieuwe deur met randjes 1cm dik glas.. zo lijkt het echt alsof daar niks zit.. de kat liep daar al tegen aan :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het terras.. staat al weer lekker vol :roll:
en je kan mijn nieuwe zonneboiler panelen zien.. past neeeettttt :lol: nu 3 panelen van 3 m2. boiler 500 liter.. zo kan je toch wel een nacht mee door bubbelen op de zon :fluiten: nadeel: mijn dak is prop vol.. past letterlijk niks meer bij.. 26 zonnepanelen 3 zonneboiler collectoren 2 airco units..
verwarm nu mijn huis met de airco.. goed te doen :thumb_up: en een stuk goedkoper dan een warmtepomp

Afbeelding

border staat weer erg vol. moet weer denken aan dit :roll: :lol:
Jozef schreef:Je planten gaan ook nog groeien. Dan zal je in de toekomst wel keuzes moeten maken vrees ik. Gaaf een jacuzzi in je tuin.


Afbeelding

de bananen worden echt groot dit jaar :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

het nieuwe bakje.. staat op -5 in de winter.. butia, oleander, olijfje, guava, cordyines en d

Afbeelding

roosjes wakker, albizia slaapt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bovenaanzicht .. lekker strak in het blad allemaal
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Dennis_S op 29 mei 2020 23:10

Ziet er goed uit allemaal. Lekker op dreef met al die warmte!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 30 mei 2020 07:06

De jungle van Derfske.. :applaus: picobello allemaal :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Helinde op 30 mei 2020 07:39

Allemaal al zo mooi groot! Wat een jungle!
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Helinde op 30 mei 2020 07:44

Allemaal al zo mooi groot! Wat een jungle! Mooie palmen en inderdaad ( nu al) erg grote bananen. Ik vind ook je flagstones erg mooi.
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Jozef op 30 mei 2020 18:23

Mooie update. Wel top hoor zo'n dak vol panelen. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 21 aug 2020 16:49

ik moet helaas melden dat het huis verkocht is.. toen net het voorlopige koop contract getekend. de kopers hebben beloofd om goed te zorgen voor alle planten. ik zal ze voor doen hoe ze de planten in moeten pakken/ verwarmen. en als ze dat niet meer willen doen, dat moeten ze mij bellen want dan wil ik de vederpalmen gaan uitgraven!! maar ze waren echt verliefd op de tuin. ze hebben nu een appartement, en ze hebben al wat palmpjes op het balkon staan. en toen ik vertelde dat ze moeten verwarmen.. dat was geen probleem. dus dat komt denk ik wel helemaal goed


het nieuwe huis heeft wel wat meer potentie.. de tuin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




een is beetje chaotische om echt een beeld te krijgen het is een 600 700m2 ongeveer, moeilijk in te schatten, de fotos zijn van de makelaar en die hebben de gave om alles mega te laten lijken.

de volgende foto: dit zit voor de tuin, nog allemaal garages.. en dat puntje daar achter is het huis :lol:



Afbeelding

wel wat lastig/ raar .. mensen kunnen zo het erf op rijden voor bij hun gehuurde garage te komen.. ik snap dat veel mensen dit niet willen, maar de inkomsten zijn toch wel lekker. de tuin is dus een stukje lopen. het huis is 360m2 groot met een energie label Q. stroomkabels zijn stoffen bedrading en de laatste renovatie was in 1960, ik zal toch echt eerst het huis moeten aanpakken. alvorens ik "echt" aan de tuin begin.. maar na een half jaar a jaar zal ik al veel af hebben en dan zal ik ook wel langzaam aan de tuin gaan beginnen
de tuin nu: 25 a 30 bomen, 2 kippen rennen een kas, ik zal denk ik wel al alle dennen ga vellen. en dan al wat trachys en wat boompjes gaan planten, zo dat die al kunnen "aan slaan". voorkeur voor tropische bomen albizia, eucalyptus gunnii
misschien wat tips daarin.. nog nooit goed verdiept in grote planten want daar had ik de tuin niet na..

voorlopige verdere plannen voor na het huis.. zwembad en jacuzzi :thai: :lol: en een speeltuintje voor mijn vriendin. die gaat een een dagverblijf beginnen
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 22 aug 2020 12:27

wow Derfske je tuin zat flink in een versnelling en zag er schitterend uit..niet aangedacht om er een paar uit te scheppen en mee te nemen?

Je nieuwe plek heeft zeker potentie dus heel veel succes met het nieuwe project. Ben benieuwd wat voor moois je er weer van gaat maken :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 26 aug 2020 19:07

Afbeelding
fortunei 30cm stam, maart 2017 bij de aanplant..

Afbeelding
~50cm stam, juni 2018

Afbeelding
~90cm - 1 meter stam, april 2019

Afbeelding
1.5 meter stam, aug 2020

niet normaal toch.. hij heeft gewoon de trachy met 1.2 meter stam van 30 cm ingehaald

Afbeelding
links fortunei 2017 1.2meter, rechts de fortunei 2017 30cm :lol:

Afbeelding
albzia is al goed aangeslagen.. heeft ook flink gebloeid dit jaar. alles is behoorlijk op formaat al.. echte jungle

Afbeelding
de butia zijn nieuwe bladeren zijn weer kleiner.. tuin op het zuiden he :roll:

Afbeelding
jubaea ook even opgemeten .. geplant in 2017 1.2meter nu 1.7 meter.. :thai:

besef is aan het komen.. geen airco meer, geen jacuzzi, geen jungle tuin :( maar uiteraard toch wel zin in het volgende project hoor :thumb_up: :thumb_up: de potentie maakt veel goed :lol:

ik zal in de toekomst zeker eens terug komen om de tuin te bekijken, ik heb het al gevraagd, en ze vinden het hartstikke leuk :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 31 aug 2020 12:44

de nieuwe bewoners boffen maar met zo een erfenis. Hopelijk houden ze het intact :happy_thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten