De tuin van derfske =)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

De tuin van derfske =)

Berichtdoor derfske op 06 jun 2016 22:30

nou oke.. het is mijn eerste huis... de gok gewaagd en gekocht op de veilig.. na een paar wazige fotos te hebben gezien kwam ik niet verder. maar het huis heeft 170m2 woonoppervlakte en perceel van 5.25 bij 48. dus toch maar eens kijken en jah ..ik wilde het hebben. maar qua onderhoud was het een hels karwei.. maja ik mag niet klagen voor de prijs. 8-) ik ga niet de prijs vermelden omdat mensen jaloers gaan worden. maarrrr... iedereen mag het best weten hoor :lol:

het hele huis de afgelopen 2 jaar helemaal naar wens verbouwd. echt alles is gedaan. en de tuin is nu echt aan de beurt

hoe het was.. ik kon niet door de tuin lopen zo vol gegroeid was het. ik wist wel dat de tuin 35 meter lang was. en dat ik achterin kan komen. en dat was het belangrijkste voor mij
Afbeelding

na al heel wat snoeien is het nog steeds te zien welke tuin van mij is haha (jah dat blokje bos) :lol:
Afbeelding

toen begonnen aan de bouw van de serre. 2.10 bij 7.5 meter. was een pad en kon ik toch niet veel van maken.. dus dat werd de serre.. moet nog betegeld worden
Afbeelding
Afbeelding

deze foto heb ik vandaag gemaakt hoe de tuin nu uitziet
Afbeelding

en globaal idee wat het ongeveer gaat worden.. qua planten weet komt hier waarschijnlijk meer en een vijvertje op de grens van de werkplek en het gras. zou ook wel leuk zijn
Afbeelding

mijn aankopen tot nu.. de kas maar die staat al

jacuzzi gekocht op marktplaats. past precies he xD
Afbeelding
Afbeelding

yucca . een enorme yucca. beetje wortelschade... tips?
Afbeelding
Afbeelding

wat planten gekocht en in de kas gezet tot nu toe vinden ze het lekker.
2x20cm stam en 1x40cm stam fortunei
2x20cm wag,
2 musa badjoo,
4 kleine vederpalm.. volgens mij erios en jubeae
Afbeelding
Afbeelding

temperatuur overdag buiten 26 -> kas 40

hier een plant wat ik ga houden, prachtige plant.. sterft af in de winter en komt op in de lente. misschien iemand die weet hoe die heet?
Afbeelding
en nu dat de boom weg is groeit hij wat sneller zo te zien
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door derfske op 03 apr 2018 21:21, in totaal 1 keer bewerkt.
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor voschke op 06 jun 2016 23:03

het gaat hier om een acanthus
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor Sub T op 06 jun 2016 23:54

Leuk, weer een pracht tuin in spé! :thumb_up:
die palm naast de 2 kleine fortunei's is zo te zien een phoenix roebelenii, en als die nu in een kas waar het 40gr. wordt dan lust die veel water! hij ziet er ook wat verdroogd uit zo te zien.
Mooie plant inderdaad die Acanthus!
Avatar gebruiker
Sub T
 
Berichten: 991
Geregistreerd: 15 jan 2013 03:01
Woonplaats: Lommel (B)
136 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor derfske op 07 jun 2016 00:03

is het een berenklauw? .. ow :lol:

de verdroging was al in de lente maar het trekt natuurlijk niet bij helaas ..
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor Jozef op 07 jun 2016 05:46

Succes derfske. Zo te zien ben je een aanpakker. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Gr. Jozef
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor voschke op 07 jun 2016 07:30

het is niet de bereklauw waaraan je gelijk denkt,ik vermoed dat je bij bereklauw denkt aan Heracleum sphondylium, maar dat is deze niet

dit is acanthus mollis
komt uit zuid Europa
voschke
Bedrijven
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 17 jan 2010 21:35
Woonplaats: Geulle (nl)
32 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor lapalmeraie op 07 jun 2016 08:34

Mooi project!
Hoe heb je de waterafvoer van het serre dak geregeld? Of geef je zo gewoon de buren water? :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor derfske op 07 jun 2016 17:44

nee haha het staat op de afvoer van het platte dak .. dus het water loopt terug naar het huis..

was ook zand halen voor te tegelen.. daar zag ik ze.. yellow stones.. gele keien. past perfect bij flagstones, muurtje van beton blokken en daar met cement tegen aan metselen. en was aan het denken aan een paar lagen aan verhogingen naast het zwembad. met elke laag wat planten/palmen :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor derfske op 22 jun 2016 21:32

Afbeelding

afdakje voor 10 kuub brandhout.. daar kom ik wel wat winters mee door toch ;)
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: derfske tuin

Berichtdoor derfske op 27 maart 2017 21:05

nou voor de winter begon had ik nog even een jubaea op de kop getikt.. stam diameter 30cm voor 140 euro, goeie deal toch?
Afbeelding

mijn aanbouw als winterstalling.. heeft ook wel wat mijn hele tuin binnen te hebben :lol:
Afbeelding


nu de lente.. het begint toch te kriebelen om weer verder te gaan aan de tuin 8-)
nou toch wat palmen in de grond gaan doen. nu heb ik een gat gegraven, en nu zie ik dat ik 3 soorten lagen grond heb. de zwarte aarde is tot 30 cm diepte. het iets lichtere zit van 30 tot 60cm diep en dan kom ik op 60 tot 1.6 meter op geel klei. ik vermoed dat dit loss is?? wat je alleen maar in zuid limburg aantreft (in nederland). nou ik graaf dus gaten af tot op het gele spul. en dan ga ik met mijn grondboor gaten steken van een meter diep. deze vul ik met potgrond voor de drainage te verhogen. elke plant krijg zijn eigen drainage gaten
Afbeelding
Afbeelding


dit is toch een mooi wortelgestel he :P dit is een palm die 5 jaar alleen in de zomer buiten heeft gestaan. en ook nog op een beschutte plaats. de bladeren zijn dus erg slap en hebben 110cm doorsnee. hopelijk dat dit een beetje bijtrekt met in de volle grond
de grote yucca zit ook in de grond. hij staat een beetje in de hoek. en de trachycarpus zal uiteindelijk groter worden voor het echt leuk uitziet. dat is dus afwachten :roll:
Afbeelding
Afbeelding

sabal minor komt naast het terras.. heeft dus een beetje een micro klimaat en komt uiteindelijk uit de wind met de jubaea die daarachter gaat komen
Afbeelding

zoals je al een beetje op de vorige foto zag is mijn ibc 1000liter tank. afvoer van het grote dak naar het afdakje voor het hout. en zo weer naar de tank. ik ga uiteindelijk nog een overloop maken.. met een pijp in de grond
Afbeelding
Afbeelding

chamaerops humilis en chamaerops humilis cerifera in potten.. zag de potten staan bij de van cranenbroek en die zijn toch lekker goedkoop daar. 2 kleine potjes en 1 grote gekocht. en aan de binnenkant geïsoleerd, afwatering aan de onderkant. en een laag hydrokorrels in de bodem
Afbeelding
Afbeelding
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten