De tuin van derfske =)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor palmgek op 23 jul 2018 01:19

Erg mooi resultaat Derfske, helemaal top :thumb_up:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 29 maart 2019 18:48

zo even een hele tijd niks meer gepost.. tijd om weer wat te posten

even door de oude fotos spitten, kwam ik nog wat tegen van vroeger, moeilijk in te beelden dat dit de tuin was :lol:
Afbeelding

nou goed jubaea en de bananen ingepakt, alle trachys een jasje aan. en zo de winter ingegaan.
uiteindelijk was dat niet persee nodig. maar goed het blad blijft (denk ik) wat mooier ivm geknakte bladeren

nou de hele winderige dagen heeft toen de boom van onze buren doen kiepen. de schutting plank was los. en de schutting stond een beetje scheef.. normaal stond ie toch wel 5 cm van de schutting af.. was in de week dat heel wat bomen hier in landgraaf en omstreken zijn gevallen.. :roll:
Afbeelding

nou ja ik aangeboden hem om te zagen want hij zou anders op de jacuzzi / kas vallen
Afbeelding

Afbeelding

nu echt alles uitgepakt, de musa sikkimensis zijn helemaal weg.. de basjoo hebben het wel mooi overleefd.. de thermostaat stond op -1.9. ik kwam daar later achter dat hij 1 graden later pas aanspringt. dus bij -2.9 gaat hij verwarmen tot -1.9. dat is schijnbaar te veel voor de musa sikkimensis. ik ga nu denk ik vervangen voor 2 basjoo's

jubaea ook weer uit gepakt :thai:
Afbeelding

alles komt weer tot leven!! de vogeltjes fluiten.. lente 8-)
de rozen weer vol met blad, nog geen teken van leven in de albizia. maar dat komt nog wel
Afbeelding
Afbeelding

deze houd ik wel liever nog droog.. yucca rostrata, en de warmtepomp..
Afbeelding

Afbeelding

eerste varen blad :lol:
Afbeelding

ook even een foto gemaakt van mijn zieligste kleikluit fortunei, kijken of hij gaat groeien dit jaar..
de bamboe rechts (ben de naam vergeten) klapte al zijn blaadjes in.. allemaal rolletjes. had geen flauw idee. maar ze zijn weer uitgerolt :lol: dacht even dat daar wat mis mee was :roll:
Afbeelding

Afbeelding

de hoogste yucca kop gaat weg.. had gebloeid en gaat nu toch dood. dat vind ik wel jammer...
Afbeelding

net na de kas heb ik mijn "mini loods" gebouwed.. 8 bij 5 meter.. draaibankje, tig lassaperaat. platen buiger en roller. kolomboor :thai: komt nog meer in !! even nog geen foto van.

voor dit jaar... (tot nu toe dan)
de butia gaat ook de volle grond in (ja mate, ik ga het doen :lol: ) en mijn vriendin kwam met een eucalyptus gunnii azura aan, die gaat denk ik ook de volle grond in.. maar die ga ik uiteindelijk wel klein houden dan. ongeveer 3 a 3.5meter max. mini kiwi's .. waarom wist ik niet die bestonden?? die gaan ook nog naast de frambozen.. en hopelijk dat de albizia wat vorm krijgt dit jaar.. :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Jozef op 29 maart 2019 19:58

Leuke foto's. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 30 maart 2019 17:11

Ik zat hem al te zoeken en las toen het stukje dat je hem in de volle grond gaat zetten...top :thumb_up:
Flagstone pad ziet er top uit.
Suc6 met het aanplanten en dat alles maar lekker mag groeien.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 13 apr 2019 21:58

Afbeelding

Oehhhhh mijn aller eerste bloeiende trachy!!!!! Ben best een beetje trots :lol:

Nu hopen dat het een vrouwtje is :?
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 13 apr 2019 22:32

:thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 24 apr 2019 15:50

alles staat weer lekker vol, dat is het voordeel van dicht op elkaar planten. wel af en toe als politieman rond rennen en iedereen op zijn plek terug snoeien :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn jubaea.. de stam wordt al echt een dikke bol. het gras heb ik helemaal eruit gehaald. kale plekjes door klei. als je wat gras plukte voor de konijnen dan had je de wortels en al in je handen.. alles daar af, potgrond er op, koemestkorrels er op en kalk... flink geharkt en ingezaaid!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trachycarpus bloem :thai:

Afbeelding

de japanse varen hebben daar echt zin in dit jaar :lol: 3 weken terug was het net 1 sprietje..

Afbeelding

Afbeelding

beetje een treurig plaatje.. al mijn musa's dood.. en de colocasias zijn ook weg

Afbeelding

rozen gaan echt enorm goed, veel rozen dit jaar!! hopelijk heeft dat het zelfde effect op de vrouw als een bosje bloemen kopen.. :lol:

Afbeelding

voor de rest:
de albizia heeft haar eerste blaadjes er uit gegooid
de butia staat onder het hout afdakje te wennen aan de zon! die mag daarna in de grond. toch kriebelt het wel om nog wat extra naast de butia te zetten.. iets wat ik mee kan inpakken met de butia.. ik was aan een olijf het denken, maaaaaaar daar ben ik nog niet over uit.. :roll:

12 zonnepaneeltjes op de kop getikt voor 600 euro. nu ga ik van 14 panelen naar 26 panelen.. :lol: ja je kan nooit te weinig panelen op je dak leggen. ik ga uiteindelijk een airco voor onder kopen. die een goede cop waarde heeft. deze kan ik dan als warmtepomp gebruiken.. en zolang ik deze nog niet heb.. crypto munten maken. hierna ligt mijn dak definitief prop vol.. daarna moet ik maar met wind energie beginnen ofzo :roll: :lol: voor nu nog een omvormer en dak materiaal zoeken :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 26 apr 2019 22:02

Niceeee. Ik hou er wel van dat vol planten...maar het kan uiteindelijk ook te vol worden, als ze het naar de zin hebben en dan moet je, net als ik, een keer aan de bak om die grote gezonde goed gewortelde jongens, subtiel eruit te krijgen en te verplanten :fluiten:

Geniet ervan :thumb_up:

Gr Matko
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 29 mei 2019 23:11

planten bak gemetseld, heeft 4 paal houders in de fundering staan voor de winter bescherming., pir platen aan de binnenkant en krijgt uiteraard verwarming!! en ik ga de bak nog bekleden met iets :roll: wat weet ik nog niet :lol:

Afbeelding
mooi geworteld, een goede vader gehad zo te zien :lol:

Afbeelding
optunia's met de winter bescherming hoop ik ze droog genoeg te kunnen houden

Afbeelding
2 cordylines, agave, Hebe 'Heartbreaker', nog een witte blad (naam vergeten) en afgevuld met vetplantjes. min temp verschilt tussen de -8 en -15 maar de verwarming wordt toch afgestemd op -6 voor de butia, dus dat komt goed:thumb_up:


Afbeelding

voren staan 2 fuchia's en een lavendel, lupine en een carex siergrasje 8-)

de butia komt boven mij uit wat wel mooi oogt.. nu mag alles lekker dicht groeien!! :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 29 mei 2019 23:20

Mooi bakkie zo..goed werk :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten