De tuin van derfske =)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 06 mei 2018 12:13

tijd voor wat sfeerplaatjes :lol: 8-)

Afbeelding
serre betegeld met african black graniet, met de randen van gold kashmir graniet. komen nog allemaal hangplantjes in. en hangende stoelen. (gezellig maken is mijn vriendin haar taak, al moet ik het maken :lol: )

Afbeelding
net na de serre het tarras

Afbeelding
2 fortunei's met de sabel minor. daaronder groeien japanse varens. en achter alles, groeien hier en daar rozen en bamboes. en in de pot een waggy x fortunei in pot. die mag nog even voorgroeien voordat die erin gaat :lol:

Afbeelding
jacuzzi met meranti hout, loei zwaar maar wel mooi, border is nu vrij vol nog 2m2 half schaduw/ shaduw plek om vol te zetten

Afbeelding
links en rechts van de jubaea komt uiteindelijk een "muurtje" van beplanting. staat wel wat maar moet nog groeien

Afbeelding
groepje van 3 waggys. nog even afwachten :lol:

Afbeelding
bananen, roze japanse esdoorn, bamboe en fortunei en weer wat rozen

Afbeelding
en natuurlijk mijn prachtige jubaea.. :thai:

alle planten moeten allemaal nog groeien en dichtgroeien :roll: gaat nog even duren voordat het "af" is. op de planning staat dan nog stroom aansluiten. deze gaat achter het houtopslag samen met de jacuzzi slangen naar de jacuzzi en het huisje achter. dan kan ik nog flagstones leggen. en het jacuzzi huisje afmaken.
maar gister avond was het met 18 graden toch fris als je daar uit komt. nu snap ik ook de mensen die zo een ding in een tuinhuis zetten. want terug naar binnen rennen en daar afdrogen en aankleden is ook niks.

heb wel veel werk gehad. de vorige eigenaar heeft het laatste stuk huis gebouwd en geen fundering gebruikt. ik heb dus rondom alles opgegraven en bijgestort. dat is nu wel helemaal klaar: de scheur binnen in niet verder gescheurd :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Jozef op 06 mei 2018 13:41

Goed bezig zowel binnen als buiten. De tuin ziet er goed uit, en kleine planten worden uiteindelijk veel groter als we inschatten. :lol:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 06 mei 2018 15:41

dat is ook stiekem wat ik hoop jozef haha. alles vol tegen elkaar aan en zo min mogelijk onkruid..

heel af en toe plukken een beetje gras maaien en voor de rest alleen maar genieten :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor bjornobo op 06 mei 2018 20:51

kan je me een privé berichtje sturen met welke thermostaten je gebruikt?
Je serre heeft een mooie vloer maar wordt deze met de zon erop niet warm? ( en de meeste serre's worden in de zon al best warm)
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Pita op 06 mei 2018 21:47

Ik ben ook wel benieuwd naar die thermostaat
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 06 mei 2018 22:19

dat valt wel mee.. het zwarte graniet is 3cm dik. het heeft dus wel een flinke opslag capaciteit. de tuin staat op het zuiden waardoor de zon pas als hij vol boven staat het licht pas in de serre valt.. niet lang daarna komt de schutting van de buren die het weer stopt. de temp blijft aangenaam op deze manier.. en straalt redelijk goed lang na.. in de ochtend is het voelbaar warmer dan de buiten tegels

de thermostaat is deze vind je op ebay.com en dan zoeken op thermostat eu

Afbeelding
deze gaat van -9 tot 38 graden.. wat mij net te koud is kost 10tje met verzending

Afbeelding
deze gaat van -40 tot 120 graden. deze kost 13 euro met verzending..

ik heb ze allebei .. de eerste heb ik al 3jaar en doet het nog altijd.. zomer de jacuzzi en winter de jubaea.. :thumb_up:

plan jacuzzi is gewijzigd: ik ga op een af andere manier het zo maken dat hij dicht kan.. 2 kanten gaan sowieso dicht en 1 deel met een rolgordijnen/rolluik en dan de andere kant een uitklapbaar deel zodat je rustig kan omkleden en afdrogen in aangename temp :thumb_up:

en nee geen idee hoe ik dat ga maken.. maar waar een wil is, is een weg :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 06 mei 2018 22:54

Ziet er top uit. Lekker genieten en suc6 met de aampassing voor de jacuzzi :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 30 mei 2018 21:57

Afbeelding

deze prachtige butia gekocht van de boomvaren man van limburg.. wie? eduard natuurlijk :lol:
tevens (met trots) een rondleiding gekregen, prachtige binnen palmen, mooie gezonde reptielen. en ik was aangenaam verrast hoe groot en mooi boomvarens kunnen zijn. laat staan hoe ze daar bij staan in de late zomer :thumb_up: uiteindelijk wist mijn vriendin van niks, maar ze vindt de butia ook mooi.
voor nu het zonnigste plekje van de tuin :mrgreen:

Afbeelding
yucca rostrata geplant waar de bijna dode yucca stond, deze staat in de schaduw zijn laatste kracht te gebruiken om te wortelen en blad te maken :roll: krijg het niet over mijn hart om hem in de kliko te gooien.

Afbeelding
hosta verplaatst, kan hij lekker groot worden. en de cordyline voor een yucca gloriosa variegata vervangen. is wat sterker en het is weer een ander kleurtje daarbij

Afbeelding
bananen beginnen weer flink blad te maken. en zoals je kan zien 5 panelen bij geplaatst. in mijn toekomstige jungle moet de airco wel afbetaald zijn :lol:

Afbeelding
rozen komen uit

Afbeelding

Afbeelding
oude lelijke blad

Afbeelding
het nieuwe blad, deze heeft eindelijk door dat hij buiten staat en krijgt zijn eerste verstevigede kleinere bladeren. (best snel toch, 1 jaar geleden geplant)

Afbeelding
de 2 kleine kas fortuneis beginnen ook beter blad te maken :thumb_up:

Afbeelding
mijn vriendig neemt haar taak ook serieus :lol: ik moet zeggen: het ziet echt leuk uit toch??

heb nog wat grassen om her in der uit te planten.. en heb nog een 1 m2 aan gaatjes om te vullen.. maar dat komt nog wel. waar de butia gaat komen weet ik nog niet... misschien blijft hij wel in de kuip :roll: :fluiten:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Mate op 31 mei 2018 15:49

:applaus:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: De tuin van derfske =)

Berichtdoor Jozef op 01 jun 2018 06:03

Goed bezig daar en je vriendin ook. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten