De tuin van derfske =)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor RobertR op 01 sep 2020 20:43

Prachtig stuk om te lezen derfske!.

Ik ben benieuwd hoe je komend jaar de tuin gaat inrichten.

succes met de verbouwing!
RobertR
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 15 sep 2019 12:03
Woonplaats: Raamsdonk
2 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Dennis_S op 01 sep 2020 21:18

Jaaa, lekker hoor, een grotere tuin! Ik zou er wel moeite mee hebben alles achter te laten, zeker nu veel planten al ruim tien jaar in mijn tuin staan. Maar ook weer fijn om opnieuw iets op te bouwen, met de kennis van nu! Heel veel succes en benieuwd naar wat je er van gaat maken!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 28 apr 2021 21:05

even een mini updateje..

ik heb een hoogwerker kunnen regelen om wat bomen kunnen te zagen. weet nog niet wanneer hij komt. een vriend van mijn pa huurt hem wel eens. en als hij klaar is mag ik hem een avond lenen
sommige bomen staan niet heel gunstig, onttrekken vocht of verzuren de boel. en alles staat veeeeel te dicht op elkaar

Afbeelding
vanaf het huis gezien.. de pinus sylvestris, echt heel leuk. groeien lekker knoestig. zo als je in spanje ziet.. die mogen blijven. , de linkste 2 zijn ook sylvestris, amerikaanse eik. mag ook wel blijven. hij is machtig groot en over de 100 jaar

Afbeelding
de witte stapel zijn pir platen. stapel is 2.7 meter breed, dus ruim 3 meter hoog, dan die je ook hoe groot alles is. de 2 linkse sylvestris zie je wat beter zo, ik denk dat de linkse mag blijven. die zit wat beter in het blad.. niet zo kaal aan 1 kant. en alle andere dennen gaan weg. en rechts zie je de europese eik. stukje kleiner .. twijfel nog of die mag blijven

Afbeelding
de rechtse sylvestris (vanaf foto 1) is nu de middelste. foto is van de andere kant bekeken.. alles daartussen ga ik weg zagen.

Afbeelding
(vanaf foto 1 gezien de achterkant daarvan, de rechtse sylvestris was op foto 1 de meest linkse)
zo zie je dat deze nog redelijk in takt is van alle dichte begroeing, en de lelijke kerstbomen mogen weg :lol:

Afbeelding
als je tussen de bomen door loopt (van foto 1) kom je op een grasveldje. en kom je bij de overige kerstbomen. die ook allemaal weg gaan.. ze staan precies aan de zuid kant. en gaan dus allemaal weg

concreet. bijna alle sylvestris kunnen blijven.. alle overige dennen gaan weg. 2 berken. 1 daarvan je zie het niet goed maar die staat voor aan op foto 1, lijkt een treurwilg qua blad die vind ik ook wel leuk. andere berk mag weg. de 2 eiken, de grootste Amerikaanse eik blijft. heb alle klimop al door gezaagd, en de andere eik twijfel ik nog over
en waar ik ook achter ben.. alles waait naar het noorden hier.. op het zuiden is het berg af dus moet even kijken waar het zwembad komt.. daar zal ik wintergroene planten zetten,,

ben op flink op zoek naar nieuwe bomen, hier ->>http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=33&t=23993 ja goed plaatst zat .. zal nog even duren .. maar bedenken en plannen is gewoon te leuk he :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 14 mei 2021 22:04

jaaa ik zij eerst het huis en dan pas de tuin.. maar dat lukt toch nooit..

2 acers gekocht, een vuurpijlplant, musa basjoo, en een.. jaaa

Afbeelding

:thai: echt prachtig toch.. 8-)
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten