Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor dj_embé op 02 mei 2019 13:23

Supergezellig en knap!!
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor batdah op 15 mei 2019 14:45

Wat een collectie en ik zoveel gembers :applaus:
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor Mate op 16 mei 2019 10:16

Wauw :applaus:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor PalmPat op 16 mei 2019 10:34

Heerlijk genieten van een drankje op dat bankje tussen al die weelde. Ziet er prachtig uit!
Vr. groet, Patrick
Avatar gebruiker
PalmPat
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 03 jun 2013 08:47
Woonplaats: Limburg
35 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor GeL op 17 mei 2019 07:59

Bedankt voor de commentaar allemaal! :thumb_up:
Foto's komen eraan, ben nu volop bezig met de aanleg van een lange gemberborder, was het beu om jaar in jaar uit met Hedychium, Alpinia en Roscoea te moeten sleuren. Naast degene die al vast in de andere borders stonden gaat het toch nog om een 25-tal potten die ook in de citruskas (winter) redelijk wat plaats innemen. Mijn uitgebreide costus verzameling wordt trouwens dit jaar ook her en der in pot in de verschillende borders "verstopt" en ingegraven, het zijn prachtige weefplanten! Het plan van een specifieke gemberborder zat al langer in mijn hoofd maar prioriteiten moeten nu eenmaal in de juiste volgorde worden afgevinkt :mrgreen:

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor GeL op 20 mei 2019 11:05

Er komt stilaan schot in de zaak. Nog redelijk "leeg" allemaal maar dat duurt geen maand meer :)
Hierbij enkele foto's (april 2019 tot nu)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aanleg van de nieuwe gemberborder langs 3 zijden van de citrustuin. Hier staan Hedychiums en Roscoea afgewisseld met colocasia's en éénjarigen. Work in progress :)

Afbeelding
Afbeelding
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor GeL op 06 jun 2019 12:08

De tuin komt tot leven! Ik dus ook :D

Kleine update:
Nieuwe "dedicated" gemberborder krijgt vorm, er staan er nu ondertussen een 25-tal in + verschillende colocasias.

Groot verschil tussen de groep M. basjoo "normaal" en de groep M. basjoo "sakhalin". Beide groepen zijn bij wijze van experiment niet beschermd geweest tijdens de afgelopen winter.
ik dacht dat M. basjoo "sakhalin" een hoax was, moet mijn mening toch even bijstellen. Beide groepen even oud, de gewone stond beschut en is vrijwel volledig afgevroren, de andere stond in "de open" en daarvan bleef zelfs een stam van om en bij de 4m over :) Eén van de stammen is nu aan het bloeien, een andere sneed ik te ver af, geen bloei dus :cry:

Oud tuinhuis afgebroken, het nieuwe staat al bijna een jaar ingepakt op de oprit. Toen ik het vorig jaar toegestuurd kreeg en eindelijk 5 man had opgetrommeld om het op te zetten bleek het verkeerd geleverd :? , nieuwe werd dan (weer met een wachttijd) 2 maand later geleverd. Tot nu toe geen 5 man meer gevonden :(

Sorry voor de trage imgbb.com site, was vroeger véél beter. Moet eens op zoek naar een goed alternatief.

Gr,
Michel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor Jozef op 09 jun 2019 09:40

Mooie update Michel, waarom heb je 5 mensen nodig voor het tuinhuis? Hier hebben wij (Dimphy en ik) het met zijn tweetjes opgebouwd. Dit was dan wel een bouwpakket.
Ongelofelijk hoe rap je weer een mooie tuin hebt aangelegd. :thumb_up:
Mocht je winterharde banaan pups hebben zou ik er graag eentje van je willen kopen.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor GeL op 09 jun 2019 11:36

Dag Jozef,

Bedankt voor de feedback :thumb_up:
Ik heb deze keer een tuinhuis gekocht en geen blokhut. Deze laatste kan je inderdaad alleen of met 2 in elkaar steken. Een tuinhuis komt met geprefabriceerde wanden en dakpanelen. Groot en lomp dus. Eén enkel vloerdeel is al 3 op 2 meter met beplanking van 19mm en een onderroostering in hardhout. Om dat ding van de pallet af te halen mocht ik al 2 buren optrommelen :? Het dak is 45° met een nokhoogte van zo'n 4 meter, dat bestaat uit 4 panelen uit één geheel, krijg je nooit met 2 naar boven geduwd. Het prieel dat je op de foto's ziet is van dezelfde fabrikant en werd met 4 man opgetrokken.
M.b.t. de pups, ik moet ze nu even laten doorschieten maar ik kan je eventueel later op het jaar eentje opsturen. Heb buiten alleen Sikkimensis en Basjoo. En binnenkort ook een Musella, wellicht gooi ik bij wijze van experiment ook een Ice Cream in volle grond.

Gr,
Michel
Laatst bijgewerkt door GeL op 09 jun 2019 19:59, in totaal 1 keer bewerkt.
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Tuin Michel - Update 2018 - 2019

Berichtdoor Jozef op 09 jun 2019 18:13

Oké , een lastige klus, maar met het juiste aantal mensen ben je dan wel snel klaar. Nogmaals mooie update van een mooie grote tuin, en of er een stekje inzit wacht ik rustig af. succes met het tuinhuis. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: palmgek en 33 gasten

cron